6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хід

18

1 протоієрей валентин уляхін

Як втішити людину, яка втратила близького?

Христос не втішав, але воскрешав

Словами горю не допоможеш.

Ми знаємо, що господь ісус христос, зустрівши похоронну похоронну процесію, яка прямувала з міста наїн в похоронну печеру (вдова, яка втратила чоловіка, ховала єдиного сина), не став говорити некрологів, тому що біді словами не допоможеш, тим більше коли помирає рідна кровинка, найближча, найдорожча, найулюбленіша людина. Господь сказав тільки одне: «не плач!»по-грецьки це означає буквально: не приклеюйся до горя, не впадай у пристрасть зневіри, відчаю, нарікання, малодушності, не заливай сльозами.

Господь не говорив на вдовиці, що твої страждання спасительні, що так викупається гріх людський, що син по твоїх молитвах воскресне – позбудеться від гріхів, які він зачерпнув у земному житті, увійде в царство небесне. Цього господь не говорив, він сказав тільки одне: «не плач!»і зробив конкретну справу — він воскресив сина вдовиці.

з книги священна загадка [= свята кров і святий грааль] автора бейджент майкл

з книги лекції з історії стародавньої церкви автора болотов василь васильович

з книги лекції з історії церкви автора асмус валентин валентинович

Валентин асмус лекції з історії церкви

з книги віра в горнилі сумнівів. Православ’я і російська література в xvii-xx ст. автора дунаєв михайло михайлович

Валентин григорович распутін валентин григорович распутін (р.1937) створив, здається, менш багатьох письменників-сучасників: зібрання його творів вмістилося в трьох томах, а власне художні твори склали лише два з них. Але все — шедеври, забезпечили

з книги библиологический словник автора мень олександр

Валентин (valentinus) (ок. 100 — ок. 161), антич. Мислитель, один з найбільших авторів *гностичних писань. Роду. І здобув освіту в єгипті, де і прийняв християнство. Світогляд в. Склалося під впливом * василида, але сам він вважав себе спадкоємцем таємного апостольського

з книги святі отці і вчителі церкви автора карсавін лев платонович

з книги доникейське християнство (100-325 р. По p. ?.) автора шафф філіп

з книги творіння автора ліонський іриней

Гл. Xiv. Валентин і його послідовники запозичили початку свого вчення, тільки зі зміною назв, у язичників 1. Набагато ймовірніше і легкопріемлемее про походження всіх речей сказав один з древніх коміків антифан у своїй феогонії він виробляє з ночі і мовчання

з книги невидима битва. Підступи бісівські проти людини автора пантелеймон (ледин) ієромонах

Прот. Валентин мордасов. Духовні вірші різних років спогад я пам’ятаю кожен день тих років далеких, хоча, зізнаюся, боляче згадувати лавочку під покровом лип високих, село нашу, будинок, батька і матір. Я пам’ятаю, що вони мені говорили: — синочок милий, до бога звернися.і

з книги канон нового завіту автора мецгер брюс м.

Прот. Валентин мордасов. Проповіді різних років про молитву в ім’я отця, і сина, і святого духа.поговоримо сьогодні про молитву, про те, як до неї приготуватися і як зробити її багатопотужною і рятівною.отже, як приготувати себе до молитви?коли йдеш в храм, то вже вдома треба

з книги канон нового завіту виникнення, розвиток, значення автора мецгер брюс м.

з книги історія магії і окультизму автора зелігманн курт

3. Валентин і його послідовники набагато більший вплив на розвиток гностичного богослов’я надав валентин, засновник секти валентиніан, який привернув багатьох послідовників. Згідно іринею, валентин був уродженцем єгипту. Згодом він перебрався до риму, де заснував

з книги лекції з історії стародавньої церкви. Том ii автора болотов василь васильович

10. Валентин андреа німецьке прізвище «розенкрейц» означає «рожевий хрест» або»хрест з троянд». Назва братства походить від імені його легендарного засновника. Його емблемою були темний хрест і світла троянда, що поєднувалися різними способами. Темний хрест

з книги нариси з історії церкви автора мансуров сергій

з книги агіологія автора нікуліна олена миколаївна

Гностик валентин і про гностицизм взагалі народився валентин в єгипті. В олександрії він почав свою діяльність (за свідченням святого епіфанія [кіпрського]). Тут, в цьому осередку язичницької та іудейської культури і думки, він отримав, мабуть, блискуче грецьке

з книги автора

Протоієрей валентин свєнціцький про монастир в миру діалог сьомий: про чернецтво (витяг) духівник. За часів апостольські монастирів в нашому сенсі не було. Але чи означає це, що їх взагалі не було? ні. Монастир був. Але він був у миру, і були ченці, хоча вони не носили

Москва, 15 сен — ріа новини. шостий єлизаветинський хресний хід, присвячений пам’яті святої великої княгині єлизавети федорівни, пройде 17 вересня в підмосков’ї і буде приурочений до 100-річчя трагічних подій в росії і до дня іменин великої княгині, повідомили в п’ятницю ріа новини організатори.

Уточнюється, що хресний хід пройде з благословення митрополита крутицького і коломенського ювеналія, його ініціаторами виступили одинцовское благочиння і фонд «єлисаветинсько-сергіївське просвітницьке товариство» (еспо), за участю приходу спаса нерукотворного образу в селі усово. Саме в маєтку ільїнське-усово великокнязівської четою в минулому відзначалися іменини єлизавети федорівни.

Також 18 вересня російська православна церква звершує пам’ять святої праведної єлизавети — небесної покровительки великої княгині, а 17 вересня відзначатиметься 20-річчя перенесення останків великого князя сергія олександровича, чоловіка єлизавети федорівни, в усипальницю бояр романових в новоспаському монастирі.

Красивий маршрут по місцях пам’яті

Організатори називають єлизаветинський хресний хід «історичним».

«він йде красивим маршрутом по території великокнязівського маєтку іллінське-усово і об’єднує історичні об’єкти, садиби, збирає велику кількість паломників у спільній молитві, рятуючи і оберігаючи місця пам’яті великої княгині єлизавети федорівни», — сказав співрозмовник агентства.

В іллінському, маєтку великого князя сергія олександровича, в 1891-1905 роках колишнього генерал-губернатором москви, подружжя проводили літо, а у вересні всім будинком, на плотах, переправлялися через москву-річку в усово, де був збудований зимовий будинок. Учасники хресного ходу, за традицією, що склалася, також перепливають в одному з наймальовничіших місць москву-річку.

Багато історичні споруди садиби, пов’язані з благодійною діяльністю великокнязівського подружжя, збереглися до сьогоднішнього дня: будівлі лазарету для воїною російсько-японської війни, пологового притулку, школи, народного училища імператриці марії олександрівни та інші.

Врятувати від руйнування

Фонд еспо останні кілька років веде наукову та громадську роботу з виявлення та збереження історичних об’єктів маєтку. Як повідомили риа новости в еспо, за останні роки багато об’єктів були врятовані від руйнування, і в даний час «йде велика робота по об’єднанню пам’ятників маєтку (15 об’єктів) в єдиний історико-культурний ансамбль, який буде доступний гостям і паломникам».

Як уточнили організатори хресної ходи, пам’ятні заходи розпочнуться о 9.30 з звершення божественної літургії в спаському храмі села усово. О 12.00 хресний хід почне свій рух від храму іллі пророка в іллінському, о 13.00 відбудеться переправа через москву-річку з іллінського в усово. Завершиться хресний хід спільною молитвою преподобномучениці єлизаветі федорівні біля храму спаса нерукотворного образу в селі усово. Після молебню для гостей працюватиме польова кухня.

Крім того, в православному просвітницькому центрі » усово-спаське «паломники зможуть відвідати виставку» імператорський маєток іллінське-усово», підготовлену еспо. Шостий єлизаветинський хресний хід є частиною програми з увічнення пам’яті новомучеників і сповідників російської церкви і підготовки 100-річчя їх пам’яті.

Благодійниця і подвижниця

Велика княгиня царюючого дому романових, голова імператорського православного палестинського товариства (іппо) і засновниця марфо-маріїнської обителі милосердя в москві, єлизавета федорівна стала однією з найвідоміших благодійниць свого часу. Вона вела подвижницьке життя: ночами доглядала за тяжкохворими, працювала вдень,Обходила найбідніші квартали, сама відвідувала хитров ринок-саме криміногенне місце тодішньої москви, визволяючи звідти малолітніх дітей.

Єлизавета федорівна була заарештована чекістами і латиськими стрілками за особистим розпорядженням фелікса дзержинського. Патріарх тихон намагався домогтися її звільнення, але марно — вона була поміщена під варту і вислана з москви в перм. У ніч на 5 липня 1918 року велика княгиня була вбита — її скинули живою в шахту нова селімська в 18 кілометрах від уральського алапаєвська. Її останки відступаюча біла армія вивезла в пекін, а потім в єрусалим, де княгиня і бажала бути похованою.

У 1992 році архієрейський собор російської православної церкви зарахував її до лику святих. Раніше, в 1981 році, мучениця була канонізована російської зарубіжної церквою.

16 вересня відбувся єлизаветинський хресний хід від храму пророка іллі в підмосковному іллінському до храму спаса нерукотворного в селі усово. Щорічний хресний хід присвячений іменинам св. Преподобномучениці великої княгині єлисавети феодорівни і проводиться в найближчий до дня пам’яті св. Праведної єлисавети недільний день.

За традицією, хресний хід починається з іллінського, де знаходилася родова садиба великого князя сергія олександровича. Тут він і єлизавета федорівна дуже любили проводити літні місяці. В дні храмових свят храмів іллінського та усово – св. Пророка іллі (20 липня старого стилю) та спаса нерукотворного (16 серпня), – великокнязівська пара брала участь в урочистих богослужіннях і хресних ходах, за якими слідували народні гуляння, ярмарок і роздачею подарунків.

Цього року традицію відродили одинцовське благочиння і храм іллі пророка в селі іллінському, а підтримку організаторам надали благодійний фонду» вільна справа», єлисаветинсько-сергіївські просвітницьке товариство, адміністрації барвихинського та іллінського сільських поселень.

Після божественної літургії і молебню в храмі іллі-пророка в бік усово рушив хресний хід з іконами св.прмц. Єлисавети феодорівни з часткою її мощей, подарованої монастирем св. Рівноап. Марії магдалини в гефсиманії, і смоленської іконою божої матері, що знаходилася в історичному спаському храмі до його закриття в 1932 р

У хресній ході взяли участь близько 300 чоловік. Серед них були вихованці недільних шкіл гребневской церкви і георгіївського собору одинцова, парафіяни московських і навколишніх храмів. За порядком стежили козаки. По всьому маршруту голосно благовістили підвісні дзвони, що супроводжували ходу на переносних дзвіницях. Співав московський синодальний хор під керуванням олексія пузакова.

Коли хресний хід підійшов до берега москви-ріки, почалося дивно красива і трохи хвилююча переправа на плотах на іншу сторону річки, у напрямку до усово. На першому плоту духовенство і хор читали акафіст св. Прмц. Єлисаветі.

По дорозі, перед школою в селі олександрівка, заснованої імператрицею марією олександрівною (матір’ю великого князя), було прочитано євангеліє. Після закінчення єлизаветинського хресного ходу в спаському храмі усово була прочитана молитва святої преподобномучениці великої княгині єлизаветі.

Після закінчення хресного ходу, була влаштована трапеза для учасників ходи під музичний супровід спеціально запрошеного духового оркестру міністерства оборони рф. Потім у парафіяльному культурному центрі відбулося урочисте відкриття фотовиставки» сходження у святість«, підготовлена фондом»відродження культурної спадщини». В експозиції було представлено унікальний фотолітопис життя єлизавети федорівни та сергія олександровича-близько сімдесяти архівних фотографій.

Перед початком хресної ходи в іллінському храмі була відслужена божественна літургія, багато учасників причастилися св. Христових таїн

побудова перед виходом

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хід

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідхресний хід вийшов з іллінського в усово

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідхоругви на рубльовці

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хід

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідолексій пузаков регентує

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідпід охороною козаків хресний хід рухається по рубльовському шосе

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хіддо переправи через москву-ріку

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хід

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідна головному плоту московський синодальний хор співає акафіст св. Прмч. Великій княгині єлисаветі федорівні

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідсвященик спаського храму в усово михайло горюнов читає акафіст св.прмц. Великій княгині єлизаветі федорівні

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хід

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хід

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідпереправа учасників хресного ходу на плотах. Мнс страхує.

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідучасники хресного ходу в чеканні переправи

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хід

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідперейшовши через москву-ріку з молитовним співом очікують інших учасників хресного ходу

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідалтарники

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідотці та парафіяни

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хід

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідсвященнослужителі іллінського, георгієвського, гребневского і спаського храмів

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хід

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідсвященики михайло горюнов і владислав гусар

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хід

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідчитання євангелія і благословення іконою святих преподобномучениць єлисавети і варвари біля школи в олександрівці, заснованою імператрицею марією олександрівною, матір’ю великого князя сергія олександровича

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідпересувна дзвіниця

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідзолото і зелень

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідвид на хоругвеносцев з дзвіниці спаського храму в усово

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідхрам нерукотворного образу христа спасителя в усово. Старий сільський храм був відреставрований і тепер наодітся на територію президентської резиденції в ново-огарьово. В усово був побудований новий храм, а точніше цілий комплекс будівель, в який входять також будинок причта і культурно-просвітницький центр з сучасними навчальними приміщеннями, спортзалами, бібліотекою і навіть домашнім театром на 120 місць. У розписі храму брав участь архімандрит зінон (теодор)

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідблагословення учасником хресної ходи викладає священик владислав гусар

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хіддуховий оркестр міністерства оборони

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хід

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідна фотовиставці» сходження в святість», на якій представлені близько 70-ти оригінальних фотографій-сюжетів з життя єлизавети федорівни та сергія олександровича.

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідурочисте відкриття фотовиставки» сходження в святість», на якій представлені близько 70-ти оригінальних фотографій-сюжетів з життя єлизавети федорівни та сергія олександровича. Зліва направо: священик георгіївського собору владислав гусар, улаштовувач фотовиставки і голова правління фонду «відродження культурної спадщини» а. Н. Панін, голова віфлеємського відділення імператорського православного палестинського товариства дауд матар

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідна відкритті фотовиставки «сходження в святість»

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідулаштовувач фотовиставки та голова правління фонду»відродження культурної спадщини» о. М. Панін проводить екскурсію по виставці

6 єлизаветинський хресний хід. Vi єлизаветинський хресний хідпам’ятник святій преподобномучениці великій княгині єлизаветі федорівні на території спаського храму і православного просвітницького центру » усово-спаське»

17 вересня 2017 року з благословення митрополита крутицького і коломенського ювеналія до 100-річчя трагічних подій в росії (1917-2017) в підмосков’ї пройшов vi єлисаветинський хресний хід, присвячений пам’яті святої преподобномучениці великої княгині єлисавети феодорівни. Його ініціаторами виступили одинцовське благочиння та фонд «єлисаветинсько-сергіївське просвітницьке товариство» за участю парафії спаса нерукотворного образу в селі усово.

Як відомо, 18 вересня російська православна церква звершує пам’ять святої праведної єлисавети, небесної покровительки великої княгині. А 17 вересня відзначалося 20-річчя перенесення останків великого князя сергія олександровича в усипальницю бояр романових в новоспаському монастирі. Саме 18 вересня в 1884 році велика княгиня єлизавета федорівна романова вперше була присутня на літургії в храмі іллі пророка в іллінському — підмосковній садибі її чоловіка великого князя сергія олександровича (генерал-губернатора москви в 1891-1905 рр.). В іллінському подружжя проводило літо, а до осені урочисто, перепливаючи на плотах москву-річку, перебиралися в усово, де був добротний зимовий будинок. Таким чином, місце і час проведення цієї молитовної ходи були обрані абсолютно не випадково.

Саме за таким історичним маршрутом, від іллінського до усова, і пройшов єлисаветинський хресний хід. До наших днів збереглися природний ландшафт і багато історичних будівель садиби, пов’язані з благодійною діяльністю великої княгині.

Хрестохідці, а їх зібралося рекордне число — близько тисячі чоловік, після літургії під дзвін пішли повз будівлю пологового притулку, збудованого в 1892 році великим князем сергієм олександровичем, лазарету, відкритого великою княгинею в 1905 році для поранених воїнів російсько-японської та першої світової воєн. Потім спустилися до москви-річки і переправилися на п’яти плотах на інший берег.

Коли перебралися на інший берег, пішли в усово, повз будівлю школи, побудованої в 1873 році матір’ю великого князя сергія олександровича імператрицею марією олександрівною. Ільїнське і усово були куплені олександром ii для марії олександрівни, а потім успадковані великим князем сергієм олександровичем. Після одруження його на принцесі єлизаветі гессен-дармштадської і призначення його генерал-губернатором москви, маєток протягом двох десятиліть було заміською резиденцією великокнязівської подружжя. Тут панувала атмосфера безхмарного щастя до моменту загибелі великого князя сергія олександровича від бомби каляєва і рішення єлизавети федорівни відмовитися від зовнішнього світу, присвятити себе справі милосердя. Це служіння вона пронесла через все життя, до самого алапаєвська, де в 1918 році її мучили і скинули в шахту чекісти.

Завершився хресний хід молебнем у новому білокам’яному спаському храмі. Цей храм стоїть біля стародавньої дороги з звенигорода в москву, саме по ній повертався з польського полону батько михайла романова, преосвященний філарет-митрополит ростовський і ярославський. У храмі є боковий вівтар в ім’я святої преподобномучениці великої княгині єлизавети федорівни і в ім’я священнослужителя сергія махаєва, який був репресований і розстріляний на бутовському полігоні в 1937 році.

У неділю в підмосковних селах іллінське і усово пройшов сьомий єлисаветинський хресний хід, присвячений пам’яті великої княгині єлисавети федорівни романової(18 вересня день її іменин) і 100-річчю розстрілу царської сім’ї і членів імператорського прізвища романових в єкатеринбурзі і алапаєвську.

Сьомий єлисаветинський хресний хід став найчисленнішим за його історію і зібрав близько трьох тисяч парафіян.ікони спасителя, єлисавети федорівни, царської сім’ї романових, священномученика сергія махаєва, розстріляного на бутовському полігоні, очолили ходу. Тут же несли похідну дзвіницю і дзвін освячував округу. Рух по шосе було перекрито, але водії, мабуть звикли до його обмеження в тутешніх місцях,терпляче чекали, осіняючи себе хресним знаменням.

…ільїнське успадкував від матері-імператриці марії олександрівни великий князь сергій олександрович, генерал-губернатор москви (1891-1905). Разом з дружиною великою княгинею єлисаветою федорівною,уродженої принцесою гессен-дармштадтської, сергій олександрович проводив тут літо, а у вересні «всім будинком» на плотах переправлялися через москву-річку з іллінського в усово в зимову резиденцію. За таким пам’ятним маршрутом і пройшов єлизаветинський хресний хід, висвітлюючи і оберігаючи пам’ятні місця.

Хресний хід зібрав багато сестринських парафій-це дівчата, які вирішили присвятити своє життя ідеалам святості. Єлисавета федорівна створила особливий жіночий рух милосердя. Після загибелі чоловіка від бомби каляєва в 1905 році вона могла стати другою панею держави, але мало того, що вона віддала все, що мала, пораненим першої світової війни, сама пішла служити сестрою милосердя. Вона пронесла це служіння через все життя, і в алапаєвську в 1918 році більшовики скинули її і її рідних в шахту. Звідки її прах білою армією був доставлений в єрусалим, де і похований в 1921 році під храмом марії магдалини в гефсиманії, який вони відвідували з чоловіком, будучи першими головами імператорського православного палестинського товариства, завдяки якому росія утвердилася на святій землі.

У 1981 році царська сім’я була зарахована до лику мучеників російською православною церквою за кордоном, а в 2000 році на архієрейському соборі канонізована російською православною церквою як «царствені страстотерпці». Єлисавета федорівна дивиться на нас не тільки з іконостасів російської православної церкви, а й з порталу вестмінстерського собору в лондоні, де її статуя стоїть серед дев’яти святих, канонізованих англіканською церквою.

…хрестохідці пішли повз будівлю пологового притулку, збудованого в 1892 році великим князем, повз лазарету, відкритого великою княгинею в 1905 році для поранених воїнів російсько-японської та першої світової воєн,спустилися до москви-річки і пройшли уздовж берега ще з кілометр. Тут мрячить з ранку дощик полив як з відра і дуже стали в нагоді плащі, які роздали хрестоходцям волонтери.

Потім паломники зупинилися біля переправи: в цьому місці великокнязівська сім’я перебиралася в усово на плотах. Оскільки цього року зібралося рекордне число паломників, організатори спорудили ще й понтонний міст, по якому довга процесія досить швидко перебралася на усівський берег. Переправа була організована чітко і продумано. Небо відбивалося у воді. Світилися обличчя людей, немов після обмивання, і кожен відчував свою причетність до великої єдиної справи.

Я прийшла на хресний хід через почуття обов’язку,- сказала катерина балашова, — помолитися за єдність православ’я. Здавалося б, в рік століття трагедії царської сім’ї ми повинні бути згуртованими, але лайка стоїть біля порога. Мене пригнічив розрив відносин рпц з константинополем. І незважаючи на негоду, я не залишилася вдома. До літургії, яку провів митрополит крутицький і коломенський ювеналій, додано дві молитви про згуртування. Залишиться православ’я в росії-залишиться православ’я на землі.

З 2017 року села іллінське та усово стали частиною унікального національного проекту «імператорський маршрут», розробленого фондом сприяння відродженню традицій милосердя та благодійності «єлисаветинсько-сергіївське просвітницьке товариство»(єспо), — розповіла голова наглядової ради фонду єспо ганна громова.- сьомою хресною ходою ми завершуємо пам’ятні заходи до 100-річчя мученицької кончини царської сім’ї та великої княгині єлисавети федорівни. У хресній ході взяли участь представники 56 єпархій, а також делегації з єрусалиму та бразилії. Вже реалізований перший етап проекту-створений маршрут по місцях заслання і загибелі представників імператорського дому романових в москві, санкт-петербурзі, свердловській, тюменській, псковській, кіровській областях і пермському краї.відкрилися музеї пам’яті в тобольську і алапаєвську.

В даний час фонд еспо веде роботу по створенню туристично-паломницького кластера «іллінське-усово»-адже-збереглося тут сім історичних будівель, який буде масштабніше єрусалимського. Навесні 2019 року планується відкриття першого музею.

…через дві з половиною години, подолавши більше шести кілометрів, хресний хід перетнув рубльовське шосе, і під святковий дзвін досяг спаського храму нерукотворного образу в усові. Це сучасний храм був зведений за проектом архітектора в’ячеслава іжикова при піклуванні володимира путіна. І це не просто храм-це комплекс будівель культурно-просвітницького центру з навчальними аудиторіями, спортзалами, бібліотекою, музеєм і навіть… Маленьким театром.

Після молебню запрацювала польова кухня, де можна було скуштувати гарячої гречаної каші, заробив чайний буфет з гірським медом від майстрів чорникових і пісочним печивом з вензелями «е» і «с».

Увечері в концертному залі «барвиха luxury village» пролунав реквієм митрополита волоколамського іларіона у виконанні московського синодального хору під керуванням заслуженого артиста росії олексія пузакова. У фойє влаштували вернісаж акварелей черниць гефсиманської обителі святої марії магдалини, хусток майстерні ніни ручкіної.