Матеріали для розмітки автомобільних доріг. Матеріали для дорожньої розмітки

21

Може наноситися фарбами , термопластиками , холодними пластиками , полімерними стрічками і світлоповертачами (катафотами) . Основними матеріалами, використовуваними для горизонтальної дорожньої розмітки в м москві, є фарби і термопластики .

Явною перевагою фарб є низька вартість як самого матеріалу, що припадає на одиницю площі розмітки в порівнянні з використанням пластичних матеріалів, так і технологічного обладнання для його нанесення. Також не можна не відзначити короткий час висихання матеріалу (фарби), а також наявність можливості трафаретного нанесення складних по конфігурації елементів розмітки. На жаль, є і недоліки. Перш за все — це низька довговічність горизонтальної розмітки, нанесеної фарбою.

другим широко поширеним матеріалом є термопластик . Цей вид матеріалів не містить розчинників, а необхідні для нанесення розмітки текучі властивості термопластиків купуються в результаті плавлення при температурі 150 — 220°с . Особливістю термопластиків є необхідність проведення розігріву матеріалу перед застосуванням спеціальними пристроями для інфрачервоного нагріву асфальтобетонних покриттів, таких як км 2-23, км 4-48 . Горизонтальна дорожня розмітка з термопластика володіє набагато більшою функціональною довговічністю, ніж в разі використання фарб.

Матеріали для розмітки автомобільних доріг. Матеріали для дорожньої розміткив якості альтернативи термопластикам слід привести холодні пластики, які не вимагають розігріву для їх застосування, а у вихідному вигляді являють собою текучу суміш основних компонентів і окремо додається затверджувач. В результаті їх змішування утворюється матеріал, що створює елементи горизонтальної дорожньої розмітки . Застосування холодних пластиків в м москві та інших суб’єктах російської федерації стримується відносно високою вартістю і малою кількістю машин. Однак необхідно відзначити, що холодні пластики не тільки мають хорошу перспективу використання в різних кліматичних умовах, але і, може бути, в окремих випадках можуть бути оптимальним матеріалом для горизонтальної дорожньої розмітки .

Полімерні стрічки відносяться до виробів для дорожньої розмітки і застосовуються в експериментальному порядку . В даний час полімерні стрічки не знайшли широкого застосування, але вже не тільки в м москві і центральному регіоні можна спостерігати об’єкти розмічені з використанням цих виробів. Виготовлення полімерних стрічок в заводських умовах дозволяє домогтися високої і стабільної якості, але для досягнення високих результатів також необхідно ретельне дотримання технології нанесення розмітки . Вартість горизонтальної дорожньої розмітки з полімерних стрічок є досить високою і перевищує вартість розмітки виконаної холодним пластиком.

Матеріали для розмітки автомобільних доріг. Матеріали для дорожньої розміткинайважливішими характеристиками дорожньої розмітки є параметри, що визначають її видимість. У світлий час доби видимість розмітки характеризується її розмірами, контрастом кольору і яскравості (коефіцієнта яскравості ) розмітки і покриття, на яке вона нанесена. Розміри і колір розмітки встановлені в національному стандарті російської федерації — гост р 51256-99 . Також в цьому документі нормується значення коефіцієнта яскравості в залежності від характеристики автомобільної дороги — її категорії, матеріалу верхнього шару покриття і кольору розмітки. Аналіз умов вимірювання даного параметра зазначеної схеми дозволяє зробити висновок, що він може бути названий характерним скоріше для пішоходів, ніж для водіїв транспортних засобів. В даний час завершується процес затвердження зміни 1 в гост р 51256-99 , розробленого в московському автомобільно-дорожньому інституті (державному технічно університеті) при безпосередній участь фахівців науково-виробничого центру «м дорконтроль» за завданням федерального дорожнього агентства міністерства транспорту російської федерації. У цій зміні передбачається введення параметра горизонтальної дорожньої розмітки, що визначає її видимість в світлий час доби водіями автомобілів. За погодженням з технічним комітетом 278″ безпека дорожнього руху » і головним управлінням гибдд соб мвс росії (нині — департамент забезпечення безпеки дорожнього руху мвс росії) даний параметр був названий коефіцієнтом видимості при розсіяному денному і штучному освітленні.

Для додання розмітці світлоповертаючих властивостей, які забезпечують її видимість в темний час доби у відбитому світлі фар транспортних засобів, застосовують склошарики . Діаметр застосовуваних стеклошариков становить від 50 до 1500 мікрон (0,05 — 1,50 мм) в залежності від виду розмічального матеріалу. Склошарики наносяться як на поверхню ліній, так і вводяться до складу пластиків. Оптимальним з точки зору найбільшого значення світлоповертання є їх заглиблення на 50% в розмітку. Наявність склошариків також сприяє збільшенню терміну служби розмітки. При цьому необхідно відзначити, що тільки наявність стеклошариков в складі пластика, як правило, не може забезпечити навіть мінімальних вимог до световозвращению розмітки .

У великих містах і на ряді основних магістралей в даний час діє стаціонарне штучне освітлення . У цих умовах значимість світлоповертаючих параметрів певною мірою знижується. А в якості основного параметра, що визначає видимість розмітки, виступає коефіцієнт видимості при розсіяному денному і штучному освітленні .

Також в зазначеному вище зміні 1 в гост р 51256-99 передбачається введення можливості застосування «структурної » розмітки, що складається з окремих фрагментів або мають певну форму у вигляді шахової дошки, гребінки і т.д. Подібна розмітка забезпечує кращу видимість розмітки в темний час доби при мокрому стані покриття у відбитому світлі фар транспортних засобів. Також «структурна» розмітка володіє ще одним важливим властивістю. При наїзді на неї колесом транспортного засобу, водій отримує додаткову інформацію у вигляді вібрації, що дозволяє своєчасно вжити заходів для повернення в межі смуги руху. З урахуванням кліматичних особливостей більшої частини території російської федерації подібна розмітка є досить перспективною.

При великій пропозиції на ринку різних матеріалів питання вибору представляє дуже серйозну проблему. Протягом ряду років федеральним дорожнім агентством міністерства транспорту російської федерації проводяться контрольно-польові випробування. У цих випробуваннях беруть участь всі бажаючі виробники розмічальних матеріалів. Контрольні лінії наносяться на різних видах покриттів і знаходяться під постійним інструментальним наглядом. На підставі польових обстежень і лабораторних випробувань матеріалів готується їх рейтинг. У 2005 р подібні випробування проводяться в м москві за завданням департаменту житлово-комунального господарства та благоустрою міста, центру моніторингу доріг і дорожніх технологій і організації, що здійснює управління основними магістралями і вулицями столиці — «дорінвест ».

Наявність на автомобільних дорогах і вулицях населених пунктів сучасних технічних засобів організації руху (включаючи розмітку), що відповідають сучасним вимогам, дозволить не тільки підвищити безпеку руху, але і створить більш комфортні умови роботи водіїв, підвищить пропускну здатність існуючої мережі доріг.

Купити матеріали для розмітки доріг оптом за ціною виробника в москві і регіонах можна у надійного постачальника-гк geosm.
Пропонована продукція повністю сертифікована і проходить жорсткий контроль якості на всіх етапах виробництва. Саме тому ми даємо гарантію того, що, купуючи у нас матеріали для розмітки доріг, ви отримаєте якісний і надійний продукт.
Також, продукція відповідає оновленому госту дорожньої розмітки-гост р 51256-2018 » технічні засоби організації дорожнього руху. Розмітка дорожня. Класифікація. Технічні вимоги». Накопичений за роки роботи в дорожній тематиці досвід дозволяє нам впевнено пропонувати вам матеріали для розмітки доріг великим оптом за конкурентними цінами.

Найбільш популярними матеріалами для розмітки дорожнього покриття є фарби і холодний пластик. Головна їх відмінність полягає в технології нанесення. Фарби, дорожні емалі і холодні пластики застосовують при температурі навколишнього середовища. Ці матеріали наносяться так званим «холодним способом».
Переваги фарби для доріг полягає в швидкому і безпечному нанесенні. Термін експлуатації покриття становить 1 рік. Це забезпечує додаткову безпеку на дорозі. Фарба дляРозмітки має низьку вартість. Її наносять на дорожнє полотно за допомогою трафарету.

Мінімальна відвантаження даної номенклатурної групи становить 300 кг.

Фарба для доріг оптом

Матеріали для розмітки автомобільних доріг. Матеріали для дорожньої розміткиу гк geosm продається біла дорожня фарба, яка володіє високими експлуатаційними характеристиками. Ми закуповуємо фарбу для розмітки у найбільших російських виробників, перевірених роками. Вся продукція повністю відповідає гост р 52575-2006.
Крім основного, самого затребуваного білого кольору, дорожня фарба доступна в жовтому, червоному, сірому і чорному виконанні.

Дорожня фарба ак 511

Ак 511 – це найпоширеніша марка дорожньої фарби. Вона володіє високими технічними характеристиками, є якісною, довговічною і висихає всього за 20 хвилин.
Володіє ефектом світіння, що додатково знижує аварійність на дорогах.
Доступна в білих, жовтих, червоних і чорних кольорах.

Аналоги фарби ак 511

До аналогів дорожньої фарби ак 511 відносяться:

  • ак 593;
  • ак 539;
  • ак 505;
  • ас 5307.

Кожна емаль має свої технічні характеристики, однак відповідає запропонованим нормам виготовлення, тому є якісною і довговічною.

Холодний пластик для доріг оптом

Матеріали для розмітки автомобільних доріг. Матеріали для дорожньої розміткигк geosm займається оптовими поставками якісного холодного пластику для дорожньої розмітки.
Технічні характеристики холодного пластику:

  • розтікання продукту починається при температурі + 20 градусів цельсія;
  • після введення затверджувача холодний пластик застигає протягом 9-12 хвилин;
  • продається в білому і жовтому кольорі.

Купити холодний пластик для доріг-означає забезпечити безпеку на дорожньому просторі на кілька років. Матеріал відповідає гост р 52575-2006.

Інші сфери застосування матеріалів для розмітки

Матеріали для розмітки знайшли широку сферу застосування в сучасному світі.
Крім основної функції-розмітки дорожніх покриттів-холодний пластик і розмічальну фарбу використовують також для:

  • розмітки складів, парковок і стоянок;
  • фарбування бордюрів.

Ми готові порадити ту чи іншу марку фарби для її конкретного подальшого використання.

Ціна матеріалів для розмітки доріг

Ціна холодного пластику для дорожньої розмітки і дорожньої фарби залежить від кількості продукції та обраної марки. Замовити матеріали для розмітки доріг за ціною виробника в москві і регіонах можна в гк geosm. Для цього зателефонуйте нам за контактним номером телефону, наш оператор швидко оформить заявку, а фахівець відділу продажів – відповість на питання, скільки ж коштує фарба для розмітки конкретно у вашому випадку.

Дорожня розмітка виконується емалями (фарбами), термопластиками, пластиками холодного нанесення або іншими довговічними матеріалами (полімерними стрічками, світлоповертачами) за технічною документацією, затвердженою в установленому порядку. Термопластики повинні відповідати стб 1090, емалі — стб 1089, пластики холодного нанесення — по рд 218 брср 29-88.

Основними матеріалами, використовуваними для горизонтальної дорожньої розмітки в м гомелі, є емалі.

Емалі і фарби ( далі фарби) — суспензії високодисперсних пігментів і наповнювачів в лаках або водних дисперсіях синтетичних полімерів, що містять функціональні добавки (диспергатори, стабілізатори, пластифікатори та ін.), що утворюють після висихання тверді непрозорі лакофарбові покриття.

Пластики холодного нанесення-розмічальні матеріали на основі реакційноздатних мономерів, що містять пігменти і наповнювачі, що утворюють після хімічного затвердіння тверді непрозорі лакофарбові покриття з високою функціональною довговічністю. Розрізняють спрей-пластики (товщина нанесення від 0,5 до 1,0 мм) і товстошарові пластики (товщина нанесення від 2,0 до 3,0 мм).

Термопластики-терморозм’якшувані пластичні матеріали на основі полімерного сполучного, що містять пігменти і наповнювачі, що утворюють після твердіння товстошарові непрозорі лакофарбові покриття з високою функціональною довговічністю.

Полімерні стрічки-вироби, що виготовляються з полімерних матеріалів, призначені для влаштування горизонтальної дорожньої розмітки.

Явною перевагою фарб є низька вартість як самого матеріалу, що припадає на одиницю площі розмітки в порівнянні з використанням пластичних матеріалів, так і технологічного обладнання для його нанесення. Також не можна не відзначити короткий час висихання матеріалу (фарби), а також наявність можливості трафаретного нанесення складних по конфігурації елементів розмітки.

На жаль, є і недоліки. Основні недоліки фарби-високий (до 60%) вміст розчинників і використання в її рецептурі полімерів, що не забезпечують емалі необхідної світлостійкості і міцності, що обумовлює її швидке стирання в процесі експлуатації розмітки.

Другим широко поширеним матеріалом є термопластик. Цей вид матеріалів не містить розчинників, а необхідні для нанесення розмітки текучі властивості термопластиків купуються в результаті плавлення при температурі 150 — 220°с. Основним недоліком термопластиків є необхідність проведення розігріву матеріалу перед застосуванням. Горизонтальна дорожня розмітка з термопластика володіє набагато більшою функціональною довговічністю, ніж в разі використання фарб.

В якості альтернативи термопластикам були введені холодні пластики, які не вимагають розігріву для їх застосування, а у вихідному вигляді являють собою текучу суміш основних компонентів і окремо додається затверджувач. В результаті їх змішування утворюється матеріал, що створює елементи горизонтальної дорожньої розмітки. Застосування холодних пластиків стримується відносно високою вартістю і малою кількістю машин. Однак необхідно відзначити, що холодні пластики не тільки мають хорошу перспективу використання в різних кліматичних умовах, але і, може бути, в окремих випадках можуть бути оптимальним матеріалом для горизонтальної дорожньої розмітки.

Полімерні стрічки відносяться до виробів для дорожньої розмітки і застосовуються в експериментальному порядку. В даний час полімерні стрічки не знайшли широкого застосування. Виготовлення полімерних стрічок в заводських умовах дозволяє домогтися високої і стабільної якості, але для досягнення високих результатів також необхідно ретельне дотримання технології нанесення розмітки. Вартість горизонтальної дорожньої розмітки з полімерних стрічок є досить високою і перевищує вартість розмітки виконаної холодним пластиком, що є основним її недоліком.

Всі використовувані розмічальні матеріали повинні відповідати вимогам стб 1520 і виготовлятися за рецептурою і технологічним регламентом, затвердженим в установленому порядку. Колір розмічальних матеріалів повинен відповідати вимогам стб 1231.

За фізико-механічними показниками розмічальні матеріали повинні відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1.2.

Таблиця 1.2 — нормовані показники для розмічальних матеріалів

Найменування показника

Значення нормованих показників для розмічальних матеріалів

Термопластик

Пластик холодного нанесення

1 зовнішній вигляд поверхні отвержденного розмічального матеріалу

Однорідна поверхня без тріщин, міхурів або відслонень

2 умовна в’язкість, с, по віскозиметрі вз-246 з соплом діаметром 4 мм при температурі (20,0±0,5) c

(80-160 для спрей-пластиків)

3 масова частка нелетких речовин, %, не менше

4 час висихання (твердіння), хв, при температурі (20,0±0,5) c:

До ступеня 2

До ступеня 5, не більше

5 коефіцієнт дифузного відображення (коефіцієнт яскравості, білизна) по фотоблескомеру фб-2, %, для кольору:

Білого, не менше

Жовтого, не менше

Оранжевого, не менше

Чорного, не більше

6 еластичність покриття при вигині на стрижні діаметром, мм, не більше

7 ступінь перетиру, мкм, не більше

8 твердість плівки по маятниковому приладу тмл (маятник а), отн. Од., не менше

9 укрывистость висушеної плівки, г/м 2 , не більше

10 морозостійкість покриття, циклів, не менше

11 адгезія до асфальтобетону і цементобетону, н/см, не менше

12 адгезія до асфальтобетону, мпа, не менше:

До заморожування-відтавання

Після 10 циклів заморожування-відтавання

13 водонасичення, % за об’ємом, не більше

14 текучість при температурі нанесення, мм

15 температура розм’якшення по «кіш», з, неМенше

16 щільність, г/см 3 , не менше

* не нормується для фарб оранжевого кольору, грубодисперсних фарб і товстошарових пластиків холодного нанесення.

Дороги автомобільні загального користування

Матеріали для дорожньої розмітки

Технічні вимоги

Москва
Стандартинформ
2006

Передмова

Цілі та принципи стандартизації в російській федерації встановлені федеральним законом від 27 грудня 2002 № 184-фз «про технічне регулювання», а правила застосування національних стандартів російської федерації — гост р 1.0-2004 «стандартизація в російській федерації. Основні положення «

Відомості про стандарт

1 розроблений московським автомобільно-дорожнім інститутом( державним технічним університетом), тов нвц «м дорконтроль», тов нтц » катафот»

2 внесений технічним комітетом зі стандартизації тк 418 «дорожнє господарство»

3 затверджений і введений в дію наказом федерального агентства з технічного регулювання і метрології від 9 жовтня 2006 р. № 221 — ст

4 введений вперше

Інформація про зміни до цього стандарту публікується в щорічно видаваному інформаційному покажчику «національні стандарти», а текст змін і поправок-ввічливо видаються інформаційних покажчиках «національні стандарти». У разі перегляду (заміни) або скасування цього стандарту відповідне повідомлення буде опубліковано в щомісячно видаються інформаційних покажчиках «національні стандарти». Відповідна інформація, повідомлення та тексти розміщуються також в інформаційній системі загального користування — на офіційному сайті федерального агентства з технічного регулювання та метрології в мережі інтернет

Національний стандарт російської федерації

Дата введення– 2007-01-01

1 область застосування

Цей стандарт поширюється на матеріали-фарби (емалі) і пластичні матеріали, що застосовуються для влаштування розмітки проїжджої частини автомобільних доріг і вулиць з удосконаленим покриттям по гост р 51256 (далі — дорожня розмітка) і встановлює технічні вимоги до матеріалів для дорожньої розмітки.

2 нормативні посилання

Гост р 51256-99 технічні засоби організації дорожнього руху. Розмітка дорожня. Типи і основні параметри. Загальні технічні вимоги

Гост р 52576-2006 дороги автомобільні загального користування. Матеріали для дорожньої розмітки. Методи випробувань

Гост 12.1.004-91 система стандартів безпеки праці. Пожежна безпека. Загальні вимоги

Гост 12.1.005-88 система стандартів безпеки праці. Загальні санітарно-гігієнічні вимоги до повітря робочої зони

Гост 12.1.010 — 76 система стандартів безпеки праці. Вибухобезпечність. Загальні вимоги

Гост 12.1.018-93 система стандартів безпеки праці. Пожежовибухонебезпечність статичної електрики. Загальні вимоги

Гост 12.3.005 — 75 система стандартів безпеки праці. Роботи фарбувальні. Загальні вимоги безпеки

Гост 12.4.011-89 система стандартів безпеки праці. Засоби захисту працюючих. Загальні вимоги та класифікація

Гост 12.4.103-83 система стандартів безпеки праці. Одяг спеціальний захисний, засоби індивідуального захисту ніг і рук. Класифікація

Гост 9980.3-86 матеріали лакофарбові. Упаковка

Гост 14192-96 маркировка грузов

Гост 19433-88 вантажі небезпечні. Класифікація та маркування

Гост 21140-88 тара. Система розмірів

Примітка — при користуванні цим стандартом доцільно перевірити дію посилальних стандартів в інформаційній системі загального користування — на офіційному сайті федерального агентства з технічного регулювання і метрології в мережі інтернет або по щорічно видаваному інформаційному покажчику «національні стандарти», який опублікований станом на 1 січня поточного року, і за відповідними щомісяця видаваним інформаційним покажчикам, опублікованим в поточному році. Якщо посилальний стандарт замінений (змінений), то при користуванні цим стандартом слід керуватися заміненим (зміненим) стандартом. Якщо посилальний стандарт скасований без заміни, то положення, в якому дана посилання на нього, застосовується в частині, що не зачіпає це посилання.

3 терміни, визначення, позначення і скорочення

3.1 у цьому стандарті застосовують такі терміни з відповідними визначеннями:

3.1.1 матеріали для дорожньої розмітки: матеріали, призначені для нанесення дорожньої розмітки на автомобільних дорогах і вулицях з удосконаленим покриттям.

Примітка-після нанесення і висихання (затвердіння) матеріалів визначають експлуатаційні властивості дорожньої розмітки.

3.1.2 фарба (емаль) для дорожньої розмітки автомобільних доріг: суспензія високодисперсних пігментів і наповнювачів в розчинах полімерів в органічних розчинниках, що утворює після нанесення на дорожнє покриття і випаровування розчинника тверду непрозору плівку, відповідну вимогам, що пред’являються до дорожньої розмітки.

3.1.3 термопластик для дорожньої розмітки автомобільних доріг: терморозм’якшуваний пластичний матеріал на основі полімерного сполучного, що містить пігменти і наповнювачі, у вигляді порошкової суміші компонентів або литих об’ємних форм (блоки або гранули з остиглого розплаву), що утворює після затвердіння тверді непрозорі елементи дорожньої розмітки.

3.1.4 холодний пластик для дорожньої розмітки автомобільних доріг: багатокомпонентний пластичний матеріал на основі полімерного сполучного, що містить пігменти і наповнювачі, отверждаемый в результаті хімічної реакції і утворює після затвердіння тверді непрозорі елементи дорожньої розмітки.

3.1.5. Клас розмічального матеріалу: характеристика матеріалу для розмітки доріг, що визначає його властивості по нормованому параметру.

Примітка-клас розмічального матеріалу складається з літерного позначення і цифр, що визначають групу вимог по даному параметру.

3.2 у цьому стандарті застосовують наступні скорочення і позначення класів розмічальних матеріалів:

Ас — по адгезії висохлої плівки фарби (емалі) до скла;

В — за коефіцієнтом яскравості висушеної плівки фарби (емалі), отверділого розплаву термопластика і холодного пластику;

Вв — за часом висихання фарби (емалі);

Вт — за часом затвердіння термопластика і холодного пластику;

Нв — по масовій частці нелетких речовин у фарбі (емалі);

Пк-по щільності фарби (емалі);

Пп — по щільності затверджених термопластика і холодного пластику;

Сп — за ступенем перетиру фарби (емалі);

Тр — по температурі розм’якшення термопластика;

Ув — по умовній в’язкості фарби (емалі);

Х, у-координати кольоровості.

4 класифікація матеріалів

4.1 матеріали для дорожньої розмітки автомобільних доріг класифікуються на наступні типи:

Фарби (емалі);

Пластичні матеріали.

4.2 пластичні матеріали класифікуються за способом затвердіння:

Термопластики;

Холодні пластики.

5 технічні вимоги

5.1. Вимоги до фарб (емалей) для дорожньої розмітки

5.1.1 координати кольоровості висушеної плівки фарб (емалей), отверділих термопластиків і холодних пластиків повинні відповідати значенням, зазначеним в таблиці 1.

Таблиця 1

5.1.2 коефіцієнт яскравості висушеної плівки фарб( емалей), отверділих термопластиків і холодних пластиків повинен відповідати значенням, зазначеним в таблиці 2, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 2

5.1.3 щільність фарб (емалей) повинна відповідати значенням, зазначеним в таблиці 3, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 3

5.1.4 умовна в’язкість фарб (емалей) повинна відповідати значенням, зазначеним в таблиці 4, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 4

5.1.5 ступінь перетиру фарб (емалей) повинна відповідати значенням, зазначеним в таблиці 5, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 5

5.1.6 масова частка нелетких речовин фарб (емалей) повинна відповідати значенням, зазначеним у таблиці 6, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 6

5.1.7 час висихання фарб (емалей) до ступеня 3 має відповідати значенням, зазначеним у таблиці 7, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 7

5.1.8 висохла плівка фарб, емалей) повинна бути стійкої (не менше 48 год) до статичного впливу:

Насиченого водного розчину хлориду натрію при температурі (0 + 2) °с;

10%-ного водного розчину лугу гідроксиду натрію при температурі (20 + 2) °с. Стійкість до статичної дії 10%-ного водного розчину лугу гідроксиду натрію

Встановлюється для фарб, емалей), призначених для розмітки автомобільних дорозі цементобетонним покриттям.

5.1.9 адгезія висохлої плівки фарб (емалей) до скла повинна відповідати значенням, зазначеним у таблиці 8, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 8

5.2 вимоги до термопластиків для дорожньої розмітки

5.2.1 координати кольоровості отверділих термопластиків повинні відповідати значенням, зазначеним у таблиці 1.

5.2.2 коефіцієнт яскравості отверділих термопластиків повинен відповідати значенням, зазначеним в таблиці 2, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

5.2.3 щільність отверділого розплаву термопластиків і холодних пластиків повинна відповідати значенням, зазначеним в таблиці 9, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 9

5.2.4 температура розм’якшення термопластиків повинна відповідати значенням, зазначеним в таблиці 10, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 10

5.2.5 час затвердіння термопластиків і холодних пластиків має відповідати значенням, зазначеним в таблиці 11, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 11

5.2.6 отверділі термопластики повинні бути стійкими (не менше 72 год) до статичного впливу:

3%-ного водного розчину хлориду натрію при температурі (0 ± 2) °с;

Води при температурі (20 ± 2) °с;

10%-ного водного розчину лугу гідроксиду натрію при температурі (20 ± 2) °с. Стійкість до статичного впливу 10%-ного водного розчину лугу гідроксиду натріяустанавлівается для отверділих термопластиків, призначених для розмітки автомобільних доріг з цементобетонним покриттям.

5.3 вимоги до холодних пластиків для дорожньої розмітки

5.3.1 координати кольоровості отверділих холодних пластиків повинні відповідати значенням, зазначеним у таблиці 1.

5.3.2 коефіцієнт яскравості отверділих холодних пластиків повинен відповідати значенням, зазначеним в таблиці 2, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

5.3.3 щільність отверділих холодних пластиків повинна відповідати значенням, зазначеним в таблиці 9, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

5.3.4. Час затвердіння холодних пластиків має відповідати значенням, зазначеним в таблиці 11, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

5.3.5. Отверділий холодний пластик повинен бути стійким (не менше 72 год) до статичного впливу:

3%-ного водного розчину хлориду натрію при температурі (0 ± 2) °с;

Насиченого водного розчину хлориду натрію при температурі (0 ± 2) °с;

Води при температурі (20 ± 2) °с;

10%-ного водного розчину лугу гідроксиду натрію при температурі (20 ± 2) °с.

Стійкість до статичної дії 10%-ного водного розчину лугу гідроксиду натрію встановлюється для отверділих холодних пластиків, призначених для розмітки автомобільних доріг з цементобетонним покриттям.

5.4 вимоги до комплектності

5.4.1 матеріали для дорожньої розмітки повинні поставлятися з супровідною документацією виробника, що містить:

Паспорт з основними характеристиками матеріалу (з посиланням на стандарт організації або інший нормативний документ);

Дані по кількості і фракційним складом світлоповертаючих елементів (при їх наявності у складі матеріалу);

Інструкцію з технології застосування матеріалу, в якій відображають правила проведення робіт;

Правила техніки безпеки, правила транспортування і зберігання матеріалу;

Екологічний (гігієнічний) сертифікат або інший документ, що підтверджує екологічну (гігієнічну) безпеку матеріалу.

5.4.2 при комплектуванні матеріалів для дорожньої розмітки рецептурним розчинником і / або світлоповертаючими елементами інформація про них повинна бути відображена в супровідній документації на матеріал для дорожньої розмітки.

5.5 вимоги до маркування

5.5.1 маркування повинна бути нанесена на споживчу і транспортну тару безпосередньо або у вигляді етикетки відповідно до гост 14192 і гост 19433.

5.5.2 маркування повинно бути виконане друкарським друком або іншим способом, що забезпечує збереження маркування протягом терміну зберігання матеріалу.

5.5.3 маркування матеріалів для дорожньої розмітки повинна містити наступні дані:

Найменування продукції;

Найменування країни-виробника;

Найменування підприємства-виробника;

Область застосування;

Правила та умови безпечного зберігання і транспортування;

Юридична адреса підприємства-виробника;

Масу нетто;

Масу брутто;

Товарний знак підприємства-виробника;

Дату виготовлення;

Номер партії;

Термін придатності;

Позначення нормативного документа, за яким виготовляється продукція.

5.5.4 на транспортну тару, призначену для фарб (емалей) і холодних пластиків, повинен бути нанесений маніпуляційний знак «боїться нагріву» по гост 14192, знак небезпеки «легкозаймиста рідина», класифікаційний шифр — 3212 і клас небезпеки 3 по гост 19433.

5.6 вимоги до упаковки

5.6.1 упаковка для фарб (емалей) і пластиків повинна відповідати гост 9980.3 з урахуванням уніфікації розмірів транспортної тари відповідно до гост 21140.

5.7 вимоги до транспортування і зберігання

5.7.1 матеріали для дорожньої розмітки повинні відповідати вимогам їх транспортування автомобільним, залізничним і водним транспортом.

В окремих випадках матеріали для дорожньої розмітки повинні відповідати вимогам транспортування повітряним транспортом.

5.7.2 при транспортуванні і зберіганні матеріалів для дорожньої розмітки повинні дотримуватися вимоги, що встановлюються підприємством-виробником в супровідній документації на матеріал і відображені в маркуванні.

5.7.3 зберігати і транспортувати вихідні матеріали і готові розмічальні матеріали повинні в умовно герметичній тарі.

5.7.4 термін зберігання фарб (емалей), що застосовуються для дорожньої розмітки, повинен бути не менше 6 міс з дня виготовлення.

5.7.5 термін зберігання термопластиків і холодних пластиків, що застосовуються для дорожньої розмітки, повинен бути не менше 12 міс з дня виготовлення.

5.8 вимоги до методів випробувань

5.8.1 випробування матеріалів для дорожньої розмітки проводять відповідно до вимог гост р 52576.

5.9 вимоги з безпеки

5.9.1 у супровідній документації на кожну партію матеріалів для дорожньої розмітки повинні бути відображені правила (вимоги) пожежо — і вибухобезпеки.

5.9.2 при застосуванні фарб (емалей) і пластичних матеріалів для дорожньої розмітки вміст шкідливих речовин в повітрі робочої зони має відповідати вимогам , гост 12.1.005, гост 12.3.005.

5.9.3 показники пожежо — і вибухобезпеки матеріалів для дорожньої розмітки визначають відповідно до гост 12.1.044.

5.9.4 пожежо-, вибухобезпечність при застосуванні маркувальних матеріалів повинна забезпечуватися системами захисту та запобігання пожежі, організаційно-технічними заходами відповідно до гост 12.1.004, гост 12.1.010, гост 12.1.018.

5.9.5 періодичність контролю за вмістом шкідливих речовин в повітрі робочої зони повинна відповідати вимогам і гост 12.1.005.

5.9.6 особи, пов’язані із застосуванням матеріалів для дорожньої розмітки, повинні бути забезпечені спеціальним одягом і засобами індивідуального захисту відповідно до гост 12.4.011 і гост 12.4.103.

Бібліографія

Санпін 11-19-94 перелік регламентованих в повітрі робочої зони шкідливих речовин

Ключові слова: матеріали для дорожньої розмітки, технічні вимоги, фарба, емаль, термопластик, холодний пластик

Гост р 52575-2006

Група т52

Національний стандарт російської федерації

Дороги автомобільні загального користування

Матеріали для дорожньої розмітки

Технічні вимоги

General use highways. Road marking materials. Technical requirements

Окс 93.080.30
Окп 48 0000

Дата введення 2007-01-01

Передмова

Передмова

Цілі і принципи стандартизації в російській федерації встановлені федеральним законом від 27 грудня 2002 р n 184-фз «про технічне регулювання» , а правила застосування національних стандартів російської федерації — гост р 1.0-2004 «стандартизація в російській федерації. Основні положення»
Відомості про стандарт

1 розроблений московським автомобільно-дорожнім інститутом( державним технічним університетом), тов нвц «м дорконтроль», тов нтц » катафот»

2 внесений технічним комітетом зі стандартизації тк 418 » дорожнє господарство»

3 затверджений і введений в дію наказом федерального агентства з технічного регулювання і метрології від 9 жовтня 2006 р n 221-ст

4 введений вперше
5 перевидання. Серпень 2007 р.
Інформація про зміни до цього стандарту публікується в щорічно видаваному інформаційному покажчику «національні стандарти», а текст змін і поправок — в щомісячно видаються інформаційних покажчиках»національні стандарти». У разі перегляду (заміни) або скасування цього стандарту відповідне повідомлення буде опубліковано в щомісячно видаються інформаційних покажчиках «національні стандарти». Відповідна інформація, повідомлення та тексти розміщуються також в інформаційній системі загального користування — на офіційному сайті федерального агентства з технічного регулювання та метрології в мережі інтернет

1 область застосування

Цей стандарт поширюється на матеріали — фарби (емалі) і пластичні матеріали, що застосовуються для влаштування розмітки проїжджої частини автомобільних доріг і вулиць з удосконаленим покриттям по гост р 51256 (далі — дорожня розмітка) і встановлює технічні вимоги до матеріалів для дорожньої розмітки.

2 нормативні посилання

У цьому стандарті використані посилання на наступні стандарти:
Гост р 51256-99 технічні засоби організації дорожнього руху. Розмітка дорожня. Типи і основні параметри. Загальні технічні вимоги
Гост р 52576-2006 дороги автомобільні загального користування. Матеріали для дорожньої розмітки. Методи випробувань
Гост 12.1.004-91 система стандартів безпеки праці. Пожежна безпека. Загальні вимоги
Гост 12.1.005-88 система стандартів безпеки праці. Загальні санітарно-гігієнічні вимоги до повітря робочої зони
Гост 12.1.010-76 система стандартів безпеки праці. Вибухобезпечність. Загальні вимоги
Гост 12.1.018-93 система стандартів безпеки праці. Пожежовибухонебезпечність статичної електрики. Загальні вимоги
Гост 12.1.044-89 (исо 4589-84) система стандартів безпеки праці. Пожежовибухонебезпечність речовин і матеріалів. Номенклатура показників і методи їх визначення
Гост 12.3.005-75 система стандартів безпеки праці. Роботи фарбувальні. Загальні вимоги безпеки
Гост 12.4.011-89 система стандартів безпеки праці. Засоби захисту працюючих. Загальні вимоги та класифікація
Гост 12.4.103-83 система стандартів безпеки праці. Одяг спеціальний захисний, засоби індивідуального захисту ніг і рук. Класифікація
Гост 9980.3-86 матеріали лакофарбові. Упаковка
Гост 14192-96 маркировка грузов
Гост 19433-88 вантажі небезпечні. Класифікація та маркування
Гост 21140-88 тара. Система розмірів
Примітка-при користуванні цим стандартом доцільно перевірити дію посилальних стандартів в інформаційній системі загального користування-на офіційному сайті федерального агентства з технічного регулювання і метрології в мережі інтернет або по щорічно видаваному інформаційному покажчику «національні стандарти», який опублікований станом на 1 січня поточного року, і за відповідними щомісяця видаваним інформаційним покажчикам, опублікованим в поточному році. Якщо посилальний стандарт замінений (змінений), то при користуванні цим стандартом слід керуватися заміненим (зміненим) стандартом. Якщо посилальний стандарт скасований без заміни, то положення, в якому дана посилання на нього, застосовується в частині, що не зачіпає це посилання.

3 терміни, визначення, позначення і скорочення

3.1 у цьому стандарті застосовують такі терміни з відповідними визначеннями:

3.1.1 матеріали для дорожньої розмітки: матеріали, призначені для нанесення дорожньої розмітки на автомобільних дорогах і вулицях з удосконаленим покриттям.
Примітка-після нанесення і висихання (затвердіння) матеріалів визначають експлуатаційні властивості дорожньої розмітки.

3.1.2 фарба (емаль) для дорожньої розмітки автомобільних доріг: суспензія високодисперсних пігментів і наповнювачів в розчинах полімерів в органічних розчинниках, що утворює після нанесення на дорожнє покриття і випаровування розчинника тверду непрозору плівку, відповідну вимогам, що пред’являються до дорожньої розмітки.

3.1.3 термопластик для дорожньої розмітки автомобільних доріг: терморозм’якшуваний пластичний матеріал на основі полімерного сполучного, що містить пігменти і наповнювачі, у вигляді порошкової суміші компонентів або литих об’ємних форм (блоки або гранули з остиглого розплаву), що утворює після затвердіння тверді непрозорі елементи дорожньої розмітки.

3.1.4 холодний пластик для дорожньої розмітки автомобільних доріг: багатокомпонентний пластичний матеріал на основі полімерного сполучного, що містить пігменти і наповнювачі, отверждаемый в результаті хімічної реакції і утворює після затвердіння тверді непрозорі елементи дорожньої розмітки.

3.1.5 клас розмічального матеріалу: характеристика матеріалу для розмітки доріг, що визначає його властивості по нормованому параметру.
Примітка-клас розмічального матеріалу складається з літерного позначення і цифр, що визначають групу вимог по даному параметру.

3.2 у цьому стандарті застосовують такі скорочення і позначення класів розмічальних матеріалів:
Ас — по адгезії висохлої плівки фарби (емалі) до скла;
В-за коефіцієнтом яскравості висушеної плівки фарби (емалі), отверділого розплаву термопластика і холодного пластику;
Вв — за часом висихання фарби (емалі);
Вт — за часом затвердіння термопластика і холодного пластику;
Нв — по масовій частці нелетких речовин у фарбі (емалі);
Пк-по щільності фарби (емалі);
Пп-по щільності затверджених термопластика і холодного пластику;
Сп — за ступенем перетиру фарби (емалі);
Тр — по температурі розм’якшення термопластика;
Ув — по умовній в’язкості фарби (емалі);
,- координати кольоровості.

4 класифікація матеріалів

4.1 матеріали для дорожньої розмітки автомобільних доріг класифікуються на наступні типи:
— фарби (емалі);
— пластичні матеріали.

4.2 пластичні матеріали класифікуються за способом затвердіння:
— термопластики;
— холодні пластики.

5 технічні вимоги

5.1 вимоги до фарб (емалей) для дорожньої розмітки

5.1.1 координати кольоровості висушеної плівки фарб (емалей), отверділих термопластиків і холодних пластиків повинні відповідати значенням, зазначеним у таблиці 1.

Таблиця 1

Позначення координат кольоровості

Координати кутових точок з 1-ї по 4-ю колірну область дорожньої розмітки

Помаранчевий

5.1.2 коефіцієнт яскравості висушеної плівки фарб (емалей), отверділих термопластиків і холодних пластиків повинен відповідати значенням, зазначеним в таблиці 2, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 2

Клас розмічального матеріалу

Коефіцієнт яскравості , %

Помаранчевий

5.1.3 щільність фарб (емалей) повинна відповідати значенням, зазначеним у таблиці 3, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 3

Клас розмічального матеріалу

Щільність, г / см

5.1.4 умовна в’язкість фарб (емалей) повинна відповідати значенням, зазначеним у таблиці 4, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 4

Клас розмічального матеріалу

Умовна в’язкість, з

5.1.5 ступінь перетиру фарб (емалей) повинна відповідати значенням, зазначеним в таблиці 5, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 5

Клас розмічального матеріалу

Ступінь перетиру, мкм

5.1.6 масова частка нелетких речовин фарб (емалей) повинна відповідати значенням, зазначеним у таблиці 6, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 6

Клас розмічального матеріалу

Масова частка нелетких речовин, %

5.1.7 час висихання фарб (емалей) до ступеня 3 має відповідати значенням, зазначеним у таблиці 7, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 7

Клас розмічального матеріалу

Час висихання до ступеня 3, хв

Менше 15

5.1.8 висохла плівка фарб (емалей) повинна бути стійкою (не менше 48 год) до статичного впливу:
Стійкість до статичного впливу 10%-ного водного розчину лугу гідроксиду натрію встановлюється для фарб (емалей), призначених для розмітки автомобільних доріг з цементобетонним покриттям.

5.1.9 адгезія висохлої плівки фарб (емалей) до скла повинна відповідати значенням, зазначеним у таблиці 8, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 8

Клас розмічального матеріалу

Адгезія, бали

5.2 вимоги до термопластиків для дорожньої розмітки

5.2.1 координати кольоровості отверділих термопластиків повинні відповідати значенням, зазначеним у таблиці 1.

5.2.2 коефіцієнт яскравості отверділих термопластиків повинен відповідати значенням, зазначеним в таблиці 2, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

5.2.3 щільність отверділого розплаву термопластиків і холодних пластиків повинна відповідати значенням, зазначеним в таблиці 9, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 9

Клас розмічального матеріалу

Щільність, г / см

5.2.4 температура розм’якшення термопластиків повинна відповідати значенням, зазначеним у таблиці 10, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 10

Клас розмічального матеріалу

Температура розм’якшення, °с

5.2.5 час затвердіння термопластиків і холодних пластиків має відповідати значенням, зазначеним в таблиці 11, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

Таблиця 11

Клас розмічального матеріалу

Час затвердіння, хв

5.2.6 отверділі термопластики повинні бути стійкими (не менше 72 год) до статичного впливу:
— 3%-ного водного розчину хлориду натрію при температурі (0±2)°с;
— насиченого водного розчину хлориду натрію при температурі (0±2)°с;
— води при температурі (20±2)°с;
— 10%-ного водного розчину лугу гідроксиду натрію при температурі (20±2)°с.
Стійкість до статичного впливу 10%-ного водного розчину лугу гідроксиду натрію встановлюється для отверділих термопластиків, призначених для розмітки автомобільних доріг з цементобетонним покриттям.

5.3 вимоги до холодних пластиків для дорожньої розмітки

5.3.1 координати кольоровості отверділих холодних пластиків повинні відповідати значенням, зазначеним у таблиці 1.

5.3.2 коефіцієнт яскравості отверділих холодних пластиків повинен відповідати значенням, зазначеним в таблиці 2, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

5.3.3 щільність отверділих холодних пластиків повинна відповідати значенням, зазначеним в таблиці 9, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

5.3.4 час затвердіння холодних пластиків має відповідати значенням, зазначеним у таблиці 11, з урахуванням класу, що визначає вимоги до даного параметру.

5.3.5 отверділий холодний пластик повинен бути стійким (не менше 72 год) до статичного впливу:
— 3%-ного водного розчину хлориду натрію при температурі (0±2)°с;
— насиченого водного розчину хлориду натрію при температурі (0±2)°с;
— води при температурі (20±2)°с;
— 10%-ного водного розчину лугу гідроксиду натрію при температурі (20±2)°с.
Стійкість до статичного впливу 10%-ного водного розчину лугу гідроксиду натрію встановлюється для отверділих холодних пластиків, призначених для розмітки автомобільних доріг з цементобетонним покриттям.

5.4 вимоги до комплектності

5.4.1 матеріали для дорожньої розмітки повинні поставлятися з супровідною документацією виробника, що містить:
— паспорт з основними характеристиками матеріалу (з посиланням на стандарт організації або інший нормативний документ);
— дані за кількістю і фракційним складом світлоповертаючих елементів (при їх наявності в складі матеріалу);
— інструкцію з технології застосування матеріалу, в якій відображають правила проведення робіт;
— правила техніки безпеки, правила транспортування і зберігання матеріалу;
— екологічний (гігієнічний) сертифікат або інший документ, що підтверджує екологічну (гігієнічну) безпеку матеріалу.

5.4.2 при комплектуванні матеріалів для дорожньої розмітки рецептурним розчинником і / або світлоповертаючими елементами інформація про них повинна бути відображена в супровідній документації на матеріал для дорожньої розмітки.

5.5 вимоги до маркування

5.5.1 маркування повинна бути нанесена на споживчу і транспортну тару безпосередньо або у вигляді етикетки відповідно до гост 14192 і гост 19433 .

5.5.2 маркування повинно бути виконане друкарським друком або іншим способом, що забезпечує збереження маркування протягом терміну зберігання матеріалу.

5.5.3 маркування матеріалів для дорожньої розмітки повинна містити наступні дані:
— найменування продукції;
— найменування країни-виробника;
— найменування підприємства-виробника;
— галузь застосування;
— правила та умови безпечного зберігання і транспортування;
— юридична адреса підприємства-виробника;
— масу нетто;
— масу брутто;
— товарний знак підприємства-виробника;
— дату виготовлення;
— номер партії;
— термін придатності;
— позначення нормативного документа, за яким виготовляється продукція.

5.7 вимоги до транспортування та зберігання

5.7.1 матеріали для дорожньої розмітки повинні відповідати вимогам їх транспортування автомобільним, залізничним і водним транспортом.
В окремих випадках матеріали для дорожньої розмітки повинні відповідати вимогам транспортування повітряним транспортом.

5.7.2 при транспортуванні і зберіганні матеріалів для дорожньої розмітки повинні дотримуватися вимоги, що встановлюються підприємством-виробником в супровідній документації на матеріал і відображені в маркуванні.

5.7.3 зберігати і транспортувати вихідні матеріали і готові розмічальні матеріали повинні в умовно герметичній тарі.

5.7.4 термін зберігання фарб (емалей), що застосовуються для дорожньої розмітки, повинен бути не менше 6 міс з дня виготовлення.

5.7.5 термін зберігання термопластиків і холодних пластиків, що застосовуються для дорожньої розмітки, повинен бути не менше 12 міс з дня виготовлення.

5.8 вимоги до методів випробувань

5.8.1 випробування матеріалів для дорожньої розмітки проводять відповідно до вимог гост р 52576 .

5.9 вимоги щодо безпеки

5.9.1 у супровідній документації на кожну партію матеріалів для дорожньої розмітки повинні бути відображені правила (вимоги) пожежо — і вибухобезпеки.

5.9.2 при застосуванні фарб (емалей) і пластичних матеріалів для дорожньої розмітки вміст шкідливих речовин в повітрі робочої зони має відповідати вимогам , гост 12.1.005 , гост 12.3.005 .

5.9.3 показники пожежо — і вибухобезпеки матеріалів для дорожньої розмітки визначають відповідно до гост 12.1.044 .

Гост 12.4.011 і гост 12.4.103 .

Бібліографія

Санпін 11-19-94 * перелік регламентованих в повітрі робочої зони шкідливих речовин
________________
* доступ до міжнародних та закордонних документів можна отримати, перейшовши за посиланням на сайт http://shop.cntd.ru . — примітка виробника бази даних.

Удк 625.711.3.001.33:006.354

Окс 93.080.30

Ключові слова: матеріали для дорожньої розмітки, технічні вимоги, фарба, емаль, термопластик, холодний пластик

Електронний текст документа
Підготовлено ат «кодекс» та звірено за:
Офіційне видання
М.: стандартинформ, 2007