Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

35

Щоб зрозуміти, як зробити своїми руками електродвигун, потрібно згадати, як він влаштований і як працює.

{articletoc: enabled=yes }

Якщо слідувати інструкції крок за кроком, не настільки складно електродвигун зробити самому. Мотор послужить для ваших проектів.

Витрати на виготовлення електродвигуна будуть мінімальними, оскільки зробити своїми руками електродвигун можна з підручних засобів.

Перш за все, запастися потрібно необхідними матеріалами:

  • болтами;
  • спицею велосипедної;
  • гайками;
  • ізолентою;
  • дротом мідним;
  • пластиною металевою;
  • супер — і термоклеєм;
  • фанерою;
  • шайбами.

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

Не обійтися і без таких інструментів:

  • електродрилі;
  • ножа канцелярського;
  • плоскогубців;
  • верстата шліфувального;
  • молотка;
  • ножиць;
  • паяльника;
  • пінцета;
  • шила.

процес виготовлення

Починати роботу з виготовлення електродвигуна своїми руками потрібно з виготовлення п’яти пластин, в яких пізніше потрібно просвердлити отвір по центру за допомогою електродрилі і надіти на вісь — спицю велосипедну.

Щільно притиснувши пластини один до одного, слід їх кінці зафіксувати ізоляційною стрічкою, обрізавши надлишки канцелярським ножем. Якщо осі виявилися нерівними, їх потрібно заточити.

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

При проходженні через котушку електроструму, остання створює магнітне поле навколо себе, яке не відрізняється від поля звичайного магніту, але зникає, коли струм відключають. Властивість це, можна використовувати, щоб металеві предмети притягувати і відпускати, включаючи і вимикаючи струм.

В якості експерименту можна зробити ланцюг, що складається з кнопки і електромагніту, який включати і відключати допоможе ця кнопка.

Ланцюг живиться від блоку живлення комп’ютера 12в. Якщо вісь з пластинами встановити поруч з електромагнітом і включити струм, то вони будуть притягуватися і однієї зі сторін повертатися до електромагніту.

Якщо струм спочатку включити, а вимкнути його в момент, коли пластини максимально близько підійшли до електромагніту, то вони його пролетять по інерції, зробивши оборот.

Якщо момент вгадувати постійно, і включати струм, вони будуть обертатися. Для того, щоб зробити це в потрібний момент, необхідний переривник струму.

виготовлення переривника струму

Знову знадобиться невелика пластина, закріпити яку потрібно на осі, притиснувши плоскогубцями, щоб кріплення було надійним. Як це має виглядати, зрозуміти допоможе відео:

Відео: як зробити електродвигун

Один з контактів підключають до металевої пластини, а зверху на неї встановлюють вісь. Оскільки вісь, пластина і переривник металеві, то по ним буде йти струм. Торкаючись контактом переривника, ланцюг можна замикати і розмикати, що дозволить електромагніт підключати в потрібний момент і відключати.

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

Отримана обертається конструкція, зроблена своїми руками, називається в електродвигунах постійного струму якорем, а взаємодіє з якорем нерухомий електромагніт – індуктором.

Якір в двигунах змінного струму називається ротором, а індуктор – статором. Назви часом плутають, але це неправильно.

виготовлення рамки

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

Її зробити потрібно, щоб конструкцію електродвигуна не тримати руками. Матеріал для виготовлення основи-фанера.

індуктор своїми руками

У фанері зробимо два отвори під болт м6 довжиною 25 мм, на яких розмістимо пізніше котушки електродвигуна. На болти накрутимо гайки і виріжемо три деталі для з’єднання болтів (опори).

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

У опор дві функції: на них спиратися буде вісь якоря електродвигуна, зробленого своїми руками, друга — вони будуть служити муздрамтеатром, який з’єднає болти. Під них потрібно зробити отвори (на око, оскільки особливої точності це не вимагає). Пластини з’єднують разом і ставлять знизу, притискаючи болтами. Одягнувши на болти котушки отримуємо якийсь підковоподібний магніт.

Для закріплення у вертикальному положенні якоря електродвигуна, потрібно зробити рамку з листового металу (скоба). У ній свердлимо три отвори: одне по діаметру осі і два з боків під шурупи (для кріплення).

виготовлення котушок

Щоб зробити їх, потрібно смужка з картону і тонкого паперу (див.розміри на кресленні). Вийнявши болт з основи, намотуємо на нього товсту смужку в 4-5 шарів, зафіксувавши 2 шарами ізоляційної стрічки. Тримається смужка досить щільно. Акуратно знімаємо її, щоб намотати дріт.

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

Після того, як дріт намотана, дістанемо пінцетом папір зсередини, обрізаємо зайві шари, щоб на болт котушка одягалася легко. Відрізаємо у котушки зайве з урахуванням того, що зверху і знизу ще будуть щічки, необхідні для того, щоб при експлуатації електродвигуна не сповзала дріт. Таким же чином робимо своїми руками другу котушку і переходить до виготовлення щічок.

як зробити своїми руками щічки?

Товстий папір кладемо на гайку, а болтом зверху пробиваємо отвір. Зробити це легко. Одягнувши потім папір на болт, зверху ставимо шайбу і вирізаємо, попередньо обвівши її олівцем. Виходить вона за формою аналогічної шайбі.

Всього потрібно таких деталей зробити 4 шт., щоб встановити на болт зверху і знизу. На верхню щічку накручуємо гайку, підклавши металеву шайбу і фіксуємо обидві щічки термоклеем. Каркас, який зроблений своїми руками, готовий.

Тепер залишилося намотати на нього дріт (500 витків) лаковану діаметром 0,2 мм.початок і кінець дроту скручуємо, щоб не розмотувалася. Розкрутивши гайку, удалям болт-залишається красива маленька котушка.

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

Кінці дроту звільняємо від лаку, використовуючи канцелярський ніж, лудимо, встановлюємо на болт. Те ж саме зробити потрібно з другої котушкою.

Щоб на осі пластини і переривник струму не прокручувалися, їх рекомендується приклеїти суперклеєм.

Тепер послідовно з’єднаємо котушки, щоб перевірити роботу електродвигуна. Плюс підключаємо на початок обмотки (з боку капелюшки болта). За допомогою ковзного контакту знаходимо положення, в якому електродвигун працює максимально ефективно.

Контакти такі називають в електродвигунах щітками. Щоб останні не тримати руками, потрібні щіткотримачі, які приклеюються на суперклей, змастивши маслом місця тертя осі.

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

З’єднавши котушки паралельно, збільшимо струм (оскільки котушки мають опором), отже, зросте потужність електродвигуна. Тобто, уявити котушки можна як опору.

А при їх паралельному з’єднанні їх, сумарний опір зменшується, значить, зростає струм. При з’єднанні послідовному, все відбувається з точністю до навпаки.

А, раз збільшується струм через котушку, то і магнітне поле більше, а якір електродвигуна сильніше притягується до електромагніту.

Відео: електродвигун за кілька хвилин

А що ви робите, коли відключають електрику в темний час доби? швидше за все, запалюєте свічки і проводите вечір в очікуванні подачі електроенергії. А можна провести цей час з користю. Наприклад, висвітлити кімнату за допомогою звичайного магніту і дроту, який дозволить працювати лампі без електрики. Або зробити мотор, який зможе працювати автономно.

Електромагнітний двигун своїми руками

Даний саморобний електродвигун легко виготовити з підручних матеріалів в домашніх умовах. Варто відзначити, що такий пристрій можна використовувати не тільки в якості наочного прикладу, але і за прямим призначенням, наприклад прикріпивши до ротора вентилятор.

Для виготовлення знадобиться:

  • спиця;
  • тонкі металеві пластини;
  • болти з гайками;
  • мідний дріт;
  • шматок фанери.

З металевого листа товщиною 0,2 мм, вирізаємо 5 прямокутних пластин 40 на 15 мм.у всіх пластинах робимо по центру отвору і одягаємо їх на підготовлену спицю. Далі необхідно зафіксувати пластини між собою ізоляційною стрічкою.

Для кращого обертання ротора, кінці спиці заточуються, тим самим забезпечується найменший контакт з поверхнею.

Потім, на осі необхідно закріпити саморобний переривник струму, який виконується з металу, з якого зроблені пластини. Розміри переривника 3 на 1 см. Дана пластина складається навпіл і надівається на вісь.

Далі, виготовляємо підставу з фанери. Для цього наШматку фанери розмірами 50 на 50 мм, просвердлюємо три отвори (два для болтів по краях і одне по центру для установки ротора). З металевої пластини виготовляємо п-подібний тримач для верхньої частини ротора. І в ньому просвердлюємо по центру отвір.

Після цього, для виготовлення статора, вирізаємо з металу три пластини, які будуть з’єднувати болти в нижній частині конструкції і проробляємо в них по два отвори для болтів. Надягаємо дані пластини на болти, а боти вставляємо в отвори на дерев’яному майданчику.

Далі, болти обмотуються ізолентою, і на неї намотується мідний дріт 500 витків. На одному з кутів дерев’яної конструкції, кріпиться тримач для переривника контакту. До котушок підключається електрика напругою 12 вольт.

Як правильно зробити моторчик з батарейки

Даний електромотор, носить скоріше демонстраційний характер. Для того щоб виготовити найпростіший мотор буде потрібно деяку кількість часу і підручні матеріали.

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

Основні елементи:

  • батарейка 1,5 в;
  • невеликий магніт;
  • шпильки;
  • скотч;
  • пластилін.

В першу чергу, необхідно виготовити котушку, яка і буде виступати в якості ротора. Для цього намотуємо емальований мідний дріт навколо батарейки (6 витків). Кінці дроту протягуємо в вийшла котушку і фіксуємо вузликами.

Для додання жорсткості конструкції, краще використовувати дріт перетин не менше про,5 мм.

Відкушуємо пасатижами кінці котушки (вони повинні вийти приблизно по 4 см). Один кінець зачищаємо від лаку повністю, а другий тільки з одного боку (він буде виступати в якості переривника).

Далі, використовуючи скотч, кріпимо шпильки до контактів батарейки. Для цього потрібно просто докласти шпильки і обмотати батарейку скотчем. Потім, на батарейку за допомогою пластиліну проводиться установка магніту.

В вушка шпильок вставляємо котушку. У даній котушці утворюється магнітне поле, за рахунок якого відбувається обертання рухомого елемента конструкції. Якщо обертання не відбувається, поміняйте контакти котушки місцями.

Магніт від динаміка, мідний дріт і лампа для виготовлення світильника

Найпростішим способом привести в робочий стан люмінесцентну лампу, є приміщення її в електромагнітне поле звичайного магніту, який використовується для роботи в старих радянських динаміках.

Пристрій складається з:

  • круглий магніт;
  • мідний дріт.

Для виготовлення даного пристрою, в першу чергу необхідно витягти магніт з динаміка. Далі, використовуючи молоток не застосовуючи великої сили легкими ударами відбити металеві пластини з магніту.

Зверніть увагу! якщо пластини не відходять від магніту, можна замочити його на деякий час в розчиннику.

Після того, як з магніту зняті пластини, необхідно його очистити від забруднень. Для цього використовуйте звичайну ганчірку або ганчір’я.

Далі, проводиться виготовлення обмотки. Для цього береться шматок мідного дроту в ізоляції. Довжини дроту повинно бути достатньо, щоб скласти її навпіл і обмотати магніт п’ятьма витками. Подвійний кінець дроту протягується в вийшло вушко з дроту.

Після того як магніт обмотаний, в центральну частину магніту вставляється звичайна люмінесцентна лампа. Дану конструкцію можна оснастити декоративними матеріалами і використовувати як автономний світильник.

Кращі саморобки з магніту

Застосування магнітів в повсякденності настільки широко, що перерахування всіх займе багато часу. Але так як, багато є скоріше розважальними, докладніше зупинимося на перерахуванні широко застосовуваних.

Магніти використовують:

  • при монтажних роботах;
  • миття вікон;
  • в якості власників.

В першу чергу варто відзначити, що пошук магнітів не дуже складне заняття. Магніти невеликих розмірів, ви зможете знайти в старих навушниках. Більш потужні неодимові магніти можна витягти зі старих жорстких дисків комп’ютера.

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

Припустимо, що ви працюєте з дерев’яною конструкцією. В одній руці ви тримаєте молоток, а в інший елемент даної конструкції. В даному випадку тримати оберемок цвяхів не зовсім зручно. Для цього, потрібно просто помістити в нагрудну кишеню магніт і приклеїти до нього цвяхи.

Бувають ситуації, коли доводиться закручувати саморізи у важкодоступних місцях, в яких притримати саморіз не представляється можливим. Для цього, просто кріпите магніт на металевій частині викрутки. Намагнічена викрутка дозволяє триматися болту або саморізу самостійно.

Якщо приклеїти невеликі магніти до комп’ютерного столу (в будь-якому зручному місці), то можна використовувати їх в якості власників для різних usb або інших видів проводів. Для цього на дроти одягаються невеликі пружини (можна використовувати пружини від ручок), які і є металевою прімагнічівающейся конструкцією.

Сила тяжіння магніту залежить не тільки від його розмірів, але і від часу його експлуатації.

В якості складеного елемента декору, магніти можна використовувати в якості кріпильних елементів пазла розташованого на дверцятах холодильника. Для цього береться будь-яка фотографія, яка розкреслюється на певні елементи. До кожного елементу за допомогою звичайного клею приклеюється невеликий магніт. Фото розділяється на складові елементи. Після цього збирається на двері холодильника у вигляді пазла.

Що можна зробити з батарейки (відео)

Для того щоб зібрати практично вічний електродвигун в домашніх умовах, досить кмітливості і звичайних знань в області електротехніки. Що в ряді випадків безсумнівно вам стане в нагоді.

Умовах.

Для цього будуть потрібні наступні матеріали та інструменти:
— медичний шприц (в даній саморобці використовується шприц об’ємом 20 мл);
— ізольований мідний дріт діаметром 0,45 мм і довжиною близько 5м;
— мідний дріт діаметром 2,5 міліметра;
— неодимові плоскі магніти 2 штуки;
— дошка для виготовлення дерев’яної основи;
— термоклеевой пістолет;
— тюбик супер клею;
— батарейка типу крона з напругою 9 вольт.

Почнемо з виготовлення основи нашого двигуна-електромагнітного циліндра. Зробимо його корпус з медичного шприца об’ємом 20 мл.такий шприц можна придбати не тільки в аптеці, але і в сервісних центрах або магазинах, які займаються продажем і обслуговуванням оргтехніки. Працівники таких центрів за допомогою шприців виробляють заправку картриджів струменевих принтерів і як правило в основному використовуються шприци потрібного обсягу, а саме 20 мл.беремо шприц і насамперед витягуємо поршень, він не знадобиться. За допомогою ножівки відрізаємо частину шприца (міткою служить розподіл 15 мл).

Зайве прибираємо в сторону, а з цією заготівлею продовжимо працювати.

Далі знадобиться тонка мідна ізольована дріт. У даній саморобці використовувалася дріт довжиною 5 метрів з перетином 0,45 мм.

Її необхідно щільно намотати в одному напрямку в кілька шарів на вийшов зі шприца циліндр.

Кінці дроту скручуємо один з одним таким чином. Обмотку фіксуємо суперклеєм.

Потім знадобиться товста мідний дріт з якої виготовимо колінчастий вал і шатун.

Спершу видалимо ізоляцію.

Далі за допомогою пасатижів надаємо дроту форму колінчастого вала.

З решти дроту використовуючи плоскогубці виготовимо наступну деталь-шатун. Для його виготовлення необхідно зігнути дріт з обох кінців як показано нижче.

Потім з’єднуємо обидві деталі (шатун і колінчастий вал) разом. Для фіксації шатуна на коленвалі використовуються два шматочки ізоляції від мідного дроту з якої виготовлялися ці деталі. Спершу необхідно надіти один шматочок ізоляції, потім шатун і після цього ще один шматочок ізоляції.

Далі знадобляться два неодимових магніту такого діаметру щоб вони легко могли переміщатися всередині циліндра.

А так само знадобиться деталь схожої форми (її можна зробити наприклад з дерева), яку гарячим клеєм кріпимо на магніти.

Після чого вийшла деталь закріплюємо наступним чином:

Потім знадобиться дерев’яна основа і дві дерев’яні опорні стійки. Ці деталі конструкції можна виготовити з будь-якого матеріалу, головна умова: він не повинен проводити електричний струм. Але я вважаю, що дану конструкцію найпростіше виготовити саме зі шматка деревини (в даному випадку дошки), так як дерево дуже доступний матеріал і досить простий в обробці.

На підставі намічаємо майбутнєРозташування циліндра і опорних стійок. Потім термоклеем фіксуємо циліндр на дерев’яній заготівлі підстави.

Далі вставляємо колінчастий вал в опорні стійки. Потім гарячим клеєм фіксуємо стійки на підставі згідно розмітці.

Після чого використовуючи невеликі шматочки ізоляції обмежуємо переміщення вала в опорних стійках.

На одну зі сторін коленвала встановлюємо моховик. Він забезпечить більш плавну роботу двигуна.

Потім знадобляться два контакту з мідного дроту, які необхідно закріпити на підставі за допомогою самореза з широкою шайбою.

Після чого підключаємо обмотку циліндра до контактів. Перед підключенням кінці обмотки обов’язково потрібно очистити від ізоляції (лаку).

Ну ось, електродвигун готовий. Приступимо до тестування.
За допомогою затискачів типу» крокодил » підключаємо контакти двигуна до батарейку. 1 розглянемо окремі аспекти конструювання. Чи не станемо обіцяти виготовлення вічного двигуна, за типом творіння, приписуваного теслі, але розповідь передбачається цікавим. Не станемо турбувати читачів скріпками і батарейками, пропонуємо поговорити, як пристосувати вже готовий мотор під власні цілі. Відомо, що конструкцій маса, всі використовуються, але сучасна література базові основи залишає за кормою. Автори простудіювали підручник минулого століття, вивчаючи, як зробити електродвигун власноруч. Тепер пропонуємо зануритися в знання, складові базис фахівця.

чому в побуті часто застосовуються колекторні двигуни

Якщо брати фазу на 220в, принцип роботи електродвигуна на колекторі дозволяє виготовити пристрої в 2-3 рази менш масивні, ніж при використанні асинхронної конструкції. Це важливо при виготовленні приладів: ручні блендери, міксери, м’ясорубки. Крім іншого, асинхронний двигун складно розігнати вище 3000 оборотів в хвилину, для колекторних вказане обмеження відсутня. Що робить пристрої єдино придатними для реалізації конструкцій центрифужних соковижималок, не кажучи вже про пилососах, де швидкість часто не нижче.

Відпадає питання, як зробити регулятор обертів електродвигуна. Завдання давно вирішена шляхом відсічення частини циклу синусоїди напруги живлення. Це можливо, адже колекторного двигуна немає різниці, харчуватися змінним або постійним струмом. У першому випадку падають характеристики, але з явищем миряться через очевидних вигод. Працює електродвигун колекторного типу і в пральній машині, і в посудомийній. Хоча швидкості сильно відрізняються.

Легко зробити і реверс. Для цього змінюється полярність напруги на одній обмотці (якщо торкнутися обидві, напрямок обертання залишиться колишнім). Інше завдання — як зробити двигун з подібною кількістю складових частин. Зробити самостійно колектор навряд чи вдасться, але намотати заново і підібрати статор цілком реально. Зауважимо, що від числа секцій ротора залежить швидкість обертання (аналогічно амплітуді напруги живлення). А на статорі лише пара полюсів.

Нарешті, при використанні зазначеної конструкції вдається створити пристрій універсальний. Працює двигун без праці і від змінного, і від постійного струму. Просто на обмотці роблять відведення, при включенні від випрямленої напруги задіють повністю витки, а при синусоїдальному виключно частина. Це дозволяє зберегти номінальні параметри. Зробити примітивний електродвигун колекторного типу не виглядає простим завданням, зате вдасться цілком пристосувати параметри під власні потреби.

особливості роботи колекторних двигунів

У колекторному двигуні не надто полюсів на статорі. Якщо говорити точніше, всього два-північний і південний. Магнітне поле на противагу асинхронним двигунам тут не обертається. Замість цього змінюється положення полюсів на роторі. Подібний стан справ забезпечується тим, що щітки поступово рухаються по секціях мідного барабана. Особливою намотуванням котушок забезпечується належний розподіл. Полюси немов ковзають по колу ротора, штовхаючи його в потрібному напрямку.

Для забезпечення режиму реверсу досить поміняти полярність харчування будь обмотки. Ротор в цьому випадку називається якорем, а статор – збудником. Включати ці ланцюги допустимо паралельно один одному або послідовно. І тоді почнуть значно змінюватися характеристики приладу. Це описується механічними характеристиками, погляньте на додається малюнок, щоб представити стверджуване. Тут умовно показані графіки для двох випадків:

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

  1. при паралельному харчуванні збудника (статора) і якоря (ротора) колекторного двигуна постійним струмом його механічна характеристика майже горизонтальна. Це означає, що при зміні навантаження на вал зберігається номінальна частота обертання валу. Це застосовується на обробних верстатах, де зміна оборотів не кращим чином позначається на якості. В результаті деталь обертається при торканні її різцем жваво, як при старті. Якщо перешкоджає момент занадто зростає, відбувається зрив руху. Двигун зупиняється. Резюме: якщо хочете двигун від пилососа застосувати для створення металообробного (токарного) верстата, пропонується обмотки з’єднати паралельно, адже в побутовій техніці домінує інший тип включення. Причому ситуація з’ясовна. При паралельному харчуванні обмоток змінним струмом утворюється занадто велике індуктивний опір. Зазначену методику слід застосовувати з обережністю.
  2. при послідовному живленні ротора і статора у колекторного двигуна з’являється чарівне властивість – великий крутний момент на старті. Така якість активно використовується для страгування трамваїв, тролейбусів і, ймовірно, електропоїздів. Головне, що при збільшенні навантаження обороти не зриваються. Якщо запустити в такому режимі колекторний двигун на холостому ходу, швидкість обертання валу буде рости безмірно. Якщо потужність мала-десятки вт-турбуватися не варто: сила тертя підшипників і щіток, зростання струмів індукції і явище перемагнічування сердечника укупі загальмують зростання на конкретному значенні. У разі промислових агрегатів або згаданого пилососа, коли його двигун витягли з корпусу, підвищення швидкості йде лавиноподібно. Відцентрова сила виявляється настільки велика, що навантаження здатні розірвати якір. Обережніше при запуску колекторних двигунів з послідовним збудженням.

Колекторні двигуни з паралельним включенням обмоток статора і ротора відмінно піддаються регулюванню. За рахунок впровадження реостата в ланцюг збудника вдається значно підняти обороти. А якщо такий приєднати в гілку якоря, обертання, навпаки, сповільниться. Це масово використовується в техніці для досягнення потрібних характеристик.

конструкція колекторного двигуна і зв’язок її з втратами

При конструюванні колекторних двигунів беруться до уваги відомості, що стосуються втрат. Виділяються трьох видів:

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

Зазвичай при живленні колекторного двигуна змінним струмом використовується послідовне включення обмоток. В іншому випадку виходить занадто велике індуктивний опір.

До сказаного додамо, що при живленні колекторного двигуна змінним струмом вступає в роль індуктивний опір обмоток. Тому при однаковому діючому напрузі частота обертів знизиться. Полюса статора і корпус уберігаються від магнітних втрат. У необхідності цього легко переконатися на простому досвіді: живіть малопотужний колекторний двигун від батарейки. Його корпус залишиться холодним. Але якщо тепер подати змінний струм з колишнім діючим значенням (за показаннями тестера), картина зміниться. Тепер корпус колекторного двигуна почне грітися.

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

Тому навіть кожух намагаються зібрати з листів електротехнічної сталі, клепаючи або склеюючи за допомогою бф-2 і аналогів. Нарешті, доповнимо сказане твердженням: листи набираються по поперечному зрізу. Часто статор збирається за ескізом, показаним на малюнку. В цьому випадку котушка намотується окремо за шаблоном, потім ізолюється і надівається назад, спрощуючи збірку. Що стосується методик, простіше нарізати сталь на плазмовому верстаті, і не думати про ціну заходу.

Простіше знайти (на звалищі, в гаражі) вже готову форму для складання. Потім вже намотати під неї котушки з мідного дроту з лакової ізоляцією. Свідомо діаметр підбирається більше. Спочатку готову котушку натягують на перший виступ сердечника, потім на другий. Притискають дріт так, що по торцях залишається невеликий повітряний зазор. Вважається, подібне не критично. Щоб трималося, у двох крайніх пластин гострі кути зрізаються, що залишилася серединка відгинається назовні, віджимаючиТорці котушки. Це допоможе зібрати двигун за заводськими мірками.

Часто (особливо в блендерах) знаходиться розімкнутий сердечник статора. Це не спотворює форму магнітного поля. Раз полюс єдиний, особливої потужності очікувати не доводиться. Форма сердечника нагадує букву п, між ніжками літери в магнітному полі крутиться ротор. Під пристрій зроблені колоподібні прорізи в потрібних місцях. Подібний статор неважко зібрати самостійно зі старого трансформатора. Це простіше, ніж зробити електродвигун з нуля.

Сердечник в місці намотування ізолюється сталевою гільзою, з боків – діелектричним фланцями, вирізаними з будь-якого відповідного пластику.

Завжди цікаво спостерігати за мінливими явищами, особливо якщо сам береш участь у створенні цих явищ. Зараз ми зберемо найпростіший (але реально працюючий) електродвигун, що складається з джерела живлення, магніту і невеликий котушки проводу, яку ми самі і зробимо.

Існує секрет, який змусить цей набір предметів стати електродвигуном. Секрет, який одночасно розумний і дивовижно простий. Ось що нам потрібно:

    1,5 в акумулятор або акумулятор.

    Тримач з контактами для батареї.

  • 1 метр проводу з емалевою ізоляцією (діаметр 0,8-1 мм).

    0,3 метра неізольованого проводу (діаметр 0,8-1 мм).

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

Ми почнемо з намотування котушки, тієї частини електродвигуна, яка буде обертатися. Щоб зробити котушку достатньою рівною і круглої, намотаємо її на відповідному циліндричному каркасі, наприклад, на батарейці типорозміру аа.

Залишаючи вільними по 5 см дроти з кожного кінця, намотаємо 15-20 витків на циліндричному каркасі.

Не намагайтеся особливо щільно і рівно намотувати котушку, невелика ступінь свободи допоможе котушці краще зберегти свою форму.

Тепер акуратно зніміть котушку з каркаса, намагаючись зберегти отриману форму.

Потім оберніть кілька разів вільні кінці дроту навколо витків для збереження форми, спостерігаючи за тим, щоб нові скріплюють витки були точно навпроти один одного.

Котушка повинна виглядати так:

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

Зараз настав час секрету, тієї особливості, яка змусить мотор працювати. Це секрет, тому що це вишуканий і неочевидний прийом, і його дуже складно виявити, коли мотор працює. Навіть люди, які багато знають про роботу двигунів, можуть бути здивовані здатністю мотора працювати, поки не виявлять цю тонкість.

Тримаючи котушку вертикально, покладіть один з вільних кінців котушки на край столу. Гострим ножем видаліть верхню половину ізоляції, залишаючи нижню половину в емалевій ізоляції.

Виконайте те ж саме з другим кінцем котушки, спостерігаючи за тим, щоб неізольовані кінці дроту були спрямовані вгору у двох вільних кінців котушки.

У чому сенс цього прийому? котушка буде лежати на двох тримачах, виготовлених з неізольованого дроту. Ці тримачі будуть приєднані до різних кінців батареї, так, щоб електричний струм міг проходити від одного власника через котушку до іншого власника. Але це буде відбуватися тільки тоді, коли неізольовані половини дроту будуть опущені вниз, торкаючись власників.

Тепер необхідно виготовити підтримку для котушки. Це просто витки дроту, які підтримують котушку і дозволяють їй обертатися. Вони зроблені з неізольованого проводу, так як крім підтримки котушки вони повинні доставляти їй електричний струм.

Просто оберніть кожен шматок неізольованого дроту навколо невеликого цвяха — і отримаєте потрібну частину нашого двигуна.

Основою нашого першого електродвигуна буде тримач батареї. Це буде відповідна база, тому що при встановленій батареї вона буде досить важкою для того, щоб електродвигун не тремтів.

Зберіть п’ять частин разом, як показано на знімку (спочатку без магніту). Покладіть зверху акумулятора магніт і акуратно підштовхніть котушку…

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

Човновий електромотор своїми руками. Чи складно зробити своїми руками електродвигун? як зробити двигун з моторчика

Якщо все зроблено правильно, котушка почне швидко обертатися! сподіваємося, що у вас, як і в нашому експерименті, все запрацює з першого разу.

Якщо все-таки мотор не запрацював, ретельно перевірте всі електричні з’єднання. Чи обертається котушка вільно? чи достатньо близько розташований магніт (якщо недостатньо, встановіть додаткові магніти або подрежьте дротяні тримачі)?

Коли мотор запрацює, єдине, на що потрібно звернути увагу — щоб не перегрівся акумулятор, так як струм досить великий. Просто зніміть котушку — і ланцюг буде розірвана.