Вікторина: у світі рослин. Вікторина дивовижний світ рослин вікторина по темі рослини

57

Вікторина «ці дивовижні рослини» іфутіна л. Н.3а клас

Цілі: виховувати дбайливе ставлення до світу рослин, збагачувати знання дітей про живу природу, розвивати у дітей потреба в читанні пізнавальної та довідкової літератури, виховувати стриманість і почуття такту по відношенню до іншої команди.

Обладнання: картинки рослин, муляжі фруктів, кросворд, квіточка-семицветик.

Ведучий: природа дивовижна і різноманітна. Чудовими створіннями природи є рослини. Ви не раз із завмиранням серця розглядали їх дивовижну забарвлення, милувалися їх химерними формами, захоплювалися неповторним ароматом.

Сьогодні ми з вами поговоримо про рослини. Поети всіх часів вихваляли їх у своїх віршах. Послухаємо їх. (діти читають вірші.)

С.баруздін «подорожник»

Є безліч квітів

Красивих, обережних,

Але мені приємніше всіх

Звичайний подорожник.

Йому, можливо,

І важче рости,

Але все ж він з людьми

Знаходиться в дорозі.

Т.білозерів «латаття»

Тиша. Лише подекуди

Скрипне очеретинка.

Спить на рожевій воді біле латаття.

Спить і бачить, що не спить,

А за зграєю вільною

Білою качечкою летить

Над водою роздольною.

З. Александрова «ромашки»

Маленьке сонце на моїй долоньці,-

Біла ромашка на зеленій ніжці.

З білим ободочком жовті сердечка…

Скільки на лузі їх, скільки їх у річки.

Зацвіли ромашки-настало літо.

З ромашок білих в’яжуться букети.

У глиняному глечику, вазі або чашці

Весело тісняться великі ромашки.

В.товарков «бузок»

Цвіте бузок, пахне.

Селище дачне весь в цвіту.

І ставок тінистий відображає

Лілових грон красу.

Бузок навколо, бузок над нами.

Начебто здалеку

На нас пливуть між будинками

Бузкові хмари.

Ведучий: зараз ми проведемо вікторину»ці дивовижні рослини». Слайд 1. У нас дві команди: «дзвіночки» і «трояндочки».

1 конкурс «легенди про рослини»

Рослини з давніх пір були помічниками і друзями людини. Про них складено чимало легенд. Ви повинні відгадати назву рослини, а я розповім про нього легенду.

1. ця квітка схожий на перевернутий головний східний убір. (тюльпан)

Існує легенда, що в бутоні жовтого тюльпана нібито укладено щастя. До нього ніхто не міг дістатися. Не було сили, яка б відкрила бутон. Але одного разу по лузі йшла жінка з дитиною. Малюк вирвався з рук матері, підбіг з дзвінким сміхом до квітки, і бутон розкрився. І до людей прийшло щастя.

2. Цей цвеок називають сестрою милосердя.у народі-поповник, білоголовник, іванов цвіт. Вважається національним квіткою росії.(ромашка)

Є переказ: варто нібито весняного сонця доторкнутися до сніжинок, як вони перетворюються в милих ромашок. А відшумить літо, відпочине осінь — ромашки знову сніжинками стануть. Закрутяться, запляшуть чарівною хуртовиною. Так і живуть, не розлучаючись з людьми!

3. У народі квітка називають бобильником, переполохом, дзвонової травою. Хлібороби не дуже люблять цю квітку, так як він — бур’ян.(волошка)

Полюбили один одного русалочка і красивий хлопець василь. Та не склалося у них щастя. Русалочка не могла жити без води, а василь без землі.і перетворила русалочка свого коханого в блакитну квітку. Думала, що підуть дощі і віднесуть квітка у водну безодню. Але вася-волошка пустив міцне коріння. Так і живе на землі.

4. Квітка невибагливий до крайності. Йому і узбіччя дороги підходить, і лісові узлісся, і сади.і городи він не обходить. У народі його називають» теремок«,»пухлянка».

(кульбаба)

Одного разу сонце змахнуло рукавом, і бризнули на землю золоті кульбаби. І весело стало на землі. А. Зима розсердилася на сонці, махнула рукавом і запорошила веселі вогники снігом. З того часу братці-кульбаби і хизуються: спочатку в жовтій сукні, потім в пухнастій шубці. Слайд 2.

Музична пауза (пісня «чарівна квітка»)

2 конкурс» докажи слівце»

1.зла, як вовчиця,

Печеться, як гірчиця;

Що це за диво?

Це ж….(кропива)!

2.не видно з грядки,

Грає з нами в хованки.

І ніхто б не знайшов,

Так дивись, стирчить хохол!

Потягніть міцно,

Вятащітся…(ріпка)

3.набирай швидше в миску

Червонощоку …(редиску)

4.золотий і молодий за тиждень став сивий. а денечка через два

Облисіла голова.

Сховаю-ка в кишеньку

Колишній…(кульбаба)

5.захотілося плакати раптом-

Сльози лити змусив …(цибуля)

6.під кущем копнеш трошки-

Вигляне на світ …(картопля)

Физминутка «метелик»

Спав квітка і раптом прокинувся.

Більше спати не захотів.

Потягнувся, стрепенувся,

Раптом вспорхнув і полетів.

3 конкурс кросворд

4

По горизонталі:

1.у якої рослини молоде листя загорнуті, як равлик? (папороть)

2.про яке дерево говорять «могутній», «богатирський»? у сприятливих умовах доживає до 1000 років.(дуб)

По вертикалі:

3. У якого дерева навіть в самий жаркий день кора залишається прохолодною? (береза)

4.сік, якої рослини закопують в ніс при нежиті? (алое)

5.назва якої квітки в перекладі з грецького означає»зірка»?

6.у якого дерева восени листя червоні? (клен)

7.рослина з жовто-коричневими або синьо-фіолетовими квітами. Назва в перекладі з грецької означає»веселка». (ірис)

8.у якої рослини замість листя колючки? (кактус)

Физминутка «квіти»

(діти зображують троянду, рогіз, волошка, тюльпан, ромашку.)

4 «конкурс капітанів «

Гра» обери потрібне слово»

1.яке з цих кімнатних рослин схоже на дерево?

Фіалка, традесканція, фікус, хлорофітум.

2.з якого дерева роблять сірники?

Дуб, осика,береза, сосна.

3.яке кімнатна рослина своїм різким запахом відлякує моль?

Декабрист, папороть, кактус, герань .

4.як називають дику троянду?

Шипшина, півонія, флокс, хризантема.

5 конкурс казковий»

Пам’ятаєте слова з казки валентина петровича катаєва»цветик-семицветик»?

Лети, лети пелюстка

Через захід на схід,

Через північ, через південь,

Повертайся, зробивши коло.

Лише торкнешся ти землі

Бути по-моєму вели!

Цветик-семицветик перед вами. Він допоможе вам згадати, в яких казках зустрічаються квіти.

(діти з кожної команди відривають по черзі пелюстка, читають завдання на зворотному його боці і називають казку.)

1. Жінка прийшла додому, посадила ячмінне зерно в квітковий горщик. Тільки вона його посадила, зернятко відразу дало паросток, а з паростка відразу вийшов величезний чудовий квітка, зовсім як тюльпан. (г.х. Андерсен «дюймовочка») слайд 3.

2. Зі скриньки дістали чудову троянду.

Але принцеса помацала троянду і мало не заплакала.

Фі, тато! вона не штучна, вона справжня! (г. Х. Андерсен «свинопас») слайд 4.

3. На пагорбі зеленому цвіте квітка кольору червоного, краси небаченої і нечуваної, що ні в казці сказати, ні пером описати. Запах від квітки по всьому саду рівно струмінь біжить. (аксаков «аленький цветочек») слайд 5.

4. Старенька повела дівчинку всвой квітник. У дівчинки розбіглися очі. Тут були квіти всіх країн і всіх пір року. Вона грала серед квітів, поки не сіло сонце. Потім її поклали в чудове ліжко з червоними шовковими пушинками, набитими блакитними фіалками. (г. Х. Андерсен «снігова королева») слайд 6.

5. Щоб перепочити, хлопчик вилізла великий лист водяної лілії. Сів на ньому, щільно обхопив коліна і сказав, стукаючи зубами: «дайте поїсти чого-небудь, жаби!»

(а.н. Толстой» золотий ключик або пригоди буратіно») слайд 7.

6. Зараз же біжи до людських хатин в долину і візьми шматочок червоної квітки, який вони зберігають там. Тоді у тебе буде сильніший друг, ніж я. Він зберігається в ма — ліньких горщиках, і його бояться всі звірі. (р.кіплінг «мауглі») слайд 8.

7. Стара звертається до пасербиці:

Що, відпочила? обогрелась? треба тобі ще подекуди збігати.

Куди ж це, далеко?

В ліс, за пролісками. (с. Я. Маршак «дванадцять місяців») слайд 9.

6 конкурс » що де росте?»

(на дошці 2 стовпчики слів. Потрібно з’єднати стрілками назву рослини і місце його зростання.)

Астра на болоті

Овес на лузі

Дзвіночок в городі

Очерет в саду

Кріп в лісі

Конвалія в поле

Ведучий : — хлопці, всі ви знаєте і любите рослини. Але потрібно не тільки знати і любити, а й охороняти ці дивовижні створіння природи! слайд 10. Це дивовижна рослина тільки при досягненні 150 … 2015 навчальному році терміни проведення вікторини вікторина» зелена академія » проводиться в…

  • Вікторина з математики для 9-х класів до «тижня математики»

    вікторина

    Класів до «тижня математики» план проведення вікторини : вітання команд: а) емблема; б) … Домашній. Але навіть з цього дивного для нас з’єднання обдарувань… ? 1-й: навколишній світ. Тварин, рослин . 2-й: вони реально існують? 1-й: так…

  • Вікторина «дивовижні відкриття і винаходи людства»

    вікторина

    Руху планет, відкриття клітинної будови рослин , пересадка серця… Великі винаходи і відкриття… В енциклопедіях. Саме цим питанням і буде присвячена наша вікторина; таким, як: 1. Дивовижні винаходи людства…

  • Вікторина з фізики, історії, літератури, обж, біології » що? де? коли?»

    вікторина

    Часу, відведеного на вікторину, кількості команд. Вікторину можна використовувати в… Назад завдяки конкістадорам. Без цієї рослини не обійтися в парфумерії,… Цеглинка проти знавців. Це дивовижне інженерна споруда повалило супротивників…

  • Тема « » у світі рослин »

    Форма проведення: вікторина

    Цілі та завдання:

    Повторити та розширити знання вихованців про рослини;

    Розвивати пізнавальні процеси, кмітливість та кмітливість;

    Виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.

    Оформлення: стенд з картинами рослин і станціями подорожі.

    Хід заходу.

    Вступне слово вихователя:

    Прекрасна природа росії, неповторна і багатолика. Споконвіку любили російські люди батьківщину, свій край, рідну природу. «щастя — це бути з природою, бачити її, говорити з нею»- писав л. Н.толстой.

    Сьогодні я запрошую вас у дивовижну подорож у світ рослин. Рослини-живі організми, без яких неможлива була б життя на нашій планеті. Рослин існує величезна безліч, їх можна зустріти в будь-якій точці земної кулі. Як багато загадок таїться в рослинному світі! і щоб рослини не зникли з землі, важливо навчитися їх любити, знати і охороняти.

    Сьогодні ми проведемо вікторину «у світі рослин», яка допоможе вам ближче пізнати і полюбити природу. Вікториною називається гра, яка полягає в постановці питань і дачі на них правильних відповідей. Виграє той, хто дав найбільшу кількість правильних відповідей. Гра буде проходити по станціях. Отже, ми починаємо.

    1 станція: «дерева»

    1.про яке дерево йде мова?

    Під час розсіювання насіння пух у великій кількості носиться в повітрі, засмічуючи все кругом.

    Буває чорний, буває білий.

    За відносно вертикальне положення стовбура набуло широкого поширення в озелененні вулиць і алей.

    Бруньки цього дерева покриті клейкою смолою і прилипають до підошов взуття або одягу. (тополя.)

    2. Віники, зроблені з його гілок, найпопулярніші, мають лікувальні властивості.

    З його деревини найкращі дрова.

    З його кори роблять багато корисних речей.

    Це найулюбленіше російське дерево. (береза)

    3. З його квіток бджоли збирають найкращий мед.

    З нього його деревини роблять ложки, а з лика плетуть постоли.

    Воно цвіте влітку і дуже запашне.

    4. Відвар квіток незамінний при застуді. (липа.)

    2 станція:» природна аптека »

    Треба буде правильно підібрати до кожної рослини його лікувальні якості.

    1. Ти натер ногу в дорозі, як полегшити біль? (докласти лист подорожника).

    2. Хороший засіб від кашлю, верхня сторона листа гладка і холодна, а нижня сторона листа м’яка і тепла (мати-й-мачуха).

    3. Одне з найбільш пахучих дерев, ягоди використовують як в’яжучий засіб (черемха).

    4. І якщо трапиться тобі застудитися,

    З’явиться кашель, підніметься жар,

    Посунь до себе кухоль, в якій димить

    Злегка гіркуватий, запашний відвар (ромашка).

    5. Сама гірка і популярна трава в медицині, її застосовують для підняття апетиту (полин).

    6. На русі-це одне з найефективніших засобів при застуді. Застосовують їх в лазні, ними паряться (березові віники).

    3 станція «» світ квітів»

    1.споконвіку це квітка символізує російську природу, а ще на ньому люблять гадати. Що ж це за рослина? (ромашка),

    3.одного разу богиня квітів флора опустилася на землю і стала обдаровувати квіти іменами. Обдарувала всіх і хотіла піти, але почула слабкий голосок: «ти забула мене, флора! дай мені, будь ласка, ім’я!»флора ледве-ледве розгледіла в різнотрав’ї маленьку блакитну квітку. «добре!»- сказала вона я дам тобі ім’я, а ще я наділю тебе чудовою силою: ти будеш повертати пам’ять тим людям, які почнуть забувати своїх близьких або свою батьківщину. — хлопці, ви здогадалися, яке ім’я дала квітці флора? (незабудка).

    4.існує багато легенд про походження цієї квітки. Але я хочу розповісти вам саме цю. Ці квіти виросли з намистин, розсипався намиста білосніжки. Вони служать ліхтариками для гномів. У них живуть маленькі лісові чоловічки-ельфи, в них ховаються на ніч сонячні зайчики. Про яку квітці йде мова? (конвалія)

    5 . чому не можна рвати первоцвіти — проліски, конвалії та ін.? (багато з них стали рідкісними і занесені до червоної книги)

    4.станція » легенди про квіти»

    1. Молодий пан-бог лісів і лугів-одного разу зустрів прекрасну річкову німфу сирингу, ніжну вісницю ранкової зорі, і так замилувався її ніжною грацією і красою, що забув про свої забави. Вирішив пан заговорити з сирингою, але та злякалася і втекла, пан побіг слідом, бажаючи її заспокоїти, але німфа несподівано перетворилася в запашний кущ з ніжними ліловими квітами. Пан невтішно плакав біля куща і з тих пір став сумним, гуляючи по лісових хащах на самоті, і всім намагався робити добро. А ім’я сиринги стало латинською назвою даного квітки. (бузок)

    2. У туреччині його називають туліпа, що означає «чалма», «тюрбан». А як цю рослину називають у нас? (тюльпан)

    3. Індіанці називали цю квітку падаючою зіркою, а стародавні римляни-просто зіркою. Суцвіття цієї рослини і справді нагадує яскраву зірку. Як цю квітку називають зараз? (астра)

    4. У 1500 р. В італії в провінції кампанії під час прогулянки єпископ пауліній звернув увагу на красу даної квітки. Йому здавалося, що, гойдаючись від вітерця, він видає мелодійний дзвін. Єпископ наказав відлити таку квітку з міді. Латинською мовою даний квітка називається компанула. Про яку квітці йде мова? (дзвіночок)

    5 станція»рослини».

    1. . Чому не можна збирати лікарські трави на одному місці кілька років поспіль? (щоб вони не зникали, а встигали відновлюватися)

    2. Яка рослина в китаї і японії вважається священним?

    (лотос)

    3. Що таке паприка?

    (червоний перець)

    4. Чи є у кактусів листя?

    (так, це голки. Вони в процесі пристосування до посушливого

    Клімату придбали таку форму)

    6 станція загадки «загадки»

    1.блакитним все поле стало, немов небо, вниз впало. (льон).

    2. Стоять у полі сестрички, жовте вічко, білі вії. (ромашки)

    3.синенький дзвінок висить, ніколи він не дзвонить. (дзвіночок)

    4.стоїть він задумливий в жовтому вінці,

    5.темніють веснянки на круглому обличчі. (подсолнечник).

    7. Станція » у світі казок»

    1. Які квіти рвала дівчинка в казці»дванадцять місяців»? (проліски)

    2. За якими квітами доглядали кай і герда? (троянда. «снігова королева» г. Х андерсен)

    3. У чашечці якої квітки»на зеленому стільчику сиділа крихітна дівчинка»? (тюльпан «дюймовочка» г. Х андерсен).

    4. Гілочку цієї рослини прийнято дарувати жінкам в їх весняне свято (мімоза)

    8. Станція « » історична»

    1. Стверджують, що ці білі польові квіти служили парасольками для гномів. (ромашки)

    2. Згідно з українською легендою, в цю квітку був перетворений юнак з яскраво-синіми очима. Квітка назвали на ім’я юнака. (волошка)

    3. Давньогрецька легенда свідчить, що ця квітка названий по імені лікаря (пеона), який лікував людей відварами квітів. (півонія)

    4. Назва цього красивого великого квітки перекладається з латинської як»меч». За легендою, він виріс на місці загибелі двох друзів-гладіаторів. (гладіолус)

    9. Станція « » рослини-доктора»

    1. Рослина, яким зводять бородавки (чистотіл)

    2. Лікарська рослина, що гарантує тривале життя, найближчий родич кощія (безсмертник)

    3. Квіти цього дерева застосовують в якостіЧаю при простудних захворюваннях (липа)

    4. З цього вітамінного рослини варять зелені щі (кропива, щавель)

    5. У російського народу це лікарська рослина отримало назву»столітник». А як звучить його наукова назва? (алое)

    6. Цілющий чагарник-предок всіх троянд. (шипшина)

    10. Станція » дивовижний рослинний світ»

    1. Це дерево в росії символ чистоти, вірності (береза)

    2. Плоди цього дерева-улюблений корм свиней і кабанів (дуб)

    3. Плоди цього дерева хоч і гіркі на смак, але це улюблена їжа снігурів і омелюхів (горобина)

    4. Найсмачніший мед бджоли збирають з квітів цього дерева (липа)

    11.станція:»призова».

    Підведення підсумків. Нагородження.

    Вихователь: спасибі всім за гру. Бережіть природу !

    Розумово відсталі школярі погано розуміють природу і явища навколишнього світу. Тому для учнів класів зі складним дефектом в шкільну програму включені такі предмети як світ тварин і світ рослин. Мета даних предметів навчити школярів класифікувати за видами тварин і рослин, закріпити і розширити знання про тварин і рослини, прищеплення інтересу до тваринного і рослинного світу.

    Ознайомлення з життям тварин і рослин учні отримують на предметних уроках, екскурсіях, практичних заняттях. Діти ведуть спостереження за життям рослин і тварин, змінами в природі. Необхідно вивчати найбільш типових представників рослинного і тваринного світу. Уроки, побудовані на безпосередньому знайомстві з живими предметами і явищами природи, збуджують у розумово відсталих дітей інтерес, стимулюють до діяльності. А також сприяють корекції особистості школяра.

    Пропонована гра-вікторина дозволяє побачити цікаве і дивовижне в найпростіших і знайомих речах і предметах, розвинути пізнавальний інтерес до біології, розширити знання про практичне значення рослин в житті людей, дозволяє проявити себе в командній першості.

    Мета: проведення турніру з предмету»світ рослин».

    Завдання заходу:

    – перевірити і поглибити знання дітей про рослини;
    — допомогти дітям згадати вже відомих рослини різних ярусів.
    — розвивати кмітливість, швидку реакцію, фантазію;
    — допомогти дітям вчитися працювати в команді.

    Обладнання:

    • комп’ютерна техніка.
    • презентація.
    • листові пластини дерев і шишки.
    • муляжі грибів.
    • картинки з квітами, чагарниками.
    • справжні ягоди для частування.
    • макет телевізора.

    Хід заходу

    Ведучий: як називається наука, що вивчає рослини (ботаніка). Сьогодні ми проведемо вікторину і дізнаємося, як добре ви знаєте рослини нашого краю.

    Які найвищі рослини? (деревина.)

    1-й тур-дерева.

    А) мета: визначити дерево по листовій пластині, шишках.

    Дерева-найвищі і великі рослини.

    Б) мета: назвати плодові дерева.

    Яблуня, груша, слива, вишня, черешня, обліпиха

    Ведучий: багато рослин зникають з нашої планети. І вони занесені в»червону книгу». «червона книга» прийшла сьогодні в гості, що б ще раз нагадати про те, що потрібно берегти природу.

    Червона книга:

    Я– червона книга.
    Червоний колір — сигнал заборони,
    Зрозумілий людям всього світу.
    Дерево, трава, квітка і птах
    Не завжди зуміють захиститися.
    Якщо будуть знищені вони,
    На планеті ми залишимося одні.

    Ведучий: а тепер згадаємо чагарники.

    2-й тур-чагарники .

    Мета: читання дітьми віршів напам’ять, частування гостей плодами з куща.

    Ведучий: у чому відмінність від дерев? на відміну від дерев не мають в дорослому стані головного стовбура, а кілька або багато. Багато чагарники-цінні ягідні (агрус, смородина), горіхоплідні (ліщина) і декоративні (шипшина, бузок, бузок) рослини.

    Що за кущ росте, друзі?
    Підійти до нього не можна:
    Весь в голках і шипах-
    Укололися діти » ах!”
    Ось лікар полковник –
    А звуть його-шипшина!
    І плоди його, хлопці,
    Вітамінами багаті,
    Хто настій з них поп’є –
    Дуже довго проживе!

    Бузок. (маршак самуїл.)

    Як святково сад розцвітив бузок
    Лілового, білого кольору.
    Сьогодні особливий-бузковий-день,
    Початок квітучого літа.
    За кілька днів виодяглися кущі,
    Нещодавно розкрили листя,
    У великі і пишні грона-квіти,
    У густі і вологі кисті……….

    Малина. (а. Тесленко.)

    Ягідка зерниста
    Дивиться прямо в рот.
    Дуже чудовий
    З неї компот.
    Ніжна і солодка
    Зовсім не калина.
    На кущах колючих
    Виросла малина.

    Калина. (антон рисаков .)

    Біля будинку кущ росте,
    Білим кольором він цвіте –
    Будуть ягоди на ньому,
    Восени їх зберемо.
    Хоч на смак і не малина,
    А корисна калина.

    Смородина. (л. Зубаненко.)

    Червона, чорна, біла
    Вабить смородина стигла.
    Ягоди соком наповнилися,
    Сонячною фарбою забарвилися
    Пташки злітаються спритні,
    Ягідки ранять пружні.
    Чорний, червоний, білий
    Зітхає смородина стигла:
    — якщо мене не зірвете,
    Обсиплюсь, потім не знайдете.

    Дуже густо ліщина росте,
    Непомітно він цвіте,
    А коли приходить літо
    Ми їмо його цукерки
    Не в папірці, а в шкаралупі,
    Бережіть, дітки, зубки.

    Ведучий: а тепер згадаємо рослини, які ростуть низько над землею.

    3-й тур-злаки, квіти, гриби.

    А) квіти.

    Мета: відгадати загадки і квітка прикріпити до ватману (засади поле квітами).

    Найкрасивіші рослини нашої планети-квіти . Жодне свято, жодна урочиста подія не обходиться без квітів. Навіть найскромніший квітка пожвавить і прикрасить кімнату. Давайте зберемо букет, відгадавши загадки.

    Синенький дзвінок висить,
    Ніколи він не дзвенить.
    (дзвіночок.)

    Маленький крихта
    Крізь землю пройшов,
    Красну шапочку знайшов.
    (мак.)

    Є один такий квітка,
    Чи не вплетеш його в вінок,
    На нього подуй злегка,
    Була квітка і немає квітки.
    (кульбаба.)

    Білий кошик –
    Золоте дінце,
    У ній лежить росинка
    І виблискує сонце.
    (ромашка.)

    Я-трав’яниста рослина
    З квіткою бузкового кольору.
    Але переставте наголос,
    І перетворююся я в цукерку.
    (ірис.)

    Колоситься в полі жито.
    Там, у житі, квітка знайдеш.
    Яскраво-синій і пухнастий,
    Тільки шкода, що не запашний.
    (волошка.)

    Б) злакові.

    Мета: визначити крупи і назвати рослини, з яких їх отримують.

    А) гречана.
    Б) манна.
    В) рисова.
    Г) пшоняна.
    Д) геркулесова.
    Е) перлова

    Відповідь: а) гречка; б) пшениця; в) рис; г) просо; д) овес; е) ячмінь.

    В) гриби в кошику (кросворд).

    Мета: відгадати загадки і ми дізнаємося, які їстівні гриби зібрані в кошику.

    груздь.

    Засмучений дуже груздь,
    На груздя напала смуток.
    Чому він сумний?
    Тому, що смачний!

    сироїжка.

    Вздовж лісових доріжок
    Багато білих ніжок
    В капелюшках різнобарвних,
    Здалеку примітних.
    Збирай, не баріться!
    Це…
    (сироїжка.)

    підосичники.

    Я в червоній шапочці росту
    Серед коренів осикових,
    Мене впізнаєш за версту,
    Зовусь я….
    Відповідь: підосичники

    боровик.

    Кремезний, в капелюсі нової
    Гриб в бору росте сосновому.
    Раді бабуся і дід:
    — буде святковий обід!
    Ой, схопили білки вмить
    Цей білий
    Боровик

    рижик.

    До ялинки підійдемо ближче.
    Бачимо гриб … Та це рижик!
    Рудий-рудий, як морквина!
    Рудий, як лисиця-шахрайка!

    Ведучий: а, зараз, передача «з життя рослин» (сценка).

    Передача «з життя рослин».

    Здрастуйте, –

    В ефірі передача» з життя рослин».

    З вами тетяна

    І дмитро –

    Дивовижні новини в світі рослин.

    Береза-це символ росії.

    Житній хліб вважається поживніше і корисніше білого.

    Троянда-це королева квітів.

    Часником можна лікувати багато хвороб, його додають в різні ліки.

    Малинове варення допомагає при високій температурі.

    Найбільша ягода – це кавун.

    Це були дивовижні новини з життя рослин.

    До нових зустрічей.

    Закінчення вікторини. Учні шикуються в ряд і по рядку напам’ять називають вірш.

    Ми ростемо, ростемо, ростемо!
    Все про світ дізнаємося.
    Чи не образимо ми комашок,
    Гнізд не розоримо у пташок,
    Чи не зірвемо прекрасний конвалія,
    Мурашник збережемо,
    Струмочок не замутимо!
    Значить, життя собі продовжимо!

    Ведучий: спасибі всім учням за турнір. Бережіть природу!

    Скільки дивовижних рослин створила чарівниця природа. Нам тільки дивуватися доводиться чудесному різноманіттю і дивовижним властивостям рослин.

    Про незвичайні рослини світу ми поговоримо сьогодні на нашій вікторині «цікаві рослини світу». На всі питання вікторини є відповіді.

    Укладач вікторини: ірис ревю

    1. Яке дерево, з нині живих, втричі вище десятиповерхового будинку?
    Секвоя+
    Мамонтове дерево
    Баобаб

    2. У китаї він уособлює мудрість і довголіття. В японії-щастя і удачу. У старі часи носити одяг з цією квіткою могли тільки члени імператорської сім’ї. Про яку квітці йде мова?
    Золотушник
    хризантема +
    Звіробій

    3. Яка рослина «дружить» з павуками?
    Роридула +
    Венерин черевичок
    Дремлик широколистий

    4. На честь якого відомого людини отримала свою назву камелія?
    На честь цукерки карамель
    на честь натураліста камеліуса +
    На честь лікаря камеля

    5. Яке рослина вміє хапати мух власним листям,як руками?
    американська мухоловка +
    Французька мухоловка
    Африканська мухоловка

    6. У якої рослини стебло і листя покриті, немов випала росою, клейкими і кислими краплями?
    Синюха блакитна
    Росолист +
    Купальниця європейська

    7. Королем лісових квітів ми називаємо …
    Конвалія +
    Алтея
    Горець

    8. Яку квітку назвали на честь хлопчика василя?
    Борець
    Волошка +
    Воронець

    9. Як по-іншому називається шток-троянда?
    Шипшина
    Трекулия
    Мальва +

    10. Яку квітку названо на честь професора петербурзької академії наук йоганна готліба георгі?
    Маргаритка
    Арізема
    Жоржин +

    Мета:

    Розширювати знання дітей про рослинний світ республіки марій ел.

    Завдання:

    1. Формувати шанобливе ставлення до природи, вміння бачити і цінувати красу рідного краю.

    2. Виховувати дбайливе ставлення до навколишнього світу.

    Вікторина про рослини з відповідями

    1. Головна роль рослин на землі? відповідь: збагачення повітря киснем.

    2. Яке значення мають рослини в житті природи? відповідь: служать їжею для диких тварин, захищають річки, озера від висихання, очищають повітря від пилу, пом’якшують клімат.

    3. Як визначити вік дерева по спилу пня? відповідь: по числу річних кілець.

    4. Скільки років живе голка сосни? відповідь: сосна змінює голки через два роки.

    6. Чому річні шари деревини в різні роки мають неоднакову товщину? відповідь: на товщину річного кільця впливає харчування, посухи, хвороби, затіненості.

    7. Чому сосну називають піонером лісу? відповідь: тому що вона перша займає нові площі на вирубках, гарях.

    8. Чим відрізняється сосна, що росте на узліссі, від сосни в гущавині лісу? відповідь: у сосни, що росте на узліссі, розлога крона, спущена вона низько, у дерев в гущавині лісу нижні сучки відмирають, крона піднята високо, стовбур прямий.

    9.хлопчик заблукав у лісі хмарний день. На зростаючих деревах він помітив, що мохи та лишайники особливо добре розвинулися на одній стороні стовбурів. Як він зможе визначити сторони горизонту? відповідь: мохи і лишайники на корі дерева краще розвинені на стороні, зверненої на північ: тут більше вологи.

    10.коли і які їстівні гриби з’являються першими в республіці марій ел? відповідь: на початку травня в лісах з’являються сморчки і рядки.

    11. Які гриби ростуть на стовбурах дерев? відповідь: трутовики.

    12. Назвіть дикорослі ягідні рослини лісів республіки марій ел? відповідь: малина, чорниця, лохина, костяника, брусниця, журавлина.

    13.які ліси зустрічаються на території республіки марій ел?

    Відповідь: хвойні, листяні, змішані.

    14. Чому не можна вирубувати ліси вздовж річок? відповідь: ліс охороняє річки від висихання.

    15. Чому санаторії та будинки відпочинку будують у лісі? відповідь: повітря в лісі чисте і завдяки вмісту особливих речовин вбиває хвороботворні бактерії.

    16. Як краще брати гриби: виривати їх з грунтом або зрізати ножем?

    Відповідь: виривати гриби з грибницею не слід, за допомогою грибниці відбувається розмноження їстівних грибів.

    17. Чому лісову підстилку не можна відносити в сади, додому? відповідь: вона оберігає коріння лісових рослин від спеки і холоду.

    18. Яке полювання дозволяється в лісі в будь-який час року? відповідь: фотополювання.

    19. Дерево-символ нашої батьківщини. Відповідь: береза.

    20. Чим більше кілець, тим старше мешканець. Відповідь: дерево.