Мазанова е. В. Шкільний логопункт

8

Мазанова е.в. Шкільний логопункт. Документація, планування та організація корекційної роботи: методичний посібник для вчителів-логопедів. — м.: видавництво гном і д, 2009.

Мета даного посібника-допомогти вчителю-логопеду організувати і провести діагностичні заходи, а також спланувати корекційну роботу з дітьми молодшого шкільного віку.

Посібник складається з трьох частин. У першій частині розглядаються основні нормативні документи, якими може керуватися вчитель-логопед шкільного логопункту. У другій частині посібника пропонується програма з подолання п’яти форм дисграфії. У третій частині розглядається система корекційної роботи за всіма п’ятьма формами дисграфії.

Книга адресована логопедам загальноосвітніх і спеціальних шкіл різного типу; вчителям початкових класів і викладачів російської мови; студентам і батькам.

Завантажити:

Попередній перегляд:

Щоб користуватися попереднім переглядом створіть собі аккаунт (обліковий запис) google і увійдіть в нього: https://accounts.google.com

По темі: методичні розробки, презентації та конспекти

«му по виконанню випускної кваліфікаційної роботи»; «му по плануванню і організації лпр по курсу «кулінарія»»; » му по плануванню і організації самостійної роботи учнів»; робочі програми навчальної та виробничої практик» кухар, кондитер »

Навчально-методичні матеріали за професією «кухар, кондитер»:- методичні вказівки щодо виконання випускної кваліфікаційної роботи;- методичні вказівки з планування та організації самостійної роботи…

Пам’ятка з розробки методичних вказівок з планування та організації самостійної роботи учнів з навчальної дисципліни/міждисциплінарного курсу/професійного модуля

Пам’ятка з розробки методичних вказівок з планування та організації самостійної роботи з навчальної дисципліни/міждисциплінарного курсу/професійного модулю розроблена для викладачів…

Використання сучасних підходів планування та організації виховної роботи

Організація виховної роботи в умовах введення фгос. Формування у студентів загальних компетенцій….

Пояснювальна записка

Програма логопедичної роботи з учнями 1 класів із загальним недорозвиненням промови розроблена на основі рекомендацій, викладених у книзі е. Н. Ефименковой, р. Р. Мисаренко «організація і методи корекційної роботи логопеда на шкільному логопункте», інструктивного листа міносвіти росії від 14.12.2000 №2 «про організацію роботи логопедичного пункту навчального закладу», інструктивно-методичного листа «про роботі вчителя-логопеда при загальноосвітній школі» під ред. А. В. Ястребової, т. Б. Безсонової (москва, 1996 г.), відповідно до вимог закону «про освіту», федерального державного освітнього стандарту початкової загальної освіти.

Характеристика учнів із загальним недорозвиненням мови діти даної категорії відчувають стійкі труднощі при засвоєнні програми початкового навчання загальноосвітньої школи внаслідок недостатньої сформованості мовної функції і психологічних передумов до оволодіння повноцінною навчальною діяльністю. У структуру дефекту входить:

  1. дефектне вимова звуків. Переважають заміни і змішання (нерідко спотворених звуків).
  2. недостатня сформованість фонематичних процесів.

Внаслідок цього у дітей даної категорії спостерігається:

  • недостатня сформованість передумов до спонтанного розвитку навичок аналізу і синтезу звукового складу слова;
  • недостатня сформованість передумов до успішного оволодіння грамотою;
  • труднощі оволодіння письмом і читанням (наявність специфічних дисграфічних помилок на тлі великої кількості різноманітних інших).

Ii. Порушення лексико-граматичного компонента мовної системи.

  1. лексичний запас обмежений рамками ужитково-побутової тематики, якісно неповноцінний (неправомірне розширення або звуження значень слів; помилки у вживанні слів; змішання за змістом і акустичної властивості).
  2. граматичний лад недостатньо сформований. У мові відсутні складні синтаксичні конструкції, присутні множинні аграмматизми в пропозиціях простих синтаксичних конструкцій.

Внаслідок цього у дітей даної категорії спостерігаються:

  • недостатнє розуміння навчальних завдань, вказівок, інструкцій вчителя;
  • труднощі оволодіння навчальними поняттями, термінами;
  • труднощі формування і формулювання власних думок в процесі навчальної роботи;
  • недостатній розвиток зв’язного мовлення.

Iii. Психологічні особливості.

  1. нестійка увага.
  2. недостатня спостережливість по відношенню до мовних явищ.
  3. недостатній розвиток здатності до перемикання.
  4. недостатній розвиток словесно-логічного мислення.
  5. недостатня здатність до запам’ятовування переважно словесного матеріалу.
  6. недостатній розвиток самоконтролю, переважно в області мовних явищ.
  7. недостатня сформованість довільності в спілкуванні і діяльності.

Слідство:

  • недостатня сформованість психологічних передумов до оволодіння повноцінними навичками навчальної діяльності;
  • труднощі формування навчальних умінь (планування майбутньої роботи; визначення шляхів і засобів досягнення навчальної мети; контролювання діяльності; вміння працювати в певному темпі).

Таким чином, діти із загальним недорозвиненням мови потребують спеціальних корекційних заняттях за певною програмою. Враховуючи структуру мовного дефекту, були визначені мета і завдання даної програми.

Мета програми-подолання відхилень у мовному розвитку та проведення логопедичної роботи з профілактики та корекції всіх видів дисграфії та дислексії дітей для подальшої успішної соціалізації.

Завдання програми:

  • формування повноцінних уявлень про звуковий склад слова на базі розвитку фонематичних процесів і навичок звуко-складового аналізу і синтезу
  • розвиток лексичного запасу і граматичного ладу мови
  • формування зв’язного мовлення
  • розвиток немовних психічних процесів:
  • розвиток дихання, артикуляційної і ручної моторики
  • вдосконалення зорового аналізу і синтезу
  • розвиток слухового і зорового сприйняття і впізнавання
  • розширення обсягу зорової і слухової пам’яті
  • розвиток і вдосконалення психологічних передумов до навчання:
  • стійкість уваги, спостережливість щодо мовних явищ
  • здатність до запам’ятовування, здатність до переключення уваги
  • виховання навичок і прийомів самоконтролю
  • формування пізнавальної діяльності
  • розвиток і вдосконалення комунікативної готовності до навчання, формування комунікативних умінь і навичок, адекватних ситуацій навчальної діяльності.

У програмі передбачено формування універсальних навчальних дій у учнів (регуляторних (самоконтроль), пізнавальних (загальнонавчальних), комунікативних, особистісних).

Загальна характеристика курсу

Програма спрямована на створення умов для ефективної реалізації і освоєння які навчаються основної освітньої програми початкової загальної освіти, в тому числі на забезпечення умов для індивідуального розвитку всіх студентів, особливо тих, хто найбільше потребує спеціальних умов навчання і розрахована на своєчасне виявлення, попередження та усунення наявних у деяких з дітей недоліків усного та писемного мовлення.

Матеріал підібраний з урахуванням поступового переходу від простого до складного з включенням в заняття лексичних тем, спрямованих на уточнення, збагачення і активізацію словникового запасу дітей, розвиток зв’язного мовлення.

Етапи занять припускають введення в урок вправ на формування фонематичних процесів, тренувальних завдань на розвиток звукового аналізу і синтезу, ігор на виховання слухового уваги пам’яті, зорового гнозису і т. Д.

Ефективним за результатами логопедичної корекції є застосування на заняттях розробок в області інформаційно-комп’ютерних технологій і нейропсихології.

Практична частина занять передбачає ігри та завдання на розвитокВитрати 31-32 штуки на нитку.

  • нанизуючи намистини на нитку, ви можете варіювати кількість ниток і ступінь їх натягу.
  • &1&

    Аналогічно описаному способу можна змайструвати плафон для люстри з штучних фруктів. Щоб створити ефект приглушеного освітлення, для обшивки каркаса необхідно використовувати щільну тканину. Абажур, виготовлений в даній техніці, стане оригінальним доповненням кухні в стилі кантрі або прованс.

    &1&

    Плафони для люстри в стилі мінімалізм

    Плафон для люстри з пластикових банок або пляшок стає одним з найоригінальніших абажурів, виготовлених з непридатних матеріалів. Виготовляючи плафон таким чином, ви робите ставку не тільки на красу і дешевизну, але і екологічність.

    У зв’язку з тим, що для виготовлення такого плафона для люстри не буде потрібно додаткових прикрас, таких як намистини або нитки, він буде виконаний в стилі хай-тек або мінімалізм, і перед вами не постане питання: «як прикрасити плафон люстри своїми руками?». Для того, щоб змайструвати такий плафон, який стане головним елементом приглушеного освітлення кімнати, вам знадобиться тільки кольоровий або матовий білий пластик.

    &1&

    Для його виготовлення вам знадобляться наступні матеріали:

    • підстава від 5-літрової пластикової пляшки;
    • велика кількість одноразових ложок;
    • патрон з лампою і проводом;
    • клей, необхідний для здійснення якісної фіксації елементів виробу;

    &1&

    Щоб змайструвати світильник з пластикових матеріалів в стилі мінімалізм, у пластикової пляшки потрібно відрізати дно, а у пластикових ложок — ручки, причому це необхідно здійснити таким чином, щоб у них залишився невеликий держак. Використовуючи клей, зробіть фіксацію обрізаних ложок на пляшці, що виконує функцію підстави. Щоб домогтися найбільшої привабливості і органічності саморобного абажура, розташовуйте їх впорядковано, по рядах. Кожен наступний ряд необхідно розташовувати внахлест, не залишаючи пропусків, які можуть зіпсувати зовнішній вигляд абажура.

    &1&

    Коли люстра буде готова, ви помітите, що вона нагадує риб’ячу луску. При цьому важливо пам’ятати, що конструкція плафона характеризується досить великою щільністю, в зв’язку з чим, освітлення стане настільки приглушеним, що, швидше за все, вам буде потрібно розміщення в кімнаті додаткових світильників.

    &1&

    Форма світильника може бути різною. Один з варіантів передбачає світильник у формі лотоса. Однак з пластикових ложок можна виготовити і інші, не менш оригінальні прикраси.

    &1&

    Ще одним варіантом освітлювальних приладів, виготовлених, можна сказати, з відходів, є плафон для люстри з денець пластикових пляшок. Він буде здаватися мереживним і, на перший погляд, складатися з безлічі дрібних квітів.

    Важливо! абажур з пластикових пляшок може бути не тільки білим, але і кольоровим — отже, вам необхідно буде підібрати кольорові пляшці або пофарбувати готовий виріб в бажаний колір: від золотого, мідного і сталевого до рожевого і чорного. Якщо ви повісите готовий абажур в кухні над столом, він стане відмінним доповненням обідньої зони.

    &1&

    Різноманіття ідей для декору плафонів люстри своїми руками

    Як приглушити світло в приміщенні?

    Одним з «інструментів» для створення інтимної обстановки в приміщенні є організація приглушеного освітлення, а головним способом реалізації цієї затії стають абажури, вперше з’явилися більше двохсот років тому і замінили своїх попередників — заслінки для свічок і факелів. Якщо раніше вони виготовлялися тільки з тканини, то сьогодні для їх декоративного оформлення поширене використання кришталю і битого скла. Сьогодні, дизайнерське мистецтво досягло апогею свого розвитку, внаслідок чого декоративне оформлення виробів, виготовлених своїми руками, може здійснюватися з використанням практично будь-яких матеріалів.

    Важливо! сьогодні дизайнер в процесі своєї роботи не обмежений у виборі матеріалів для декору — в процесі виготовлення абажурів він може використовувати будь-які деталі. При цьому важливо зберегти почуття міри і смаку, створивши гармонійні комбінації декоративних елементів.

    &1&

    Затишний абажур, прикрашений ручною в’язкою, стане найкращим подарунком мамі або бабусі.

    Оригінальні плафони для бра ручної роботи

    Бра є багатофункціональними настінними світильниками. Завдяки створюваному ними розсіяному і приглушеному світлу, їх можна розташовувати в зонах відпочинку і не боятися за свій зір. Сьогодні існують сучасні бра, які передбачають регулювання потоку світла в приміщення. Такі моделі необхідно встановлювати в приміщеннях, в процесі експлуатації яких необхідно міняти напрямок потоків світла. Якщо ви хочете стати володарем дизайнерських, незвичайних бра, створіть їх своїми руками. Власноруч виготовлені настінні світильники, в процесі створення яких ви зможете проявити свою індивідуальність, найбільш вдало впишуться в цілісну концепцію інтер’єру вашого приміщення.

    &1&

    Бра з гілок відрізняються не тільки швидким і простим виготовленням, але і оригінальним зовнішнім виглядом.

    Стиль плафонів, виготовлених своїми руками, може бути різним і залежить від стилістичної концепції інтер’єру, в якому ви плануєте їх розміщувати. У зв’язку з цим, можна сміливо стверджувати, що відповідь на питання: «як пофарбувати плафони люстри своїми руками?»строго індивідуальний.

    &1&

    Якщо ви доповніть бра інтер’єр дитячої кімнати, ви зможете урізноманітнити приміщення, зробивши його яскравим і завзятим. Повісивши бра в спальні, ви зробите її більш затишною, внісши нотки умиротворення. Вечеря на кухні, декорованої бра, стане більш романтичним.

    &1&

    Кімнату малюка можна прикрасити бра в формі шпаківні. Для цього достатньо закріпити шпаківню на стіні і підвести в середину лампу з плафоном.

    Декоративні світлодіодні лампи своїми руками

    У зв’язку з наростаючою популярністю світлодіодних ламп, їх використовують не тільки в робочих, але і в домашніх приміщеннях. Одним з переваг світлодіодних світильників є можливість їх виготовлення своїми руками. Для виготовлення світлодіодної конструкції в домашніх умовах вам знадобляться окремі світлодіоди, які встановлюються в корпус несправної лампи, оснащеної блоком живлення.

    &1&

    Щоб замінити традиційну лампу розжарювання на світлодіодну, не потрібно здійснювати демонтаж світильника або вносити коригування в його конструкцію. Власноруч виготовлені світлодіодні світильники найчастіше є частиною декоративного підсвічування, частіше-центральним елементом стельового освітлення.

    Для виготовлення стильних світлодіодних світильників можна використовувати різноманітні матеріали:

    • метал;
    • тканина;
    • бісер;
    • світлодіодна стрічка;
    • старі світильники.

    &1&

    Різноманітність світлодіодних ламп

    Світлодіодні світильники, виготовлені з тканини, можна використовувати для декоративного оформлення приміщень і навіть одягу, що демонструється на модних показах. Використання світлодіодів дозволяє здійснити розстановку необхідних акцентів на вашому гобелені.

    &1&

    Світлодіодна лампа з бісеру, виготовлена своїми руками, стане витвором мистецтва, що притягує погляди і викликає захоплення оточуючих. З бісеру можна виготовити як невеликі настільні світильники, так і масштабні декоративні панно з бісеру з підсвічуванням.

    &1&

    Якщо ви плануєте використовувати світильник, виготовлений своїми руками, в якості декоративної деталі при оформленні інтер’єру в класичному стилі, в процесі його виготовлення для основи рекомендується використовувати металеві елементи.

    &1&

    Порядок виготовлення світлодіодного світильника з світлодіодної стрічки

    Світлодіодна стрічка являє собою гнучку плату з вбудованими світлодіодами і струмообмежуючими резисторами. Для виготовлення світильника ви можете відрізати ділянку стрічки необхідної довжини. Живлять дроти припаюють до контактних майданчиків, розташованим поруч з лініями розрізу. На зворотному боці плати розташовується клеюча плівка. Для розрізання стрічки можна скористатися звичайними ножицями.

    &1&

    В якості корпусу для саморобного світильника можна використовувати старий, що був в експлуатації світильник.

    Порядок виготовлення світлодіодної лампи зі старого світильника не представляє складнощів.

    Розберіть старий світильник, приклеївши на його внутрішню поверхню світлодіодну стрічку. Друковану плату, витягнуту зі старого світильника, можна використовувати вПоставити зірочку після запиту:

    Дослідження*

    Для пошуку фрази потрібно укласти запит в подвійні лапки:

    «дослідження та розробка»

    пошук за синонімами

    Для включення в результати пошуку синонімів слова потрібно поставити решітку » # » перед словом або перед виразом в дужках.
    У застосуванні до одного слова для нього буде знайдено до трьох синонімів.
    У застосуванні до виразу в дужках до кожного слова буде доданий синонім, якщо він був знайдений.
    Не поєднується з пошуком без морфології, пошуком по префіксу або пошуком по фразі.

    # дослідження

    групування

    Для того, щоб згрупувати пошукові фрази потрібно використовувати дужки. Це дозволяє управляти булевою логікою запиту.
    Наприклад, потрібно скласти запит: знайти документи у яких автор іванов або петров, і заголовок містить слова дослідження або розробка:

    приблизний пошук слова

    Для приблизного пошуку потрібно поставити тильду «~ » в кінці слова з фрази. Наприклад:

    Бром~

    При пошуку будуть знайдені такі слова, як «бром», «ром», «пром» і т. Д.
    Можна додатково вказати максимальну кількість можливих правок: 0, 1 або 2. Наприклад:

    Бром~1

    За замовчуванням допускається 2 правки.

    критерій близькості

    Для пошуку за критерієм близькості, потрібно поставити тильду » ~ » в кінці фрази. Наприклад, для того, щоб знайти документи зі словами дослідження і розробка в межах 2 слів, використовуйте наступний запит:

    «дослідження розробка» ~2

    релевантність виразів

    Для зміни релевантності окремих виразів в пошуку використовуйте знак » ^ » в кінці виразу, після чого вкажіть рівень релевантності цього виразу по відношенню до інших.
    Чим вище рівень, тим більш релевантно даний вислів.
    Наприклад, в даному виразі слово «дослідження» в чотири рази релевантніше слова «розробка»:

    Дослідження^4 розробка

    За замовчуванням, рівень дорівнює 1. Допустимі значення-позитивне дійсне число.

    пошук в інтервалі

    Для вказівки інтервалу, в якому повинно знаходитися значення якогось поля, слід вказати в дужках граничні значення, розділені оператором to .
    Буде проведено лексикографічне сортування.

    Такий запит поверне результати з автором, починаючи від іванова і закінчуючи петровим, але іванов і петров не будуть включені в результат.
    Для того, щоб включити значення в інтервал, використовуйте квадратні дужки. Для виключення значення використовуйте фігурні дужки.

    Мазанова е.в. Шкільний логопункт. Документація, планування та організація корекційної роботи: методичний посібник для вчителів-логопедів. — м.: видавництво гном і д, 2009.

    Мета даного посібника-допомогти вчителю-логопеду організувати і провести діагностичні заходи, а також спланувати корекційну роботу з дітьми молодшого шкільного віку.

    Посібник складається з трьох частин. У першій частині розглядаються основні нормативні документи, якими може керуватися вчитель-логопед шкільного логопункту. У другій частині посібника пропонується програма з подолання п’яти форм дисграфії. У третій частині розглядається система корекційної роботи за всіма п’ятьма формами дисграфії.

    Книга адресована логопедам загальноосвітніх і спеціальних шкіл різного типу; вчителям початкових класів і викладачів російської мови; студентам і батькам.

    Вступ 4

    Частина 1 організація роботи логопеда на шкільному логопункті 6

    1. Інструктивний лист 7

    2. Збірник наказів та інструкцій міністерства освіти ррфср (вересень 1979 р.) 8

    3. Посадові інструкції логопеда 9

    4. Програми навчання 16

    5. Річний план роботи логопеда 17

    6. Журнал обстеження усного та писемного мовлення учнів 28

    7. Паспорт логопедичного кабінету 28

    8. Журнал обліку відвідуваності фронтальних та індивідуальних занять 28

    9. Графік робочого часу логопеда. Циклограма робочого часу 32

    10. Календарно-тематичне планування на кожну групу 34

    11. Мовні карти 37

    12. Відстеження динаміки розвитку усного та писемного мовлення (моніторинг) з аналітичною довідкою за результатами моніторингу 39

    13. Аналітичний звіт про виконану роботу в кінці року 44

    Частина 2 обстеження усного та писемного мовлення дітей на шкільному логопункті 49

    1. Мовні проби та система їх оцінки 51

    Індивідуальний мовний профіль дитини з онр 67

    Зразок заповнення індивідуального мовного профілю дитини з онр 68

    2. Експрес-діагностика писемного мовлення молодших школярів 69

    Протокол відстеження динаміки стану письма у молодших школярів з дисграфією 70

    Зразок заповнення протоколу відстеження динаміки стану письма у молодших школярів з дисграфією 70

    3. Мовна карта молодшого школяра 70

    Частина 3 програма роботи з подолання порушень письма у молодших школярів 91

    1. Особливості писемного мовлення у дітей з дисграфією 94

    Артикуляторно-акустична дисграфія 94

    Акустична дисграфія 94

    Дисграфія, обумовлена порушенням мовного аналізу і синтезу 95

    Аграмматична дисграфія 96

    Оптична дисграфія 96

    2. Плани роботи з подолання порушень писемного мовлення при різних формах дисграфії 97

    Артикуляторно-акустична дисграфія 97

    Акустична дисграфія 103

    Дисграфія, обумовленому порушенням мовного аналізу та синтезу 110

    Аграмматична дисграфія 114

    Оптична дисграфія 120

    Введення

    Відправляючи дитину в перший клас, кожен з батьків сподівається на те, що його малюк буде успішний в талановитий. Однак це не завжди відповідає дійсності. Вже на початкових етапах навчання більшість дітей зазнають труднощів в оволодінні рідною мовою.

    Останнім часом контингент загальноосвітніх шкіл зазнав значних змін. З кожним роком серед учнів, які вступають до першого класу, збільшується число дітей з різними відхиленнями в мовному розвитку, що перешкоджає формуванню повноцінної навчальної діяльності. Існує ряд мовних проблем, які можна вирішити тільки в рамках спеціальної мовної школи, проте таких незначна кількість, і навпаки, величезна кількість дітей має мовні проблеми, які можливо вирішити в рамках загальноосвітньої школи.

    У зв’язку з переходом на інтегроване навчання зросли вимоги до вчителя-логопеда, який працює на шкільному логопункті загальноосвітнього закладу. Це стосується як проблем диференціальної діагностики, так і розробки методів і прийомів корекційної роботи.

    Мета логопеда логопункта — надання логопедичної допомоги учням, які мають відхилення в розвитку усного мовлення, які в подальшому можуть викликати порушення писемного мовлення, тобто профілактика вторинних порушень, а також корекція вже наявних порушень писемного мовлення. До таких порушень відносяться: загальне недорозвинення мови (онр), фонематичне недорозвинення мови (фн), фонетичне недорозвинення мови (фн), фонетико-фонематичне недорозвинення мови (ффн), а також різні види дисграфії і дислексії. Основним завданням вчителя-логопеда є корекція дефектів усного та писемного мовлення та формування передумов до повноцінного засвоєння загальноосвітніх програм з рідної мови (а не засвоєння матеріалу програми, що буває найчастіше).

    Мета даного посібника-допомогти вчителю-логопеду в організації та проведенні діагностичних заходів, а також плануванні корекційної роботи, спрямованої на подолання порушень письма і читання будь-якої форми.

    Посібник складається з трьох частин. У першій частині розглядаються основні нормативні документи, якими може керуватися вчитель-логопед шкільного логопункту. Необхідно відзначити, що в залежності від регіону, в якому працює вчитель-логопед, можуть бути внесені зміни в список представлених документів (може змінюватися їх кількість, вид рекомендованих існуючих документів і так далі), однак виконання вимог і рекомендацій основних нормативних документів незаперечно.

    Всі представлені зразки документів були розроблені і апробовані як самим автором в ході практичної діяльності, так і великою кількістю логопедів різних районів міста самари і самарської області протягом тривалого часу.

    У другій частині посібника пропонується програма з подолання п’яти форм дисграфії.

    У третій частині розглядається система корекційної роботи за всіма п’ятьма формами дисграфії.

    Книга може викликати інтерес у широкого кола осіб:

    Логопедів загальноосвітніх і спеціальних шкіл різногоТипу;

    Вчителів початкових класів і викладачів російської мови;

    Студентів дефектологічного факультету;

    Логопедів дошкільних установ (для здійснення взаємозв’язку);

    Батьків, чиї діти мають подібні порушення.

    Організація логопедичної роботи

    Організація корекційно – логопедичної роботи на шкільному логопункті здійснюється на основі інструктивного листа міністерства освіти рф №2 від 14.12.2000 р «про організацію роботи логопедичного пункту загальноосвітнього закладу».

    Корекційно-розвиваючі логопедичні заняття проводяться з учнями 1-4 класів, що мають різні мовні порушення (логопедичні висновки):

    «загальне недорозвинення мови «» онр);

    «нерізко виражене загальне недорозвинення мови «» нвонр);

    «фонетико-фонематичне недорозвинення мови «» ффнр);

    «фонематичне недорозвинення мови «» фнр);

    «порушення письма і читання», обумовлені перерахованими вище порушеннями мови;

    «порушення звуковимови»»

    Відхилення в мовному розвитку дітей, що навчаються в загальноосвітніх установах, мають різну структуру і ступінь вираженості. Наявність у школярів навіть слабо виражених відхилень у фонематичному і лексико-граматичному розвитку (онр, нвонр, ффнр, фнр) є серйозною перешкодою в засвоєнні програми загальноосвітньої школи і вимагає обов’язкової логопедичної допомоги – корекційно-розвиваючих логопедичних занять.

    місце логопедичних занять в навчальному плані

    Корекційно-розвиваючі логопедичні заняття проводяться протягом навчального року (з 15 вересня по 15 травня) не менше 2 – 3 разів на тиждень з кожною групою відповідно до тематичного планування, на підставі якого складається календарно-тематичне планування для кожної логопедичної групи.

    Заняття з учнями на логопедичному пункті проводяться в позаурочний час. Розклад логопедичних занять складається вчителем-логопедом з урахуванням режиму роботи загальноосвітнього закладу.

    Корекційно – логопедичні заняття проводяться як індивідуально, так і в групі. Періодичність групових та індивідуальних занять визначається тяжкістю порушення мовного розвитку. Тривалість групового логопедичного заняття-40 хв., індивідуального — 20 хв.

    кількість логопедичних занять з корекції мови

    корекція порушень звуковимови:

    Від 35 до 90 занять в залежності від кількості порушених звуків і тяжкості порушень рухливості і будови артикуляційного апарату

    профілактика і корекція порушень письма і читання:

    I етап-max 85 занять;

    Ii етап – max 65 занять;

    Iii етап – max 70 занять.

    мета логопедичних занять

    Основна мета-надання допомоги учням, які мають порушення в розвитку усного та писемного мовлення (первинного характеру) і відчувають труднощі в навчанні і спілкуванні , за допомогою корекції і профілактики мовних порушень на логопедичних заняттях.

    завдання логопедичних занять

    Основними завданнями є:

    Розвиток звукової сторони мови (вимова; звуковий аналіз і синтез, диференціація звуків по дзвінкості-глухості, твердості-м’якості; звуко-складова структура слів);

    Розвиток лексичного запасу і впорядкування граматичного ладу мови;

    Формування зв’язного мовлення;

    Розвиток і вдосконалення психологічних передумов до навчання;

    Формування повноцінних навчальних умінь і навичок;

    Розвиток і вдосконалення комунікативної готовності до навчання.

    освітні технології та методики у логопедичній роботі

    У процесі реалізації програми на логопедичних заняттях застосовуються такі освітні методики і технології:

    методики

    Методика агранович з. Е.

    Методика ефименковой л. Н., мисаренко р. Р.

    Методика каші р. А., филичевой т. Б.

    Методика корнєва а. Н.

    Методика лалаевой р. В.

    Методика садовникової і. Н.

    Методика з а. В.

    технології

    Технологія логопедичного обстеження.

    Технологія корекції звуковимови.

    Технологія формування мовного дихання при різних порушеннях вимовної сторони мови.

    Технологія розвитку інтонаційної сторони мови.

    Технологія корекції темпо-ритмічної сторони мови.

    Технологія розвитку лексико-граматичної сторони мови.

    Технологія логопедичного масажу.

    Технологія диференційованого навчання (технологія рівневої диференціації).

    Ігрові технології.

    Інформаційно-комунікативні технології (ікт).

    Технології розвиваючого навчання (тро).

    Технологія поетапного формування розумових дій.

    міжпредметні зв’язки

    При складанні тематичного планування враховувалися міжпредметні зв’язки логопедії з такими науками як загальна і спеціальна психологія, нейропсихологія, психолінгвістика, психодіагностика, анатомія і фізіологія лор-органів, а також методика навчання рідної мови.

    тематичне планування

    Тематичне планування складається з урахуванням сучасних вимог до корекційно-розвиваючої діяльності вчителя-логопеда і освіти в цілому, представлених у федеральному освітньому стандарті.

    В якості основи тематичного планування можна застосувати:

    Інструктивно – методичний лист «про роботу вчителя – логопеда при загальноосвітній школі». Укладачі ястребова а. В., бессонова т. П., м.: 1996р.

    Програма каші г. А., филичевой т. Б. «програма навчання дітей з недорозвиненням фонетичного ладу мови (в підготовчій до школи групі)». М.: просвещение, 1978р.

    Методичні матеріали богомолової а. І. «порушення вимови у дітей: посібник для логопедів». М.: 1979р.