Молитвослов зі словами тропаря хрещення. Дух у баченні голубині

33

Володимирської ікони божої матері в куркині був побудований на кошти господаря села, князя івана олексійовича воротинського, в 70-і роки xvii століття. Недалеко від московського будинку воротинських в китай-місті стояла на микільській вулиці також на честь володимирської ікони богородиці. Можливо, саме це і послужило посвяченню куркинського храму.

Побудована мала 3 глави і складалася з двусветного четверика на високому підклейте з 3 стовпами, що примикає трапезної і невеликої дзвіниці. Критий перехід з’єднував з княжим будинком.

У 1691 р. Вдова воротинського передала село куркино разом з церквою московському архієрейському дому, точніше – патріарху адріану, після смерті якого петро i передав у відання святійшого синоду.

Вид з річки

У 1760 р.стара церква була відреставрована і частково перебудована. В процесі робіт були прибрані 2 глави і старий декор замінили новим. Однак подальший ремонт 1840-их років змінив вигляд храму ще сильніше. Була розібрана стара дзвіниця і встановлена нова-3-х ярусна в дусі ампір. Невеликий перехід з’єднував її з трапезною. В подклете був влаштований вівтар миколи чудотворця. Зовнішня обробка храму в стилі пізнього класицизму дійшла до наших днів.

Каплиця-усипальниця захар’їних

1872 р.став новою віхою в історії села куркіна. Саме тоді, земельний наділ придбав тут відомий професор медицини григорій анатолійович захар’їн. Цей строгий своєрідна людина, що став засновником терапевтичної московської школи, був не тільки заможний, а й щедро займався благодійністю. На його кошти 1892 р. Був знову відремонтований, оточений кам’яною огорожею, а в 1898-1899 р. При церкві було відкрито товариство тверезості та церковно-приходська школа. Після смерті мецената сім’я постаралася увічнити його пам’ять спорудою кам’яної усипальниці, проект якої створив архітектор ф. Шехтель. Це була не просто усипальниця, а досить простора з мозаїчним панно всередині.

Мозаїка «розп’яття «в каплиці-усипальниці захар’їних

Італійська мозаїка» розп’яття» була зібрана за ескізом великого російського художника в.васнецова. Будівництво каплиці-усипальниці закінчили до 1907 р. У ній були поховані останки самого г. А. Захар’їна, а згодом і дружини, і сина.

Радянська влада поставилася до володимирського храму в перший час досить стримано і не заважала в звершенні богослужінь аж до 1938 р., коли без всякої постанови храм був тихенько закритий. Парафіяни розібрали церковне майно по домівках, дбайливо зберігаючи довгі роки. Після війни, в 1946 р, коли для віруючих настав час якоїсь відлиги, храм володимирської ікони божої матері в куркині був знову відкритий. Тоді-то і стали в нагоді збережені парафіянами предмети церковного начиння та ікони. З тієї післявоєнної пори храм більше ніколи не закривався, в ньому постійно підносилася молитва богу.

У 1985 р при зміні кордонів москви село куркино увійшло в міську межу. У зв’язку з цим до 1000-річчя хрещення русі в 1988 р храм реставрувався і прикрашався.

На сьогоднішній день відреставрований храм з упорядкованою територією радує прихожан і гостей столиці, адже він є однією з визначних пам’яток природного парку «долина річки східні в куркино».

6 липня церква вшановує володимирську ікону божої матері. Як відомо, одна з найбільших святинь русі вже давно передана церкві, перед нею відбуваються молебні і запалюються свічки. Як може бути організоване життя стародавньої святині в храмі і коли можна перед нею помолитися, дізналася кореспондент «нс».

У храмі-музеї свт.миколая в толмачах, в особливому куленепробивному кіоті, зберігається володимирська ікона пресвятої богородиці. Всередині кіота підтримується необхідна температура

Нагадаємо, що святиня була перенесена в храм свт. Миколая в толмачах при державній третьяковській галереї в 1999 році, на свято стрітення володимирської ікони. Тоді ж храму був офіційно присвоєно статус храму-музею, зі своїм особливим музейним режимом. Відтоді увійти до церкви можна лише через двері третьяковської галереї з боку малого толмачівського провулку, поруч із дзвіницею. Перш ніж піднятися по сходах в храм, належить залишити в гардеробі верхній одяг і одягнути бахіли.

Обладнаний як музейний зал з штучно створеним кліматом, температурним режимом і сигналізацією, він в той же час залишається самостійним храмом, де у свята і вихідні дні проходять богослужіння і навіть горять свічки (правда, дозволяється використовувати тільки свічки з натурального воску). У робочі дні з 10 до 12 ранку-це храм, а з 12 до 16-музей.

У приміщенні храму підтримується постійний температурний режим, за ним стежать прилади встановлені по всьому периметру храму. Прилад, який стежить за вологістю в храмі

Спеціально для володимирської ікони на заводі мінатома рф виготовили особливий куленепробивний кіот. Всередині кіота підтримується температура + 18 градусів і відносна вологість близько 60 відсотків. Це кліматичні стандарти, визнані оптимальними для збереження творів темперного живопису, написаних на дерев’яній основі. Збереження ікони , працездатність кліматичної установки всередині кіота і систем безпеки щодня перевіряють інженери-співробітники третьяковської галереї.

Кріплення ікони. Попереду воно прикрашене декоративним облицюванням

Дерев’яний, різьблений кіот володимирської ікони з тильного боку більше схожий на холодильник-кожен день інженери, співробітники музею приходять перевіряти температурний режим всередині капсули, де зберігається ікона і активність системи сигналізації

Куленепробивне скло встановлено і з тильного боку ікони, де зображені знаряддя страстей господніх. Кіот стоїть таким чином, що можна обійти ікону ззаду і подивитися на зображення з обох сторін

Другий точно такий же кіот знаходиться біля правого бокового вівтаря храму. Він приготований для ікони «трійця», створеної преподобним андрієм рубльовим. На свято трійці, на кілька днів, ікону виставляють в цьому кіоті для поклоніння віруючим. Весь інший час там зберігається її копія. Але настоятель храму прот.микола соколов сподівається, що коли-небудь і ця святиня буде доступна для віруючих в домовому храмі галереї, тим більше що для цього вже створені всі необхідні умови.

Праворуч від входу в центральний боковий вівтар знаходиться другий куленепробивний кіот, з можливістю підтримки особливих кліматичних умов — він приготований для ікони прп.андрія рубльова-трійця. Зараз, поки питання про перенесення цієї ікони ще не вирішене, в кіоті зберігається її копія. Але на свято трійці, влітку, в цей кіот на час встановлюють оригінальну ікону
Історія ікони:
На русь ікона потрапила з візантії на початку xii століття (ок.1131 року), як подарунок юрію долгорукому від константинопольського патріарха луки хризоверха. Спочатку володимирська ікона перебувала в жіночому богородичному монастирі вишгорода, недалеко від києва. У 1155 році князь андрій боголюбський перевіз ікону у володимир (за яким вона і отримала нинішнє найменування), де вона зберігалася в успенському соборі. Під час навали тамерлана при василії i в 1395 році шанована ікона була перенесена в москву для захисту міста від завойовника. На місці «стрітення» (зустрічі) москвичами володимирської ікони досі знаходиться вулиця стрітенка і заснований стрітенський монастир. Ікона стояла в успенському соборі московського кремля, по ліву сторону царських врат іконостасу. Риза грецької роботи на іконі з чистого золота з дорогоцінними каменями оцінювалася в суму близько 200 000 золотих рублів (зараз вона в збройовій палаті). У 1918 році ікону вилучили з собору для реставрації, а в 1926 році передали до державного історичного музею. У 1930 році вона була передана в державну третьяковську галерею.

Дні пам’яті володимирської ікони пресвятої богородиці:
Церковне святкування володимирської ікони відбувається тричі на рік: 26 серпня (8 вересня) в пам’ять чудесного порятунку москви в 1395 році, 23 червня (6 липня) в пам’ять остаточного перенесення ікони в москву і безкровної перемоги над татарами на річці угрі в 1480-му році і 21 травня (3 червня) в пам’ять позбавлення москви від набігу кримського хана махмет-гірея в 1521-му році.

Коли можна помолитися перед іконою:
Щоп’ятниці о 17 годині відбувається спів акафіста.
По середах о 10 годині ранку відбувається водосвятний молебень.
Кожен день з 10 до 12.00 перед іконою можна помолитися і запалити свічку. У» музейному режимі » — з 12.00 до 16.00, коли храм працює, як один з музейних залів третьяковської галереї, вхід до храму здійснюється тільки через центральний під’їзд третьяковської галереї. Перед іконою теж еможно помолитися і залишити свічку, яку запалять співробітники храму під час богослужіння.

З тих пір, як народ русі прийняв хрещення, божа матір

Молитвослов зі словами тропаря хрещення. Дух у баченні голубині

Володимирської ікони божої матері в куркині був побудований на кошти господаря села, князя івана олексійовича воротинського, в 70-і роки xvii століття. Недалеко від московського будинку воротинських в китай-місті стояла на микільській вулиці також на честь володимирської ікони богородиці. Можливо, саме це і послужило посвяченню куркинського храму.

Побудована мала 3 глави і складалася з двусветного четверика на високому підклейте з 3 стовпами, що примикає трапезної і невеликої дзвіниці. Критий перехід з’єднував з княжим будинком.

У 1691 р. Вдова воротинського передала село куркино разом з церквою московському архієрейському дому, точніше – патріарху адріану, після смерті якого петро i передав у відання святійшого синоду.

Вид з річки

У 1760 р.стара церква була відреставрована і частково перебудована. В процесі робіт були прибрані 2 глави і старий декор замінили новим. Однак подальший ремонт 1840-их років змінив вигляд храму ще сильніше. Була розібрана стара дзвіниця і встановлена нова-3-х ярусна в дусі ампір. Невеликий перехід з’єднував її з трапезною. В подклете був влаштований вівтар миколи чудотворця. Зовнішня обробка храму в стилі пізнього класицизму дійшла до наших днів.

Молитвослов зі словами тропаря хрещення. Дух у баченні голубині

Каплиця-усипальниця захар’їних

1872 р.став новою віхою в історії села куркіна. Саме тоді, земельний наділ придбав тут відомий професор медицини григорій анатолійович захар’їн. Цей строгий своєрідна людина, що став засновником терапевтичної московської школи, був не тільки заможний, а й щедро займався благодійністю. На його кошти 1892 р. Був знову відремонтований, оточений кам’яною огорожею, а в 1898-1899 р. При церкві було відкрито товариство тверезості та церковно-приходська школа. Після смерті мецената сім’я постаралася увічнити його пам’ять спорудою кам’яної усипальниці, проект якої створив архітектор ф. Шехтель. Це була не просто усипальниця, а досить простора з мозаїчним панно всередині.

Мозаїка «розп’яття «в каплиці-усипальниці захар’їних

Італійська мозаїка» розп’яття» була зібрана за ескізом великого російського художника в.васнецова. Будівництво каплиці-усипальниці закінчили до 1907 р. У ній були поховані останки самого г. А. Захар’їна, а згодом і дружини, і сина.

Радянська влада поставилася до володимирського храму в перший час досить стримано і не заважала в звершенні богослужінь аж до 1938 р., коли без всякої постанови храм був тихенько закритий. Парафіяни розібрали церковне майно по домівках, дбайливо зберігаючи довгі роки. Після війни, в 1946 р, коли для віруючих настав час якоїсь відлиги, храм володимирської ікони божої матері в куркині був знову відкритий. Тоді-то і стали в нагоді збережені парафіянами предмети церковного начиння та ікони. З тієї післявоєнної пори храм більше ніколи не закривався, в ньому постійно підносилася молитва богу.

У 1985 р при зміні кордонів москви село куркино увійшло в міську межу. У зв’язку з цим до 1000-річчя хрещення русі в 1988 р храм реставрувався і прикрашався.

На сьогоднішній день відреставрований храм з упорядкованою територією радує прихожан і гостей столиці, адже він є однією з визначних пам’яток природного парку «долина річки східні в куркино».

6 липня церква вшановує володимирську ікону божої матері. Як відомо, одна з найбільших святинь русі вже давно передана церкві, перед нею відбуваються молебні і запалюються свічки. Як може бути організоване життя стародавньої святині в храмі і коли можна перед нею помолитися, дізналася кореспондент «нс».

У храмі-музеї свт.миколая в толмачах, в особливому куленепробивному кіоті, зберігається володимирська ікона пресвятої богородиці. Всередині кіота підтримується необхідна температура

Нагадаємо, що святиня була перенесена в храм свт. Миколая в толмачах при державній третьяковській галереї в 1999 році, на свято стрітення володимирської ікони. Тоді ж храму був офіційно присвоєно статус храму-музею, зі своїм особливим музейним режимом. Відтоді увійти до церкви можна лише через двері третьяковської галереї з боку малого толмачівського провулку, поруч із дзвіницею. Перш ніж піднятися по сходах в храм, належить залишити в гардеробі верхній одяг і одягнути бахіли.

Обладнаний як музейний зал з штучно створеним кліматом, температурним режимом і сигналізацією, він в той же час залишається самостійним храмом, де у свята і вихідні дні проходять богослужіння і навіть горять свічки (правда, дозволяється використовувати тільки свічки з натурального воску). У робочі дні з 10 до 12 ранку-це храм, а з 12 до 16-музей.

Молитвослов зі словами тропаря хрещення. Дух у баченні голубині
У приміщенні храму підтримується постійний температурний режим, за ним стежать прилади встановлені по всьому периметру храму. Прилад, який стежить за вологістю в храмі

Спеціально для володимирської ікони на заводі мінатома рф виготовили особливий куленепробивний кіот. Всередині кіота підтримується температура + 18 градусів і відносна вологість близько 60 відсотків. Це кліматичні стандарти, визнані оптимальними для збереження творів темперного живопису, написаних на дерев’яній основі. Збереження ікони , працездатність кліматичної установки всередині кіота і систем безпеки щодня перевіряють інженери-співробітники третьяковської галереї.

Молитвослов зі словами тропаря хрещення. Дух у баченні голубині
Кріплення ікони. Попереду воно прикрашене декоративним облицюванням

Молитвослов зі словами тропаря хрещення. Дух у баченні голубині
Дерев’яний, різьблений кіот володимирської ікони з тильного боку більше схожий на холодильник-кожен день інженери, співробітники музею приходять перевіряти температурний режим всередині капсули, де зберігається ікона і активність системи сигналізації

Молитвослов зі словами тропаря хрещення. Дух у баченні голубині
Куленепробивне скло встановлено і з тильного боку ікони, де зображені знаряддя страстей господніх. Кіот стоїть таким чином, що можна обійти ікону ззаду і подивитися на зображення з обох сторін

Другий точно такий же кіот знаходиться біля правого бокового вівтаря храму. Він приготований для ікони «трійця», створеної преподобним андрієм рубльовим. На свято трійці, на кілька днів, ікону виставляють в цьому кіоті для поклоніння віруючим. Весь інший час там зберігається її копія. Але настоятель храму прот.микола соколов сподівається, що коли-небудь і ця святиня буде доступна для віруючих в домовому храмі галереї, тим більше що для цього вже створені всі необхідні умови.

Молитвослов зі словами тропаря хрещення. Дух у баченні голубині
Праворуч від входу в центральний боковий вівтар знаходиться другий куленепробивний кіот, з можливістю підтримки особливих кліматичних умов — він приготований для ікони прп.андрія рубльова-трійця. Зараз, поки питання про перенесення цієї ікони ще не вирішене, в кіоті зберігається її копія. Але на свято трійці, влітку, в цей кіот на час встановлюють оригінальну ікону
Історія ікони:
На русь ікона потрапила з візантії на початку xii століття (ок.1131 року), як подарунок юрію долгорукому від константинопольського патріарха луки хризоверха. Спочатку володимирська ікона перебувала в жіночому богородичному монастирі вишгорода, недалеко від києва. У 1155 році князь андрій боголюбський перевіз ікону у володимир (за яким вона і отримала нинішнє найменування), де вона зберігалася в успенському соборі. Під час навали тамерлана при василії i в 1395 році шанована ікона була перенесена в москву для захисту міста від завойовника. На місці «стрітення» (зустрічі) москвичами володимирської ікони досі знаходиться вулиця стрітенка і заснований стрітенський монастир. Ікона стояла в успенському соборі московського кремля, по ліву сторону царських врат іконостасу. Риза грецької роботи на іконі з чистого золота з дорогоцінними каменями оцінювалася в суму близько 200 000 золотих рублів (зараз вона в збройовій палаті). У 1918 році ікону вилучили з собору для реставрації, а в 1926 році передали до державного історичного музею. У 1930 році вона була передана в державну третьяковську галерею.

Дні пам’яті володимирської ікони пресвятої богородиці:
Церковне святкування володимирської ікони відбувається тричі на рік: 26 серпня (8 вересня) в пам’ять чудесного порятунку москви в 1395 році, 23 червня (6 липня) в пам’ять остаточного перенесення ікони в москву і безкровної перемоги над татарами на річці угрі в 1480-му році і 21 травня (3 червня) в пам’ять позбавлення москви від набігу кримського хана махмет-гірея в 1521-му році.

Коли можна помолитися перед іконою:
Щоп’ятниці о 17 годині відбувається спів акафіста.
По середах о 10 годині ранку відбувається водосвятний молебень.
Кожен день з 10 до 12.00 перед іконою можна помолитися і запалити свічку. У» музейному режимі » — з 12.00 до 16.00, коли храм працює, як один з музейних залів третьяковської галереї, вхід до храму здійснюється тільки через центральний під’їзд третьяковської галереї. Перед іконою теж еможно помолитися і залишити свічку, яку запалять співробітники храму під час богослужіння.

З тих пір, як народ русі прийняв хрещення, божа матірТвоєї волі, і приведи нас грішних до тихого і безтурботного життя, та плачем про гріхів наших, та радій же з тобою завжди, нині і повсякчас, і на віки віків. А мінь.

молитва 2-а божої матері перед іконою її володимирською
о, всемилостивий пані богородице, небесна царице, всемічна заступниці, непостидное наше сподівання! дякуючи тебе про всіх великих благодіяннях, в пологи пологів людем російським від тобі колишніх, перед пречистим чином твоїм молимо тебе: збережи град цей (весь цю; святу обитель цю) і майбутня раби твоя і всю землю російську від гладу, губительства, землі трясіння, потопу, вогню, меча, навали іноплемінних і междоусобния лайки! збережи і спаси, пані, великого пана і отця нашого( ім’ярек), святішого патріарха московського і всієї русі і пана нашого (ім’ярек), преосвященнішого єпископа (архієпископа, митрополита) (титул), і вся преосвященния митрополити, архієпископи і єпископи православния. Дай їм церкву російську добре управити, вірния вівці христові негіблеми дотримати. Пом’яни, владичиці, і весь священицький і чернечий чин, зігрій серця їх ревнощами про бозе і гідно звання свого ходити коегождо зміцни. Спаси, пані, і помилуй і вся раби твоя і даруй нам шлях земного поприща без пороку прейти. Утверди нас у вірі христовій і у старанності до православної церкви, вклади в серця наша дух страху божого, дух благочестя, дух смирення, в напастех терпіння нам подай, у благоденстві — утримання, до ближніх любов, до ворогом всепрощення, в добрих делех преуспеяніе. Визволи нас від усякої спокуси і від скам’яненнаго нечутства, в страшний же день суду сподоби нас клопотанням твоїм дива праву сина твого, христа бога нашого, йому ж личить всяка слава, честь і поклоніння з отцем і святим духом, нині і повсякчас, і на віки віків. А мінь.

Тропар, глас 4
днесь світло красується славнейший град москва, яко зорю сонячну сприйняті, владичице, чудотворну твою ікону, до неї ж нині ми прітекающе і молиться, тобі кличемо сице: о, пречудна владичице богородице, молися з тобі втіленому христу богу нашому, нехай позбавить град цей і вся гради і країни християнські неушкоджені від усіх навіт ворожих, і врятує душі наші, яко милосердя.

Кондак, глас 8
взбранной воєводі переможна, яко избавльшеся від злих пришестям твого чеснаго образу, владичице богородице світло створюємо свято стрітення твого і зазвичай кличемо ти: радуйся, невесто неневестная.

У багатьох храмах москви парафіяни намагаються підспівувати, в деяких храмах навіть практикується «народний спів». Брати участь у богослужінні можна і мовчки. Але в будь-якому випадку богослужбові тексти добре б розуміти, зручно стежити очима за текстом ключових богослужбових піснеспівів. Розміщуємо текст для загального народного співу до святкової всеношної та літургії

Хрещення господнє, прп. Андрій рубльов, 1405 р.

Основні тексти служби і співи для загальнонародного співу
Святе богоявлення хрещення господа бога і спаса нашого ісуса христа

З нами бог , розумійте язики, / і покайтеся: / яко з нами бог.
Почуєте до останніх землі: / яко з нами бог.
Могущіі покаяйтеся: / яко з нами бог.
Аще бо паки возможете, / і паки победени будете: / яко з нами бог.
І іже аще рада нарадаваете, / розорить господь: / яко з нами бог.
І слово, еже аще виглаголете , / не перебуватиме в вас: / яко з нами бог.
Страху ж вашого не убоїмося, / нижче зніяковів: / яко з нами бог.
Господа ж бога нашого того освятимо, / і тієї буде нам в страх: / яко з нами бог.
І аще на нього надеяся буду, / буде мені в освячення: / яко з нами бог.
І сподіваючись буду на нього, / і спасуся їм: / яко з нами бог.
Се аз і діти, яже мі даде бог: / яко з нами бог.
Людие ходящии в темряві, / видеша світло велій: / яко з нами бог.
Живущіі в країні і сіни смертней, / світло возсіяяет на ви: / яко з нами бог.
Яко отроча родися нам, / син, і дадеся нам: / яко з нами бог.
Егоже начальство бисть на рамі його: / яко з нами бог.
І світу його несть межі: / яко з нами бог.
І нарікається ім’я його, / велика ради ангел: / яко з нами бог.
Чуден радник: / яко з нами бог.
Бог міцний, володар, / начальник світу: / яко з нами бог.
Батько майбутнього століття: / яко з нами бог.
З нами бог, розумійте язики, / і покайтеся: / яко з нами бог.
Слава отцю і сину і святому духу. / з нами бог.
І нині і повсякчас і на віки віків. Амінь. З нами бог. / яко з нами бог.

Тропарі:
День прешед, дякую тобі, господи, вечір, прошу, з нощию без гріха подай ми, спасе, і спаси мене
Слава: день прешед, славословлю тебе, владико, вечір, прошу, з нощию безсоблазнство подай ми, спасе, і спаси мене.
І нині: день прешед, піснословлю тебе, святий, вечір, прошу, з нощию ненаветен подай ми, спасе, і спаси мене.
Безплотное єство херувимське, мовчними піснями тя славословлять. Шестокрильна тваринна серафими, невпинними гласи тебе звеличують: ангелів же вся воїнства трисвятими піснями тебе вихваляють. Перш бо всіх єси сий батько, і собезначальна імаші твого сина: і рівночесна носяй духа життя, трійці являєш нероздільне.
Пресвята діво мати божа, / і іже слова самовидці і слуги: / пророк же і мученик всі особи,/ яко безсмертну імуще життя:/ про всіх молитеся старанно, / яко всі есми в бідах./ та принади ізбавльшеся лукаваго, / ангельську кричимо пісня: / святий, святий, святий, трисвятий господи,// помилуй і спаси нас, амінь.

Тропар свята, глас 1:

Кондак свята, глас 4:
З’явився єси днесь вселенней, / і світло твій, господи, знаменася на нас,/ в розумі співаючих тебе:/ прийшов єси і з’явився єси,// світло неприступний.

Стихири на літії:
Вдягайся світлом, яко ризою , / нас заради по нам побути сподобився є, / у струменя одягається днесь йорданскія , / не сам цих до очищення вимагаючи, / але нам собою устрояяй породження. / о, чудесе! / без вогню изваряет , / і повчає без розтрощення, / і рятує в нього просвещаемия / христос бог і спас душ наших.
Тобі, в дусі і вогні очищає гріх світу, / даремно хреститель прийдешня до себе, / жахлива і тріпота, вопіяше, дієслова: / не смію тримати верх твій пречистий, / ти мене освяти, владико, / божественним явищем твоїм, / єдине чоловіколюбче.
Прийдіть, наслідуємо мудра діви, / прийдіть, срящим явльшагося владику, / яко прийде, яко наречений, до івана. / йордан, бачивши тебе, забоячись і пожда. / іоанн вопіяше: / не смію тримати верху безсмертного. / дух нізходжаше у вигляді голубині освятити води , / і голос з неба: / сей є син мій, / прийшов у світ врятувати рід людський, / господи, слава тобі.
Хрещається христос і сходить від води, / совозводіт бо з собою світ / і дивиться розводиться небеса, / яже адам затвори собі і сущим з ним, / і дух свідчить божество, / подібному бо предтічет і голос від небеса: / звідти бо свідчить, врятував душ наших.
Трепетна рука крестітелева, / егда пречистому твоєму верху торкнуся; / вернься йордан річка назад, / не дерзаючи служити тобі. / яже бо засоромившись ісуса навина, / како творця свого острашитися не імяше? / але все виконав єси смотрение, спасе наш, / та спасеши світ явищем твоїм, / єдине чоловіколюбче.
Слава: господи, виконати хоча, / яже втупив єси від століття, / від всієї тварі служителі таємниці твоєї прийняв єси: / від ангел — гавриїла, від людина — діву, / від небес — зірку і від вод — йордан, / в немже беззаконня мирське спожив єси, / спасе наш, слава тобі.
І нині: днесь всяка тварюка просвіщається, / днесь усіляка веселяться, / небесна укупі і земна, / ангелі і чоловічи змішаються, / ідеже бо цареве пришестя, і чин приходить. / тецем убо на йордан / і бачимо всі іоанна: / како хрещає верх нерукотворений і безгрішний? / тим же, апостольський глас приспівуюче, згідно возопием: / явися благодать божа рятівна всім людиною, / осяває і подають вірним велию милість.

Стихири на віршівні:
На йорданстей реце / бачивши тебе іоанн, до себе прийдешня, глаголаше: / христе боже, що до раба прийшов єси, / скверни не імий, господи? / в ім’я ж чиє тя хрещу? / батька? але того носиш в собі. / сина? але сам єси втіливийся. / духа святого? / і сього важи даяти вірним усти. / явлейся боже, помилуй нас.
Море вигляді і побежі, / йордан вернися назад.
Видеша тебе води, боже, / видеша тебе води і забояшася: / до твоєї бо слави протівозрети херувими не можуть, / нижче дивитися серафими, / але, зі страхом майбутнє, / овії убо носять, / овії ж славлять силу твою. / з ними, щедре, сповіщаємо хвалу твою, глаголючо: / явлейся боже, помилуй нас.
Що ти є море, яко побігло єси? / і тобі, йордане, яко повернувся єси назад?
Днесь небеса і землі творець / приходить плоттю на йордан, / хрещення просячи безгрішний, / нехай очистить світ від лестощів вражия, / і крещается від раба владика усіляких, / і очищення водою роду людському дарує. / тому возопием: / явлейся боже наш, слава тобі.
Слава, і нині: еже від діви сонце, / бачачи іже від неплодове світильник світлий, / у йордані просяща хрещення, / жахом і радості вопіяше до нього: / ти мене освяти, владико, / божественним явищем твоїм.

нині відпущаєш раба твого, владико, / за дієсловом твоїм, з миром;/ яко видеста очі мої спасіння твоє, / еже єси уготував перед лицем всіхЛюдей, / світло в одкровення мов, / / і славу людей твоїх ізраїля.

(тричі):
У йордані крещающуся тобі, господи, / тройческое явися поклоніння: / родітелев бо глас свідетельствоваше тобі, / возлюбленнаго тебе сина іменуючи, / і дух у вигляді голубині / извествоваше словесе твердження./ явлейся христі боже/ / і світ просвіти, слава тобі.

Псалом 33:
Благословлю господа на будь-який час, вину хвала його в устех моїх.
Про господа похвалиться душа моя, нехай почують кротции, і звеселяться.
Звеличите господа зі мною, і піднесемо ім’я його укупі.
Стягах господа, і почувши мене, і від усіх скорбот моїх визволи мене.
Приступите до нього і просветітеся, і особи ваша не посоромляться.
Цей жебрак відозва, і господь почувши і, і від усіх скорбот його спасе і.
Ополчиться ангел господній охрест бояться його, і позбавить їх.
Скуштуйте і бачите, яко благ господь: блажен чоловік, іже сподівається нань.
Бойтеся господа, всі святі його, яко несть позбавлення бояться його.
Богатії зубожіння і взалкаша: взискающии ж господа не позбудуться всякого блага.

Кінець великого повечір’я. Початок утрені
(вимикається світло, читається шестопсалмие: 3, 37, 62, 87, 102, 142 псалми)

бог господь, і явися нам, благословенний грядий в ім’я господнє

Тропар хрещення господнього, глас 1 (тричі):
У йордані крещающуся тобі, господи, / тройческое явися поклоніння: / родітелев бо глас свідетельствоваше тобі, / возлюбленнаго тебе сина іменуючи, / і дух у вигляді голубині / извествоваше словесе твердження./ явлейся христі боже/ / і світ просвіти, слава тобі.

Величаємо тебе, / живодавче христе, / нас заради нині плоттю крестівшагося //
Від іоанна у водах йорданських.

Прокимен, глас 4: море вигляді і переможу,/ йордан повернення назад.
Вірш: що ти є, море, яко побігло єси, і тобі, йордані, яко повернувся єси назад?
Всяке дихання / хай хвалить господа.
Вірш: хваліть бога у святих його, хваліть його в утвердженні сили його.

Євангеліє від матвія (гл. 1: 18-25) (переклад на російську мову)
У той час прийшов ісус з назарету галілейського і був хрещений іоанном у йордані. І відразу, виходячи з води, побачив розверзаються небеса і духа, як голуба, спадного на нього. І голос пролунав з небес:»ти — син мій коханий, на тобі моє благовоління».
Слава: усіляка днесь да зрадіють, / христу явльшуся у йордані.
І нині: усіляка днесь да зрадіють, / христу явльшуся в йордані.
Бог слово явися плоттю роду людському, / стояше хреститися в йордані, / і глаголаше до нього предтеча: / како простру руку / і доторкнуся верху держащаго всіляка? / аще і від марії єси немовля, / але вем тебе, бога превечнаго, / по землі ходиші, співається від серафим, / і раб владику хрещення не навчаться. / незбагненне господи, слава тобі.

Найвідоміша молитва закінчується такими словами: «в ім’я отця, сина і святого духа», при цьому мало хто має повне уявлення про всі три описаних учасників. Насправді це важливі особистості в християнстві, які є нероздільною частиною господа.

Святий дух-містика чи реальність?

Існують різні варіанти опису та представлення святого духа, але насправді це третя іпостась єдиного бога. Багато священнослужителів описують його, як чинну силу господа і він може послати її в будь-яке місце для виконання власної волі. Багато пояснень, що стосуються того, як виглядає святий дух, сходяться до того, що це щось невидиме, але має видимі прояви. Варто відзначити, що в біблії його представляють руками або пальцями всевишнього, та й ім’я його ніде не описується, тому можна прийти до висновку, що він не є особистістю.

Ще один важливий момент, який цікавить багатьох – символ святого духа в християнстві. У більшості випадків його представляють голубом, який в світі символізує мир, правду і невинність. Винятком є ікона» зішестя святого духа», де він представлений язиками полум’я, розташованими над головами богородиці і апостолів. Згідно з правилами православних соборів на стінах заборонено представляти святого духа у вигляді голуба за винятком ікони богоявлення. Цю птицю ще використовують, щоб описати дари святого духа, про які буде сказано нижче.

Святий дух в православ’ї

Довгий час богослови вели бесіди, що стосуються природи бога, намагаючись прийти до рішення про те, чи є він єдиною особистістю або ж доцільно зупинитися на триєдності. Важливість святого духа пов’язана з тим, що через нього господь може діяти в світі людей. Багато віруючих впевнені, що він кілька разів за історію людства спадав на деяких людей, які отримували .

Ще одна важлива тема – плоди святого духа, під якими мається на увазі дія благодаті, що веде до спасіння і досконалості. Вони є важливою частиною духовного життя кожного християнина. Набутий дар святого духа повинен приносити плоди, допомагаючи людині справлятися з різними пристрастями. До них відносять любов, утримання, віру, милосердя і так далі.

Молитвослов зі словами тропаря хрещення. Дух у баченні голубині

Ознаки відсутності святого духа

Віруючі люди ніколи не будуть перебільшувати власні гідності, пишатися, намагатися бути вище, обманювати і здійснювати інших дію, які вважаються гріховними. Це вказує на те, що в них присутній святий дух. Ті, хто грішний, позбавлені допомоги господа і шансу на своє спасіння. Присутність святого духа можна визначити за кількома ознаками.

  1. людина легко визначає свої слабкі сторони, які вимагають коригування.
  2. ісус христос приймається, як спаситель.
  3. існує бажання вивчати боже слово і жага спілкування з господом.
  4. бажання прославляти бога в своїх словах, піснях, діях і так далі.
  5. відбувається зміна характеру і погані якості, замінюються хорошими, що робить людину краще.
  6. віруючий розуміє, що він не може далі жити для себе, тому він починає створювати боже царство навколо себе.
  7. прагнення спілкуватися з іншими людьми, наприклад, в церкві. Це потрібно для спільної молитви, підтримки, що надається один одному, спільного прославлення господа і так далі.

Сім дарів святого духа-православ’я

Особливі дії божественної благодаті, які відбуваються в душі віруючої людини і дають сили на вчинень дій заради ближнього свого і вищих сил, прийнято називати дарами святого духа. Їх багато, але основними є сім:

  1. дар страху божого . Багато людей бачать в такому формулюванні якесь протиріччя, оскільки разом використовуються такі два слова, як дар і страх. Пояснюється це тим, що людина має схильність відчувати себе самодостатнім і досконалим, а це віддаляє його від господа. Тільки усвідомлюючи велич бога, можна побачити реальність світу, уникаючи здійснення серйозних помилок, тому страх є джерелом блага.
  2. дар благочестя . Господь прощає гріхи і постійно рятує людей, проявляючи милосердя. Дари святого духа в православ’ї реалізуються за допомогою молитви, здійснення літургії і так далі. Благочестя також має на увазі милосердя, тобто надання допомоги нужденним. Проявляючи поблажливість до оточуючих, людина надходить, як і бог по відношенню до людей.
  3. дар ведення . Розшифровується він, як пізнання істин, заснованих на вірі і любові. Варто зауважити, що тут мається на увазі інтелект, серце і воля. Дари духа святого показують, що потрібно пізнавати світ через бога і тоді ніякі спокуси не зіб’ють з праведного шляху.
  4. дар мужності . Дуже важливий він для порятунку і протистояння різним спокусам, які зустрічаються на шляху протягом життя.
  5. дар ради . Людина щодня стикається з різними ситуаціями, де потрібно робити вибір і іноді для прийняття правильного рішення знадобиться духовна рада. Святий дух допомагає залишатися в гармонії з божественним планом спасіння.
  6. дар розуму . Він необхідний для того, щоб пізнати бога, який відкривається в святому письмі і в літургії. Перший варіант є джерелом натхнення для переходу до божественного знання, а в другій має на увазі прийняття тіла і крові господа. Все це допомагає людині .
  7. дар премудрості . Дійшовши до цієї останньої щаблі, людина буде перебувати в єдності з богом.

Молитвослов зі словами тропаря хрещення. Дух у баченні голубині

Хула на святого духа

Багато релігійних термінів для великої кількості людей є незнайомими, так є ті, хто не знає, що хула є усвідомленим відкиданням благодаті господа при її очевидному дії на людину, тобто це богохульство. Ісус христос говорив про те, що вона має на увазі заперечення і образу. Стверджував він ще те, що хула на святого духа не попрощається ніколи, оскільки в нього господь вкладає божество своє.

Як отримати благодать святого духа?

Фраза була введена у використання серафимом саровським під час бесіди, що стосується суті віри. Здобувати святого духа-це здобувати благодать. Щоб цей термін був зрозумілий усімаВіруючими, саровський витлумачив його максимально докладно: у кожної людини є три джерела бажань: духовна, власна і бісівська. Третя змушує людину здійснювати вчинки з гордині і користі, а друга надає вибір між хорошим і поганим. Перша воля від господа і вона підштовхує віруючого робити добрі справи, накопичуючи вічні багатства.

Як спілкуватися зі святим духом?

До святих і трьох іпостасей бога можна звертатися декількома способами, наприклад, за допомогою молитов, при читанні слова божого або святого письма. Допускає церква спілкування в звичайному діалозі. Покликання святого духа можна здійснювати за допомогою декількох порад.

  1. необхідно усамітнитися, взявши і прочитавши кілька листочків біблії. Важливо розслабитися і звільнитися від усіх думок.
  2. спілкування починається зі звичайної розмови, тому потрібно представитися.
  3. людина повинна розуміти і відчувати, що святий дух живе всередині нього.
  4. під час спілкування можна задавати різні питання, просити про навчання і так далі. Прислухайтеся до шепоту і внутрішнього голосу.
  5. чим частіше віруючих проводить подібні сеанси, тим сильніше він відчуває голос господа.

Православні молитви святому духу

На сьогоднішній день відомо багато молитовних текстів, які допомагають людям у важкі хвилини. Актуальною є тема — чи можна молитися святому духу, і з якими проханнями можна до нього звертатися. Дозволяється використовувати, як спеціальні тексти, так і говорити все своїми словами. Велике значення має щира віра і відсутність поганих помислів. Молитися можна в церкві і в домашніх умовах.

Молитва покликання святого духа

Найпоширеніший молитовний текст, який можна вимовляти в будь-який час, коли відчувається, що потрібна допомога вищих сил. Він допомагає прожити день в духовній чистоті і спокої. Молитва про прийняття святого духа спрямована до бога, і вона допомагає отримати сім дарів, про які описано вище. Текст є короткий, але при цьому в ньому сконцентрована величезна сила, що допомагає знайти розраду і знайти спокій.

Молитвослов зі словами тропаря хрещення. Дух у баченні голубині

Молитва святому духу на виконання бажання

Складно зустріти людину, яка не мріє про краще життя і надія, що коли це все стане реальністю, завжди залишається в серці. Якщо бажання мають тільки благі наміри, то сила святого духа може допомогти втілити їх в реальність. Важливо використовувати представлений текст тільки, якщо потреба в реалізації свого бажання величезна. Звертатися до святого духа потрібно на світанку, повторюючи текст молитви три рази.

Молитвослов зі словами тропаря хрещення. Дух у баченні голубині

Молитва про допомогу святому духу

Складні часи періодично наступають в житті багатьох людей і щоб впоратися з виниклими проблемами, можна звернутися до вищих сил. Є спеціальна молитва святому духу, яка допоможе набути впевненості в своїх силах, розібратися в ситуації, що склалася і стати . Вимовляти її можна в будь-якому місці і в будь-який час, коли виникло бажання. Текст краще вивчити напам’ять і повторювати його три рази.

Молитвослов зі словами тропаря хрещення. Дух у баченні голубині