Конспект заняття будинок, в якому я живу. Наші ручки

74

Пальчикова гімнастика у віршах для дітей

Будинок

Я хочу побудувати будинок,
(руки скласти будиночком, і підняти над головою)
Щоб віконце було в ньому,
(пальчики обох рук з’єднати в кружечок)
Щоб біля будинку двері були,
(долоньки рук з’єднуємо разом вертикально)
Поруч щоб сосна росла.
(одну руку піднімаємо вгору і «розчепірюємо» пальчики)
Щоб навколо паркан стояв,
Пес ворота охороняв,
(з’єднуємо руки в замочок і робимо коло перед собою)
Сонце було, дощик йшов,
(спочатку піднімаємо руки вгору, пальці»розчепірені». Потім пальці опускаємо вниз, робимо» струшують » руху)
І тюльпан в саду розцвів!
(з’єднуємо разом долоньки і повільно розкриваємо пальчики- «бутончик тюльпана»)

Друзі-садівники

Палець товстий і великий
В сад за сливами пішов.
(долонька зібрана в «кулачок». Відгинаємо великий пальчик, випрямляє його, потім згинаємо наполовину. Знову згинаємо і так кілька разів)
Вказівний з порога
Вказав йому дорогу.
(відгинаємо вказівний пальчик, далі » згинаємо-розгинаємо»)
Середній палець найвлучніший,
Він збиває сливи з гілки.
(відгинаємо середній пальчик,» згинаємо-розгинаємо » його. При цьому потрібно намагатися не згинати вказівний і великий пальці)
Безіменний підбирає,
(відгинаємо також безіменний, постаратися не ворушити попередніми пальчиками)
А мізинчик-панчик
В землю кісточки кидає!
(відгинаємо мізинчик)

Кораблик

По річці пливе кораблик,
(притискаємо нижні частини долоньок один до одного, верхні відкриті-показуємо » кораблик»)
Він пливе здалеку,
(приставляємо горизонтально ліву руку до очей- » дивимося вдалину»)
На кораблику чотири дуже хоробрих моряка.
(показати 4 пальці)
У них вушка на маківці,
(приставляємо обидві долоньки до своїх вух)
У них довгі хвости,
(кінчики пальців обох рук з’єднуємо разом і далі повільно розводимо руки в сторони)
І страшні їм тільки кішки, тільки кішки та коти!
(показуємо дві відкриті від себе долоньки, потім пальчики злегка згинаємо-виходять » кігтики»)
В кінці цієї гри можна запитати у дитини:
— що за моряки були на кораблику?
Відповідь: мишки

Човник

Дві долоньки притисну,
І по морю попливу.
(притиснути один до одного обидві долоньки, при цьому не поєднуючи великі пальці)
Дві долоньки, друзі, —
Це човник моя.
(робити хвилеподібні рухи руками — » човник пливе»)
Вітрила підніму,
(у з’єднаних разом рук у формі «човники» підняти вгору великі пальці)
Синім морем попливу.
(продовжити хвилеподібні рухи руками- » човником»)
А по бурхливих хвилях
Пливуть рибки тут і там.
(повністю з’єднати один з одним дві долоньки для імітації рибок і знову хвилеподібні рухи- «рибки пливуть»)

Мишка

Мишка в нірку пробралася,
(робимо двома ручками крадуться руху)
На замочок замкнулася.
(злегка похитуємо схрещеними в замок пальчиками)
В дірочку вона дивиться,
(робимо пальчиками колечко)
На паркані кіт сидить!
(прикладаємо ручки до голови як вушка і ворушимо пальчиками)

Апельсин

(рука стиснута в кулачок)
Ми ділили апельсин.
(крутимо кулачком вправо-вліво)
Багато нас, а він один!
(іншою рукою розгинаємо пальчики, складені в кулачок, починаючи з великого)
Ця часточка для їжака,
(розгинаємо вказівний пальчик)
Ця часточка для чижа,
(розгинаємо середній пальчик)
Ця часточка для каченят,
(розгинаємо безіменний пальчик)
Ця часточка для кошенят,
(розгинаємо мізинчик)
Ця часточка для бобра,
(відкриту долоньку повертаємо вправо-вліво)
Ну, а вовку-шкірка.
(двома руками показуємо вовчу пащу)
Він сердитий на нас-біда!
(складаємо руки будиночком)
В будиночок ховаємося – сюди!

Кулька

(спочатку пальці складені в замочок. Починаємо їх повільно розводити)
Надуваємо швидко кульку.
(кінчики пальців обох рук стикаються один з одним-кулька надутий)
Він стає великим.
(стикаємо долоньки один з одним повністю)
Раптом куля лопнула,
Повітря вийшло —
(змикаємо разом пальчики)
Став він тонкий і худий!

Летіла сова

(махаємо руками)
Летіла сова,
Весела голова.
Летіла-летіла,
(кладемо руки на голову)
На головку села.
Села, посиділа,
Головою покрутила
(знову махаємо руками)
І знову полетіла.

П’ятачок

(сісти навпочіпки, руки на поясі, робимо нахили вправо)
Порося п’ятачок
Відлежав собі бочок!
(встаємо, випрямляємося, піднімаємо руки вгору-потягуємося)
Встав на ніжки,
Потягнувся!
(присідаємо навпочіпки і робимо нахил вперед, руки тримаємо прямо перед собою)
А потім присів,
Нагнувся!
(встаємо, робимо стрибки на місці. Руки на поясі, робимо ходьбу на місці)
І трошки поскакав,
І на місці крок за кроком.
(сісти навпочіпки, руки на поясі, робимо нахили вліво)
А потім знову приліг, —
Але вже на лівий бік!

Білка

(на самому початку кулачок стиснутий)
Сидить білка на візку,
Продає вона горішки:
(по черзі розгинати всі пальчики, починаючи з великого)
Лисичці-сестричці,
Горобцю, синичке,
Ведмедику толстопятому,
Заиньке вусатому…

Наша сім’я

(по черзі розгинайте пальчики, починаючи з великого)
Цей пальчик великий —
Це тато дорогий.
Поруч з татом-наша мама.
Поруч з мамою-брат старший.
Слідом за ним сестричка —
Мила дівчина.
І найменший здоровань —
Це славний наш малюк.

Зимова прогулянка

(загинаємо пальчики по одному)
Раз, два, три, чотири, п’ять
(«йдемо» по столу вказівним і середнім пальчиками)
Ми у двір прийшли гуляти.
(«ліпимо» грудочку двома долонями)
Бабу снігову ліпили,
(крихкі руху всіма пальцями)
Пташок крихтами годували,
(ведемо вказівним пальцем правої руки по долоні лівої руки)
З гірки ми потім каталися,
(кладемо долоньки на стіл то однією стороною, то інший)
А ще в снігу валялися.
(отряхиваем долоньки)
Всі в снігу додому прийшли.
(рухи уявної ложкою, руки під щоки)
З’їли суп і спати лягли.

Павучок

(руки схрещені. Пальці кожної руки «біжать» по передпліччя, а потім по плечу іншої руки.)
Павучок ходив по гілці,
А за ним ходили дітки.
(кисті вільно опущені, виконуємо струшує рух-дощик.)
Дощик з неба раптом полив,
(бавовна долонями по столу / колінах.)
Павучків на землю змив.
(долоні бічними сторонами притиснуті один до одного, пальці розчепірені, качаємо руками – сонечко світить.)
Сонце стало пригрівати,
(робимо руху такі ж, як і на самому початку.)
Павучок повзе знову,
(«павучки» повзають по голові.)
А за ним повзуть всі дітки,
Щоб погуляти на гілці.

Береза

(плавний рух правою рукою в сторону-вгору)
Береза моя, березонька.
(те ж, але лівою рукою)
Береза моя кучерява.
(підйом рук вгору, вдих)
Стоїш ти, березонька,
(опустити руки, видих)
Посредь долинушки,
(підйом рук, вдих)
На тобі, березонька,
(опустити руки, видих)
Листя зелені,
(підйом рук, вдих)
Під тобою, березонька,
(опустити руки, видих)
Трава шовкова,
(підйом рук, вдих)
Навколо тебе, березонька,
(опустити руки, тривалий видих)
Дівиці червоні
Вінки в’ють, плетуть…

Рибки

(долоні зімкнуті, трохи округлені. Виконуємо хвилеподібні рухи в повітрі.)
П’ять маленьких рибок грали в річці,
(руки притиснуті один до одного. Перевертаємо їх з боку на бік.)
Лежала велика колода на піску,
(долоні зімкнуті і трохи округлені. Виконуємо ними» пірнаючий » рух.)
І рибка сказала: «пірнати тут легко!»
(качаємо зімкнутими долонями (негативний жест).)
Друга сказала: «адже тут глибоко.»
(долоні повертаються на тильну сторону однієї з рук – рибка спить.)
А третя сказала: «мені хочеться спати!»
(швидко качаємо долонями-тремтіння.)
Четверта стала трохи замерзати.
(зап’ястя з’єднані. Долоні розкриваються і з’єднуються – рот.)
А п’ята крикнула: «тут крокодил!
(швидкі хвилеподібні рухи зімкнутими долонями-спливають.)
Пливіть звідси, щоб не проковтнув!»

Йшла зозуля

(йдемо по столу на випрямлених вказівному і середньому пальцях, при цьому інші пальці підібгані.)
Йшла зозуля мимо ринку,
(долоні з’єднуються «ковшем» — кошик.)
У неї був кошик,
(вдаряємо зімкнутими долонями по столу / колінах, роз’єднуємо руки.)
А кошик на пів-бух!
(розводимо руки в сторони, ворушачи пальцями – летять мухи. Кількість розігнутих пальців відповідає тексту.)
Полетіло десять (дев’ять, вісім) мух!

Бджілки

(одна з рук стоїть на столі, спираючись на лікоть, пальці розчепірені (ялинка) на другій руці пальці змикаються в кільце (вулик). «вулик» притиснутий до»ялинки».)
Будиночок маленький на ялинці,
Будинок для бджіл, а де ж бджілки?
(заглядаємо в»вулик».)
Треба в будинок постукати,
(стискаємо кулачки, стукаємо ними один об одного.)
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Я стукаю, стукаю по ялинці,
Де ж, де ж ці бджілки?
(стукаємо кулаками один об одного, чергуючи руки.)
Стали раптом вилітати:
(розводимо руками, розчепірюємо пальці і ворушимо ними, бджілки літають.)
Раз два, три, чотири, п’ять!

Медузи

(діти з’єднують долоні, розсовують пальці.)
Дві величезні медузи
Приліпилися пузом до

Конспект заняття » будинок, в якому я живу. Наші ручки

Пальчикова гімнастика у віршах для дітей

Будинок

Я хочу побудувати будинок,
(руки скласти будиночком, і підняти над головою)
Щоб віконце було в ньому,
(пальчики обох рук з’єднати в кружечок)
Щоб біля будинку двері були,
(долоньки рук з’єднуємо разом вертикально)
Поруч щоб сосна росла.
(одну руку піднімаємо вгору і «розчепірюємо» пальчики)
Щоб навколо паркан стояв,
Пес ворота охороняв,
(з’єднуємо руки в замочок і робимо коло перед собою)
Сонце було, дощик йшов,
(спочатку піднімаємо руки вгору, пальці»розчепірені». Потім пальці опускаємо вниз, робимо» струшують » руху)
І тюльпан в саду розцвів!
(з’єднуємо разом долоньки і повільно розкриваємо пальчики- «бутончик тюльпана»)

Друзі-садівники

Палець товстий і великий
В сад за сливами пішов.
(долонька зібрана в «кулачок». Відгинаємо великий пальчик, випрямляє його, потім згинаємо наполовину. Знову згинаємо і так кілька разів)
Вказівний з порога
Вказав йому дорогу.
(відгинаємо вказівний пальчик, далі » згинаємо-розгинаємо»)
Середній палець найвлучніший,
Він збиває сливи з гілки.
(відгинаємо середній пальчик,» згинаємо-розгинаємо » його. При цьому потрібно намагатися не згинати вказівний і великий пальці)
Безіменний підбирає,
(відгинаємо також безіменний, постаратися не ворушити попередніми пальчиками)
А мізинчик-панчик
В землю кісточки кидає!
(відгинаємо мізинчик)

Кораблик

По річці пливе кораблик,
(притискаємо нижні частини долоньок один до одного, верхні відкриті-показуємо » кораблик»)
Він пливе здалеку,
(приставляємо горизонтально ліву руку до очей- » дивимося вдалину»)
На кораблику чотири дуже хоробрих моряка.
(показати 4 пальці)
У них вушка на маківці,
(приставляємо обидві долоньки до своїх вух)
У них довгі хвости,
(кінчики пальців обох рук з’єднуємо разом і далі повільно розводимо руки в сторони)
І страшні їм тільки кішки, тільки кішки та коти!
(показуємо дві відкриті від себе долоньки, потім пальчики злегка згинаємо-виходять » кігтики»)
В кінці цієї гри можна запитати у дитини:
— що за моряки були на кораблику?
Відповідь: мишки

Човник

Дві долоньки притисну,
І по морю попливу.
(притиснути один до одного обидві долоньки, при цьому не поєднуючи великі пальці)
Дві долоньки, друзі, —
Це човник моя.
(робити хвилеподібні рухи руками — » човник пливе»)
Вітрила підніму,
(у з’єднаних разом рук у формі «човники» підняти вгору великі пальці)
Синім морем попливу.
(продовжити хвилеподібні рухи руками- » човником»)
А по бурхливих хвилях
Пливуть рибки тут і там.
(повністю з’єднати один з одним дві долоньки для імітації рибок і знову хвилеподібні рухи- «рибки пливуть»)

Мишка

Мишка в нірку пробралася,
(робимо двома ручками крадуться руху)
На замочок замкнулася.
(злегка похитуємо схрещеними в замок пальчиками)
В дірочку вона дивиться,
(робимо пальчиками колечко)
На паркані кіт сидить!
(прикладаємо ручки до голови як вушка і ворушимо пальчиками)

Апельсин

(рука стиснута в кулачок)
Ми ділили апельсин.
(крутимо кулачком вправо-вліво)
Багато нас, а він один!
(іншою рукою розгинаємо пальчики, складені в кулачок, починаючи з великого)
Ця часточка для їжака,
(розгинаємо вказівний пальчик)
Ця часточка для чижа,
(розгинаємо середній пальчик)
Ця часточка для каченят,
(розгинаємо безіменний пальчик)
Ця часточка для кошенят,
(розгинаємо мізинчик)
Ця часточка для бобра,
(відкриту долоньку повертаємо вправо-вліво)
Ну, а вовку-шкірка.
(двома руками показуємо вовчу пащу)
Він сердитий на нас-біда!
(складаємо руки будиночком)
В будиночок ховаємося – сюди!

Кулька

(спочатку пальці складені в замочок. Починаємо їх повільно розводити)
Надуваємо швидко кульку.
(кінчики пальців обох рук стикаються один з одним-кулька надутий)
Він стає великим.
(стикаємо долоньки один з одним повністю)
Раптом куля лопнула,
Повітря вийшло —
(змикаємо разом пальчики)
Став він тонкий і худий!

Летіла сова

(махаємо руками)
Летіла сова,
Весела голова.
Летіла-летіла,
(кладемо руки на голову)
На головку села.
Села, посиділа,
Головою покрутила
(знову махаємо руками)
І знову полетіла.

П’ятачок

(сісти навпочіпки, руки на поясі, робимо нахили вправо)
Порося п’ятачок
Відлежав собі бочок!
(встаємо, випрямляємося, піднімаємо руки вгору-потягуємося)
Встав на ніжки,
Потягнувся!
(присідаємо навпочіпки і робимо нахил вперед, руки тримаємо прямо перед собою)
А потім присів,
Нагнувся!
(встаємо, робимо стрибки на місці. Руки на поясі, робимо ходьбу на місці)
І трошки поскакав,
І на місці крок за кроком.
(сісти навпочіпки, руки на поясі, робимо нахили вліво)
А потім знову приліг, —
Але вже на лівий бік!

Білка

(на самому початку кулачок стиснутий)
Сидить білка на візку,
Продає вона горішки:
(по черзі розгинати всі пальчики, починаючи з великого)
Лисичці-сестричці,
Горобцю, синичке,
Ведмедику толстопятому,
Заиньке вусатому…

Наша сім’я

(по черзі розгинайте пальчики, починаючи з великого)
Цей пальчик великий —
Це тато дорогий.
Поруч з татом-наша мама.
Поруч з мамою-брат старший.
Слідом за ним сестричка —
Мила дівчина.
І найменший здоровань —
Це славний наш малюк.

Зимова прогулянка

(загинаємо пальчики по одному)
Раз, два, три, чотири, п’ять
(«йдемо» по столу вказівним і середнім пальчиками)
Ми у двір прийшли гуляти.
(«ліпимо» грудочку двома долонями)
Бабу снігову ліпили,
(крихкі руху всіма пальцями)
Пташок крихтами годували,
(ведемо вказівним пальцем правої руки по долоні лівої руки)
З гірки ми потім каталися,
(кладемо долоньки на стіл то однією стороною, то інший)
А ще в снігу валялися.
(отряхиваем долоньки)
Всі в снігу додому прийшли.
(рухи уявної ложкою, руки під щоки)
З’їли суп і спати лягли.

Павучок

(руки схрещені. Пальці кожної руки «біжать» по передпліччя, а потім по плечу іншої руки.)
Павучок ходив по гілці,
А за ним ходили дітки.
(кисті вільно опущені, виконуємо струшує рух-дощик.)
Дощик з неба раптом полив,
(бавовна долонями по столу / колінах.)
Павучків на землю змив.
(долоні бічними сторонами притиснуті один до одного, пальці розчепірені, качаємо руками – сонечко світить.)
Сонце стало пригрівати,
(робимо руху такі ж, як і на самому початку.)
Павучок повзе знову,
(«павучки» повзають по голові.)
А за ним повзуть всі дітки,
Щоб погуляти на гілці.

Береза

(плавний рух правою рукою в сторону-вгору)
Береза моя, березонька.
(те ж, але лівою рукою)
Береза моя кучерява.
(підйом рук вгору, вдих)
Стоїш ти, березонька,
(опустити руки, видих)
Посредь долинушки,
(підйом рук, вдих)
На тобі, березонька,
(опустити руки, видих)
Листя зелені,
(підйом рук, вдих)
Під тобою, березонька,
(опустити руки, видих)
Трава шовкова,
(підйом рук, вдих)
Навколо тебе, березонька,
(опустити руки, тривалий видих)
Дівиці червоні
Вінки в’ють, плетуть…

Рибки

(долоні зімкнуті, трохи округлені. Виконуємо хвилеподібні рухи в повітрі.)
П’ять маленьких рибок грали в річці,
(руки притиснуті один до одного. Перевертаємо їх з боку на бік.)
Лежала велика колода на піску,
(долоні зімкнуті і трохи округлені. Виконуємо ними» пірнаючий » рух.)
І рибка сказала: «пірнати тут легко!»
(качаємо зімкнутими долонями (негативний жест).)
Друга сказала: «адже тут глибоко.»
(долоні повертаються на тильну сторону однієї з рук – рибка спить.)
А третя сказала: «мені хочеться спати!»
(швидко качаємо долонями-тремтіння.)
Четверта стала трохи замерзати.
(зап’ястя з’єднані. Долоні розкриваються і з’єднуються – рот.)
А п’ята крикнула: «тут крокодил!
(швидкі хвилеподібні рухи зімкнутими долонями-спливають.)
Пливіть звідси, щоб не проковтнув!»

Йшла зозуля

(йдемо по столу на випрямлених вказівному і середньому пальцях, при цьому інші пальці підібгані.)
Йшла зозуля мимо ринку,
(долоні з’єднуються «ковшем» — кошик.)
У неї був кошик,
(вдаряємо зімкнутими долонями по столу / колінах, роз’єднуємо руки.)
А кошик на пів-бух!
(розводимо руки в сторони, ворушачи пальцями – летять мухи. Кількість розігнутих пальців відповідає тексту.)
Полетіло десять (дев’ять, вісім) мух!

Бджілки

(одна з рук стоїть на столі, спираючись на лікоть, пальці розчепірені (ялинка) на другій руці пальці змикаються в кільце (вулик). «вулик» притиснутий до»ялинки».)
Будиночок маленький на ялинці,
Будинок для бджіл, а де ж бджілки?
(заглядаємо в»вулик».)
Треба в будинок постукати,
(стискаємо кулачки, стукаємо ними один об одного.)
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Я стукаю, стукаю по ялинці,
Де ж, де ж ці бджілки?
(стукаємо кулаками один об одного, чергуючи руки.)
Стали раптом вилітати:
(розводимо руками, розчепірюємо пальці і ворушимо ними, бджілки літають.)
Раз два, три, чотири, п’ять!

Медузи

(діти з’єднують долоні, розсовують пальці.)
Дві величезні медузи
Приліпилися пузом до

Щоб навколо паркан стояв,

Пес ворота охороняв,

(з’єднуємо руки в замочок і робимо коло перед собою)

Сонце було, дощик йшов,

(спочатку піднімаємо руки вгору, пальці»розчепірені». Потім пальці опускаємо вниз, робимо» струшують » руху)

І тюльпан в саду розцвів!

(з’єднуємо разом долоньки і повільно розкриваємо пальчики- «бутончик тюльпана»)

Друзі-садівники

Палець товстий і великий

В сад за сливами пішов.

(долонька зібрана в «кулачок». Відгинаємо великий пальчик, випрямляє його, потім згинаємо наполовину. Знову згинаємо і так кілька разів)

Вказівний з порога

Вказав йому дорогу.

(відгинаємо вказівний пальчик, далі «згинаємо-розгинаємо»)

Середній палець найвлучніший,

Він збиває сливи з гілки.

(відгинаємо середній пальчик, «згинаємо-розгинаємо» його. При цьому потрібно намагатися не згинати вказівний і великий пальці)

Безіменний підбирає,

(відгинаємо також безіменний, постаратися не ворушити попередніми пальчиками)

А мізинчик-господинчик

В землю кісточки кидає!

(відгинаємо мізинчик)

Кораблик

По річці пливе кораблик,

(притискаємо нижні частини долоньок один до одного, верхні відкриті-показуємо «кораблик»)

Він пливе здалеку,

(приставляємо горизонтально ліву руку до очей- «дивимося вдалину»)

На кораблику чотири дуже хоробрих моряка.

(показати 4 пальці)

У них вушка на маківці,

(приставляємо обидві долоньки до своїх вух)

У них довгі хвости,

(кінчики пальців обох рук з’єднуємо разом і далі повільно розводимо руки в сторони)

І страшні їм тільки кішки, тільки кішки та коти!

(показуємо дві відкриті від себе долоньки, потім пальчики злегка згинаємо-виходять «кігтики»)

В кінці цієї гри можна запитати у дитини:

Що за моряки були на кораблику?

Відповідь: мишки

Човник

Дві долоньки притисну,

І по морю попливу.

(притиснути один до одного обидві долоньки, при цьому не поєднуючи великі пальці)

Дві долоньки, друзі, —

Це човник мій.

(робити хвилеподібні рухи руками — «човник пливе»)

Вітрила підніму,

(у з’єднаних разом рук у формі «човники» підняти вгору великі пальці)

Синім морем попливу.

(продовжити хвилеподібні рухи руками — «човником»)

А по бурхливих хвилях

Пливуть рибки тут і там.

(повністю з’єднати один з одним дві долоньки для імітації рибок і знову хвилеподібні рухи — «рибки пливуть»)

Мишка

Мишка в нірку пробралася,

(робимо двома ручками крадуться руху)

На замочок замкнулася.

(злегка похитуємо схрещеними в замок пальчиками)

В дірочку вона дивиться,

(робимо пальчиками колечко)

На паркані кіт сидить!

(прикладаємо ручки до голови як вушка і ворушимо пальчиками)

Апельсин

(рука стиснута в кулачок)

Ми ділили апельсин.

(крутимо кулачком вправо-вліво)

Багато нас, а він один!

(іншою рукою розгинаємо пальчики, складені в кулачок, починаючи з великого)

Ця часточка для їжака,

(розгинаємо вказівний пальчик)

Ця часточка для чижа,

(розгинаємо середній пальчик)

Ця часточка для каченят,

(розгинаємо безіменний пальчик)

Ця часточка для кошенят,

(розгинаємо мізинчик)

Ця часточка для бобра,

(відкриту долоньку повертаємо вправо-вліво)

Ну, а вовку — шкірка.

(двома руками показуємо вовчу пащу)

Він сердитий на нас-біда!

(складаємо руки будиночком)

В будиночок ховаємося — сюди!

Кулька

(спочатку пальці складені в замочок. Починаємо їх повільно розводити)

Надуваємо швидко кульку.

(кінчики пальців обох рук стикаються один з одним — кулька надутий)

Він стає великий.

(стикаємо долоньки один з одним повністю)

Раптом куля лопнув,

Повітря вийшов —

(змикаємо разом пальчики)

Став він тонкий і худий!

Летіла сова

(махаємо руками)

Летіла сова,

Весела голова.

Летіла-летіла,

(кладемо руки на голову)

На головку села.

Села, посиділа,

Головою покрутила

(знову махаємо руками)

І знову полетіла.

П’ятачок

(сісти навпочіпки, руки на поясі, робимо нахили вправо)

Порося п’ятачок

Відлежав собі бочок!

(встаємо, випрямляємося, піднімаємо руки вгору — потягуємося)

Встав на ніжки,

Потягнувся!

(присідаємо навпочіпки і робимо нахил вперед, руки тримаємо прямо перед собою)

А потім присів,

Нагнувся!

(встаємо, робимо стрибки на місці. Руки на поясі, робимо ходьбу на місці)

І трошки поскакав,

І на місці крок за кроком.

(сісти навпочіпки, руки на поясі, робимо нахили вліво)

А потім знову приліг, —

Але вже на лівий бік!

Білка

(в самому початку стиснутий кулачок)

Сидить білка на візку,

Продає вона горішки:

(по черзі розгинати всі пальчики, починаючи з великого)

Лисичці-сестричці,

Горобцю, синичке,

Мишкові толстопятому,

Заиньке вусатого…

Наша сім’я

(по черзі розгинайте пальчики, починаючи з великого)

Цей пальчик великий —

Це тато дорогою.

Поруч з татом-наша мама.

Поруч з мамою — брат старший.

Слідом за ним сестричка —

Мила дівчина.

І найменший здоровань —

Це славний наш малюк.

Зимова прогулянка

(загинаємо пальчики по одному)

Раз, два, три, чотири, п’ять

(«йдемо» по столу вказівним і середнім пальчиками)

Ми у двір прийшли гуляти.

(«ліпимо» грудочку двома долонями)

Бабу снігову ліпили,

(кришащие руху всіма пальцями)

Пташок крихтами годували,

(ведемо вказівним пальцем правої руки по долоні лівої руки)

З гірки ми потім каталися,

(кладемо долоньки на стіл то однією стороною, то інший)

А ще в снігу валялися.

(обтрушуємо долоньки)

Всі в снігу додому прийшли.

(рухи уявної ложкою, руки під щоки)

З’їли суп і спати лягли.

Павучок

(руки схрещені. Пальці кожної руки «біжать» по передпліччя, а потім по плечу іншої руки.)

Павучок ходив по гілці,

А за ним ходили дітки.

(кисті вільно опущені, виконуємо струшуючий рух — дощик.)

Дощик з неба раптом полив,

(бавовна долонями по столу / колінах.)

Павучків на землю змив.

(долоні бічними сторонами притиснуті один до одного, пальці розчепірені, качаємо руками — сонечко світить.)

Сонце стало пригрівати,

(робимо руху такі ж, як і на самому початку.)

Павучок повзе знову,

(«павучки» повзають по голові.)

А за ним повзуть всі дітки,

Щоб погуляти на гілці.

Береза

(плавний рух правою рукою в сторону-вгору)

Береза моя, березонька.

(те ж, але лівою рукою)

Береза моя кучерява.

(піднімання рук вгору, вдих)

Стоїш ти, берізка,

(опустити руки, видих)

Посредь долинушки,

(підйом рук, вдих)

На тобі, берізка,

(опустити руки, видих)

Листя зелене,

(підйом рук, вдих)

Під тобою, берізка,

(опустити руки, видих)

Шовкова трава,

(підйом рук, вдих)

Навколо тебе, берізка,

(опустити руки, тривалий видих)

Рибки

(долоні зімкнуті, трохи заокруглені. Виконуємо хвилеподібні рухи в повітрі.)

П’ять маленьких рибок грали в річці,

(руки притиснуті один до одного. Перевертаємо їх з боку на бік.)

Лежала велика колода на піску,

(долоні зімкнуті і трохи округлені. Виконуємо ними» пірнаючий » рух.)

І рибка сказала: «пірнати тут легко!»

(качаємо зімкнутими долонями (негативний жест).)

Друга сказала: «адже тут глибоко.»

(долоні повертаються на тильну сторону однієї з рук – рибка спить.)

А третя сказала: «мені хочеться спати!»

(швидко качаємо долонями-тремтіння.)

Четверта стала трохи замерзати.

(зап’ястя з’єднані. Долоні розкриваються і з’єднуються – рот.)

А п’ята крикнула: «тут крокодил!

(швидкі хвилеподібні рухи зімкнутими долонями – спливають.)

Пливіть звідси, щоб не проковтнув!»

Йшла зозуля

(йдемо по столу на випрямлених вказівному і середньому пальцях, при цьому інші пальці підібгані.)

Йшла зозуля повз ринок,

(долоні з’єднуються «ковшем» – кошик.)

Вона мала кошик,

(вдаряємо зімкнутими долонями по столу / колінах, роз’єднуємо руки.)

А кошик на пів-бух!

(розводимо руки в сторони, ворушачи пальцями – летять мухи. Кількість розігнутих пальців відповідає тексту.)

Полетіло десять (дев’ять, вісім) мух!

Бджілки

(одна з рук стоїть на столі, спираючись на лікоть, пальці розчепірені (ялинка) на другій руці пальці змикаються в кільце (вулик). «вулик» притиснутий до»ялинки».)

Будиночок маленький на ялинці,

Будинок для бджіл, а де ж бджілки?

(заглядаємо в»вулик».)

Треба в будинок постукати,

(стискаємо кулачки, стукаємо ними один об одного.)

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Я стукаю, стукаю по ялинці,

Де ж, де ж ці бджілки?

(стукаємо кулаками один об одного, чергуючи руки.)

Стали раптом вилітати:

(розводимо руками, розчепірюємо пальці і ворушимо ними, бджілки літають.)

Раз два, три, чотири, п’ять!

На постій

Російська гра. Руки перед грудьми, долоні зімкнуті. Мізинці-діти, кажуть тоненьким голосом. Безіменні пальці-мама, говорить звичайним голосом. Середні пальці-тато, говорить низьким голосом. Вказівні пальці-солдати, кажуть басом. Схрещені великі пальці-поріг хати.

(ніч, в хаті всі сплять. Лунає стукіт.)

Солдати: тук-тук! (вказівні пальці постукують один об одного.)

Діти: хто там? (постукують один об одного мізинці.)

Солдати: два солдати прийшли переночувати! (постукують вказівні пальці.)

Діти: запитаємо у мами. Мама! (постукують мізинці.)

Мама: що діти? (постукують безіменні.)

Мама: запитайте у тата. (постукують безіменні.)

Діти: тато! (постукують мізинці.)

Тато: що, діти? (постукують середні пальці.)

Діти: два солдати прийшли переночувати! (постукують мізинці.)

Тато: впустіть! (постукують середні пальці.)

Діти: входьте! (постукують мізинці.)

Солдати: ах, яка благодать, що пустили переночувати! (вказівні пальці «танцюють» здійснюючи перехресні рухи.)

Солдати: увійдемо! (зімкнуті долоні повертаються пальцями до грудей. Потім слід швидкий напівоберт рук так, щоб стикнулися тильні сторони долонь.)

(руки витягуються вперед.)

Медузи

(діти з’єднують долоні, розсовують пальці.)

Дві величезні медузи

Приліпилися пузом до пуза.

(після чого відривають долоні один від одного, вигинаючи пальці, при цьому пальці лівої руки притиснуті до пальців правої.)

Вигнемо щупальця сильніше-

Ось як гнутися ми вміємо!

Ладушки долоньки

(граючи в цю пальчикову гру можна проявити фантазію. Виконуйте руху які вам підкаже сюжет вірша.)

Мили милом ручки.

Мили милом ніжки.

Ось які ладушки,

Ладушки долоньки!

Наварили кашки

Завадили ложкою.

Ось які ладушки,

Ладушки долоньки!

Будували долоньки

Будиночок для матрьошки.

Ось які ладушки,

Ладушки долоньки!

Курочці пеструшке

Накришили крихт.

Ось які ладушки,

Ладушки долоньки!

Плескали долоньки

Танцювали ніжки.

Ось які ладушки,

Ладушки долоньки!

Прилягли долоньки

Відпочити трошки.

Ось які ладушки,

Ладушки долоньки!

Нові кросівки

(загинати на обох руках пальчики, по одному, починаючи з великих.)

Як у нашої кішки

На ногах чобітки.

Як у нашої свинки

На ногах черевики.

А у пса на лапках

Блакитні тапки.

А козеня маленький

Взуває валянки.

А синочок вовка

Нові кросівки.

(«крокувати» по столу вказівним і середнім пальцями обох рук.)

Ось так, ось так,

Нові кросівки.

Веснянка

(по черзі викидаємо руки вгору)

Сонечко, сонечко

(похитуємо тулуб зі зчепленими над головою руками)

Золоте денце!

(2 рази стрибки на двох ногах)

Гори, гори ясно,

Щоб не згасло!

(біг на місці)

Побіг в саду струмок,

(помахи руками, як крилами)

Прилетіло сто граків,

(повільно присідаємо)

І замети тануть, тануть,

(долоньки розводимо в сторони у формі квітки)

І квіточки виростають!

Маланья

(хлопки в долоні, то права, то ліва рука зверху.)

У маланьї у старенької

(скласти руки кутом, показати хатинку.)

Жили в маленькій хатинці

(показати сім пальців.)

Сім синів,

(окреслити брови пальцями.)

Все без брів,

(розчепірені долоні піднести до вух.)

Ось з такими вухами,

(показати довгий ніс двома розчепіреними пальцями.)

Ось з такими носами

(окреслити пальцями довгі «гусарські» вуса.)

Ось з такими вусами,

(окреслити велике коло навколо голови.)

Ось з такою головою,

(показати руками велику окладисту бороду.)

Ось з такою бородою!

(однією рукою піднести до рота «чашку», інший — «ложку».)

Вони не пили, не їли,

(тримаючи руки біля очей поплескати пальцями, як віями.)

На маланью всі дивилися,

(діти показують загадані дії.)

І все робили ось так…

Одяг

(почергові хлопки долоньками і удари кулачками один об одного.)

Оленка шустра,

Оленка швидка:

(почергове загинання пальчиків по одному, починаючи з великого. На обох руках.)

Сарафан дошила,

Носок дов’язала,

Випрала хустку,

Погладила поясок,

Плаття наділа

(розвести долоньки в сторони.)

І пісню заспівала.

(бавовна долонями, удар кулачками один об одного — 2 рази.)

Скрізь достигла,

В охотку їй діло!

З доброго ранку!

(вказівними пальцями погладжувати очі. Зробити з пальців «бінокль» подивитися в нього)

З доброго ранку, очі! ви прокинулися?

(долонями погладжувати вуха. Прикласти долоні до вух «чебурашка»)

Доброго ранку, вушка! ви прокинулися?

(погладжувати то одну, то іншу ручки. Хлопки в долоні)

З доброго ранку, ручки! ви прокинулися?

(погладжування колін. Потопати ногами)

З доброго ранку, ніжки! ви прокинулися?

(підняти руки вгору, подивитися на сонце/подивитися вгору)

З добрим ранком, сонце! я-прокинувся! (прокинулася)

Братці

(підняти руку, долоню випрямлена, пальці зімкнуті.)

Засиділися в хатинці братики.

(відвести убік мізинець строго в площині долоні і затримати його в цій позиції на 2-3 секунди.)

Захотів меншої прогулятися

(мізинець трохи погойдується, потім повертається на вихідну позицію.)

Так нудно йому гуляти одному.

(убік відвести два притиснутих один до одного пальця: мізинець і безіменний; затримати їх в цій позиції на 2-3 секунди.)

Кличе він братика удвох прогулятися.

(мізинець і безіменний трохи погойдуються, потім повертаються у вихідну позицію.)

Так нудно їм гуляти двом.

(відвести убік три притиснутих один до одного пальця: мізинець, безіменний і середній. Затримати їх у цій позиції на 2-3 секунди.)

Звуть братика втрьох прогулятися.

(великий і вказівний пальці чотири рази з’єднуються кінчиками.)

Сумно старшим сидіти в хаті.

(всі пальці з’єднуються в щіпку, рука розслабляється.)

Звуть вони братців додому до себе.

(при повторенні гри працює інша рука. Коли руху стануть звичними, можна спробувати грати двома руками одночасно.)

Зайці

(вказівний і середній пальці правої руки витягнути, інші випрямити і з’єднати. На другий рядок-долоню лівої руки підняти вертикально вгору, пальці широко розставити, на третю сходинку — долоню правої руки підняти вертикально вгору, пальці широко розставлені. На останній рядок-вказівний і середній пальці лівої руки витягнути, інші випрямити і з’єднати.)

Скаче зайка косою

Під високою сосною.

Під іншою сосною

Скаче зайка інший.

Гості

(російська гра. Долоні зімкнуті перед грудьми, пальці лівої руки щільно притиснуті до пальців правої руки.)

(мізинці чотири рази постукують один об одного.)

Мама, мама!

(три рази постукують один об одного вказівні пальці.)

Що, що, що?

(постукують мізинці.)

Гості їдуть!

(постукують вказівні пальці.)

Ну і що?

(середній і безіменний пальці двічі перехрещуються з тими ж пальцями інший— цьому дала,

— цьому дала,

— цьому дала,

— цьому дала.

або, як варіант:

— цьому не дала:

— ти води не носив,

— дров не рубав,

— каші не варив —

— тобі нічого немає!

при цьому великий палець не загинається.

замок!

ручки складаєте в замок, переплітаючи пальці. Читаючи віршик, ритмічно розгойдуєте » замок»:

— на дверях висить замок.

— хто його відкрити б міг?

— постукали,

на цьому слові ритмічно постукуєте один об одного підставами долонь, не розчіплюючи пальці

— покрутили,

чи не розчіплюючи пальці, одну руку тягнете до себе, іншу від себе, поперемінно змінюючи їх.

— потягнули

тягнете ручки в різні боки, випрямляючи пальці, але не відпускаючи замок повністю.

— і відкрили!

різко відпускаючи руки, розводите їх широко в сторони.

віршик потрібно читати не дуже швидко, але чітко і ритмічно, щоб рухи малюка збігалися з ритмом. Особливо виділяйте фінальне «відкрили», малюки дуже люблять демонструвати, як широко вони відкрили замочок.

ягідки

трохи підніміть перед собою руку, так щоб розслаблена кисть виявилася приблизно на рівні особи. Пальчики розслаблені, звисають в низ.

— з гілки ягідки знімаю

пальцями іншої руки погладжуєте кожен пальчик від основи до самого кінчика, як ніби знімаючи з нього уявну ягідку.

— і в козуб збираю.

обидві долоньки складаєте перед собою чашкою.

— буде повне козуб.

одну долоньку, складену човником, накриваєте інший також складеної долонькою.

— я спробую трошки.

— я співаємо ще трохи.

одна складена долонька імітує козуб, іншою рукою дістаємо уявні ягідки і відправляємо їх в рот.

— легким буде до дому шлях!

імітуючи ніжки, середній і вказівний пальчики на обох руках» тікають » якнайдалі.

рибки

пальці обох рук складені»щіпкою». Руки рухаються хвилею від плеча, зображуючи пірнаючих рибок.

— рибки плавали, пірнали

— у чистій тепленькій воді.

— то стиснуться,

на останньому слові пальці рук дуже щільно стискаються.

— разожмутся,

пальчики сильно розчепірюються в сторони.

— то зариються в піску.

знову склавши пальчики, руками по черзі робите рухи, як ніби розкопуєте пісок.

пальчик-хлопчик.

стискайте кожен пальчик малюка, як би звертаючись до нього: від вказівного до мізинця

— «пальчик-хлопчик, де ти був?

— з цим братиком в ліс ходив.

— з цим братиком щі варив.

— з цим братиком пісні співав.

— з цим — в дудочку дудел.

цей пальчик.

запропонуйте малюкові зігнути пальці лівої руки в кулачок, потім слухаючи потешку, по черзі розгинати їх, починаючи з великого пальця.

— цей пальчик-дідусь,

— цей пальчик-бабуся,

— цей пальчик-матінка,

— цей пальчик-батюшка,

— ну а цей пальчик-я.

— ось і вся моя сім’я.

пальчики.

у цих віршиках можна згинати пальці, починаючи то з великого, то з мізинця, то на правій, то на лівій руці.

— цей пальчик хоче спати.

— цей пальчик-стрибнув в ліжко!

— цей пальчик прикорнув.

— цей пальчик вже заснув.

— встали пальчики. Ура!

— у дитячий сад йти пора.

зайка.

середній і вказівний палець-вушка зайчика, інші складені щіпкою і зображують мордочку зайчика.

— скаче, скаче зайка,

— ти його злови-но!

і ловить «зайчика» іншою рукою (або дитина ловить, або «зайчика» ловлять один одного…)

восьминіг.

— вісім пальчиків для ніг —

— вийшов восьминіг.

— скільки ніг у восьминога?

— багато-багато!

всіма пальчиками, крім великих, дитина зображує щупальця восьминога.

равлик.

— на одній ковзної ніжці

— будиночок, голова і ріжки.

— дай-ка пальчики сюди!

— то не пальчики-роги.

зображуємо пальчиками ріжки равлики.

кішка.

— як у нашої кішки

— біленькі ніжки,

— мяконькі лапки,

— нігтики-царапки.

ступаємо «ніжками» -пальчиками м’яко, по-котячі.

— подряпаємо трошки

— не хлопці ми, а кішки

мишка.

— як у нашої мишки

— ніжки-коротушки.

— ніжки мишкіни поспішають

— до сирної кірки-і назад.

зображуємо пальчиками мишкін ніжки.

сонечко.

— ніжки вгору! ніжки вниз!

— сонце, сонечко, качнись!

— сонце з хмаркою хитнулося

— і тризірці посміхнулося.

пальчиками зображуємо ніжки тризорки.

сонечко:

— ранок червоний прийшов,

— сонце ясне зійшло.

— стали промінчики світити

— малих діток веселити.

пальчики розгинаються по одному

— прилетіли хмаринки

— сховалися промінчики.

пальчики ховаються в кулачок

жук

— шість миготить ніжок-рук —

— це тікає жук.

— ти куди? — але немає відповіді.

— жук в траві сховався десь.

зображуємо пальчиками лапки жука.

черепашка.

— «скільки пилу, скільки сміття —

— до дверей дійду не скоро», —

— і зітхає тяжко

— наша черепашка.

пересуваємо пальчики повільно, як ніби це ніжки черепашки.

мишко.

— ведмедик тупотить ногою,

— ведмедик тупотить інший,

— ух, як веселиться

— у будинку мостина!

тупотимо «ніжками» — пальчиками. — будемо глядачами теж.

плескаємо в долоні.

журавлі.

— «до побачення, до побачення,

— повертайтеся скоріше!»-

— проводжаємо, проводжаємо

— у путь-дорогу журавлів.

махаємо ручкою слідом птахам.

— крильцями махаємо:

— «до свиданья, маша!

— полетіли ми на південь,

— згадуй нас, добрий друг!»

долоньками зображуються крила птахів.

козел.

— «ось який козел рогатий!»-

— ріжки роблять хлопці.

— «ось які ріжки

— у козла тимошки!»

— зустрічі тимофій не радий —

— грізно дивиться на хлопців.

— «ідіть, вас не знаю:

— забодаю, забодаю!»

пальчиками зображуються цапині ріжки.

рак.

— як вистачає рибу рак?

— та клешнею своєї-ось так!

— вабить він своєю клешнею:

— «пощипаємося з тобою!»

двома пальчиками зображується рух клешні рака.

слоник.

— «слоник, апельсин подай!»-

— «пригощайся папуга!»

— слоник дуже-дуже радий,

— що сильніше всіх носать.

пальчиком зображується хобот.

слоник.

— «у зоопарку стоїть слон.

— вуха, хобот, сірий він.

— головою своєю киває,

— ніби в гості запрошує»

козочка.

— йшов старий дорогою

йти пальчиками по стіл

— знайшов козу безрогу.

показати пальчиками роги

— давай, коза, пострибаємо,

постукати пальчиками по столу

— ніжками подригаем.

— а коза буцається,

знову показати роги

— а старий лається.

погрозити пальчиком

кицька.

— кицька ниточки мотала

обертати руками, як би намотуючи нитку на клубок

— і клубочки продавала.

витягнути обидві долоні вперед

— скільки коштує?

— три рубля.купуйте у мене!

показати три пальці, стиснути кулачки, знову витягнути обидві долоні

конячка.

— однією рукою я травичку рову,

виконувати хапальні рухи по черзі лівою і правою руками

— іншою рукою я теж рву.

— я травичкою нагодую коня.

витягнути руки вперед

— ось скільки пальців у мене!

і повернути долонями вгору

ой, ладушки.

— ой, ладушки-ладушки, спечемо оладки!

— на вікно поставимо, остигати змусимо.

— а охолонуть-поїмо і горобцям дамо.

помічник

— сокирою дрова колю

імітувати дії сокири, рухати разом долоньками вгору-вниз

— а потім пилкою пігулку.

імітувати дії пилки, рухати разом долоньками вперед-назад

— віднесу їх бабусі,

показати долоні

— щоб спекти оладки.

поплескати долонями один об одного

будинок

— молоточком я стукаю,

постукувати кулачками один об одного

— будинок побудувати я хочу.

з’єднати кінчики пальців обох рук

— будую я високий будинок,

підняти випрямлені долоні вгору

— буду жити я в будинку том.

поплескати долонями

тісто

— тісто ручками помнем

стискаємо і разжимаем пальчики

— солодкий тортик спечемо

як ніби мнемо тісто

— серединку змастимо джемом

кругові рухи долонями по площині стола

— а верхівку солодким кремом

— і кокосову крихтою

— ми присиплемо торт трошки

сиплемо» крихту » пальчиками обох рук

— а потім заваримо чай

— в гості один-одного запрошуй.

капуста

— ми капусту рубаємо рубаємо

говорити ритмічно, руками показувати як ми рубаємо капусту

— ми морквину трьом трьом

ручками показувати як ми трьом морквину

— ми капусту солимо солимо

пальчики дрібкою-солимо

— ми капусту мнемо мнем

ручками «мнемо» капусту

відпочиваємо

— ми сьогодні малювали,

імітувати малювання, плавно піднімати руки перед собою

— наші пальчики втомилися,

— наші пальчики струснемо,

струшувати кистями

— малювати знову почнемо.

знову імітувати малювання

дружба

— дружать в нашій групі дівчатка і хлопчики

пальці рук з’єднуються в «замок»

— ми з тобою подружимо маленькі пальчики

ритмічне торкання однойменних пальців обох рук

— раз, два, три, чотири, п’ять

почергове торкання однойменних пальців, починаючи з мізинців

— починай рахувати знову.

— раз, два, три, чотири, п’ять.

— ми закінчили рахувати

руки вниз, струсити кистями

відпочинемо

— наші пальчики просулися,

— потягнулися, потягнулися…

— і струснули…

виконуємо всі ці рухи

— по долоньці побігли

по долоні однієї руки бігають пальці іншої, потім навпаки

— побігли, побігли,

— поскакали, поскакали

зобразіть ці рухи

— і втомилися. Перетвореної формулою помножте число пі на діаметр в третього ступеня, а результат розділіть на шістку: v=π*d3/6. Наприклад,в 50см повинен мати обсяг в 3,14*503/6 = 65416,67см3 ≈ 0, 654м3.

В силу деяких обставин може виникнути необхідність з листа прямокутної форми зробити квадрат , наприклад, під час виготовлення багатьох виробів з паперу в техніці орігамі. Але далеко не завжди під рукою є олівець і лінійка. Однак існують способи , завдяки яким можна отримати квадрат, не маючи нічого, крім кмітливості.

Вам знадобиться

  • — прямокутник;
  • — лінійка;
  • — олівець;
  • — ножиці.

Інструкція

Прямокутник – це геометрична фігура, у якій всі чотири кути прямі, а пари сторін паралельні один одному. Протилежні сторони прямокутника по довжині між собою, а між парами — різні. Квадрат відрізняється від попередньої фігури тільки тим, що у нього всі чотири сторони однакові.

Для того щоб квадрат з прямокутника , можна скористатися і олівцем. Наприклад, сторони прямокутника рівні 30 см (довжина) і 20 см (ширина). Тоді квадрат матиме сторони з меншим значенням, тобто 20 см.відміряйте на верхній довгій стороні прямокутника 20 см. Виконайте ту ж дію, але тільки з нижньою стороною. З’єднайте отримані точки за допомогою лінійки. У разі потреби відріжте надлишок, в результаті чого вийде квадрат зі сторонами 20 см.

Зробити квадрат з прямокутника можна навіть в тому випадку, якщо відсутні креслярські приналежності. Покладіть перед собою і зігніть один з його прямих кутів (це може бути будь-який кут) строго навпіл. Якщо поставити отриману фігуру на довгу сторону, то буде прямокутна трапеція, візуально складається з трикутника і іншого прямокутника . Загніть отриманий прямокутник на трикутник ( буде подвійним за рахунок складеної ), загладьте пальцями і відріжте або акуратно його відірвіть. Розгорніть папір, яка і буде собою представляти квадрат . З маленького залишився прямокутника можна знову отримати квадрат, тільки меншого розміру. Способи допустимо використовувати ті ж самі.