Паяльні приналежності для пайки пластику. Вибираємо паяльник для бамперів

112

Для ремонту пластикових деталей автомобіля застосовуються спеціальні матеріали та інструменти , без яких виконати якісний ремонт бампера неможливо.так само потрібно знати вид пластмаси,який візуально визначити практично не можливо, тому більшість виробників залишають маркування для визначення виду пластика.

Тепер про кожного з них.

Паяльник. найголовніший інструмент в цій справі. Використовується для з’єднання уламків пластику, армування сіткою, для зварювання швів. Критерії вибору паяльника досить прості. Бажано що б ручка була дерев’яна, так як пластикова після 3 го бампера починає плавитися. Потужність не менше 100 вт, інакше процес пайки бампера перетвориться в»довгограючу пісню».

Фен. його ще називають професійний, будівельний, промисловий, термо-пістолет. При його виборі варто звернути увагу на потужність, вона повинна бути не менше 1600вт. Так само важлива температура спрямованого потоку повітря, в залежності від фена вона коливається в межах 80-700 градусів. Регулювання температури повітря має 2 варіанти:

1. плавне регулювання температури-дозволяє найбільш широко використовувати цей інструмент

2. регулювання в декількох положеннях

Фен краще купувати в комплекті з різними насадками для напрямку потоку повітря. Купуючи такий комплект, обов’язково поцікавтеся про функції захисту від перегріву. В іншому випадку фен не має захисту від перегріву може вийти з ладу.

Так само є фени з електронним регулюванням температурних режимів. За рахунок точного регулювання потоку і температури застосовуються для різних видів робіт: ремонт пластика, пайка металу, гаряча запресовування, зварювання різних матеріалів.

Яким користуватися, вибирати виключно вам. Все залежить від області застосування цього інструменту.

Особисто я для зварювання пластику використовую ось такий термо фен.

Сварка пластика відбувається за рахунок армування бампера пластиковим зварювальним прутком. Мабуть це найпростіший і надійний метод ремонту бампера. Зварювальні прутки універсальні і підходять для всіх типів пластмас.

Спеціально для вас, шановний відвідувач мого блогу, я записав докладне відео, про те, як зробити ремонт пластикового бампера феном з використанням зварювальних прутків.

матеріали для ремонту бамперів. Обладнання для ремонту бамперів. Зварювання бампера. Фен для ремонту бамперів. Ремонт пластмасових бамперів. Все це в одному відео.

Ось що у нас вийшло!

Швидко і надійно. На такі бампера я даю гарантію 2 роки, при адекватній експлуатації.

Оформити замовлення на даний термо фен ви можете на моєму сайті. надійність і якість гарантую!!!

напишіть мені на пошту [email protected] у темі листа вкажіть»термо фен».

п. І. Б. Адреса доставки і телефон для зв’язку у федеральному форматі.

термін доставки від 3-7 днів в залежності від віддаленості.

так само окремо ви можете придбати зварювальні прутки.

кількість товару буває обмежена. Оформляйте замовлення заздалегідь.

або можете скористатися формою зворотного зв’язку

Термо — повітряна паяльна станція. це комплекс 2 в 1 (паяльник і термофен). Перевага перед звичайним паяльником полягає в точному регулюванні температури нагріву. Так само в комплекті є різні змінні наконечники для різних видів робіт.

Зварювальні «прутки». застосовуються для зварювання швів пластика за допомогою термо — пістолета з використанням спеціальних насадок. Придбати їх можна в спеціалізованих магазинах, або виготовити самостійно зі старого бампера.

Скловолокно. армуючий матеріал складається з рубаних волокон пов’язаних один з одним полімерним зв’язуючим. Шляхом просочування поліефірної смолою утворюється міцне армуюче з’єднання. Ідеально підходить для склеювання і армування пластикових деталей автомобіля.

Шпаклівка для пластику. наноситься на пластикові деталі автомобіля, має високу міцність і гнучкість, що не мало важливо при ремонті бампера.

Грунт для пластика («липучка»). використовується при фарбуванні «мокрий по мокрому». Поверх нього наноситься будь-які грунти і 1-2к.фарби. Забезпечує хорошу адгезію до всіх видів пластмас. Зручний в застосуванні, швидко сохне, за зовнішнім виглядом нагадує рідко-розведений сріблястий металік. Це спеціальний металевий компонент, який додають для зручності контролю процесу нанесення.

Струбцина. допоміжний інструмент для фіксації деталі. Зручно застосовувати при ремонті бампера для з’єднання і фіксації уламків пластика.

Таблиця температури плавлення пластмас.

тип матеріалу св-ва в холодному вигляді св-ва при нагріванні горіння реакція на розчинники рр(поліпропілен) гнучкий і міцний на розрив легко розм’якшується горить без кіптяви не розчиняється abs крихкий на злами при перегріві пузириться сильно коптить розчиняється в ацетоні ра(поліамід) ламкий важко плавиться погано горить не розчиняється

На мій погляд — це самий основні інструменти і матеріали для ремонту пластика автомобіля. безліч виробників рекомендує різні клейові склади «нового покоління», якими ви можете швидко і якісно склеїти бампер. Так само пропонують різні армуючі стрічки, металеві сітки, прилади для армування тріщин в пластиці із застосуванням металевих дужок та інше. На все це не варто витрачатися і тим більше застосовувати в ремонті, адже можливо після вас хтось це буде переробляти.

При деформації бампера, перед автомобілістами стоїть одне важливе питання: повністю міняти його або ж вдатися до ремонту? більшість водіїв розуміють, що придбання нового бампера – неактуальна, до того ж дорога затія, а ось підремонтувати його можна – цим і гроші зекономиш, і бампер від цього гірше не стане, тим більше що якість і зовнішні дані після ремонту часто не відрізняються від новопридбаного бампера.

У наш час виробники все більше вдаються до використання пластику для виготовлення таких автомобільних деталей як аеродинамічна підвіска, бачки, крила, бічні дзеркала, підкрилки, корпуси фар, а також передні і задні бампери. Стандартні кузовні ремонтні роботи не підходять для пластику, тому необхідно підібрати спеціальні інструменти для того, щоб всі маніпуляції були зроблені якісно і без особливих витрат.

У даній темі ми поговоримо про паяльник для бамперів і розглянемо основні вимоги до даного інструменту. Крім усього цього, ми постараємося розібратися в типології паяльників для бамперів, а також навчимося ним користуватися.

1. Вимоги до інструменту для ремонту

Паяльні приналежності для пайки пластику. Вибираємо паяльник для бамперів

Як і будь-який інший, паяльник для бамперів служить для того, щоб нагрівати ділянку конструкції, матеріалом для якої є пластик, до такої температури, при якій деталь з пластмаси зможе з’єднатися з іншого.

На сьогоднішній день прийнято розрізняти три головних стадії нагріву:

1. Стадія пластичності (предмет стає пластичним, і йому можна надавати бажану форму).

2. Стадія плавлення (в даному стані можлива досить якісна зварювання різних деталей).

3. Стадія руйнування (незважаючи на те, що операція пройшла успішно, зварений шов виявляється досить неміцним, тому експлуатація такої конструкції вже неможлива).

За фактом, перед будь-яким паяльником, причому не важливо, якою потужністю і призначенням він володіє, ставляться дві основні вимоги, які необхідно брати до уваги при виборі і покупці інструменту. До першої вимоги відноситься той факт, що до заданої температури жало паяльника має нагріватися досить швидко. Для того щоб забезпечувати виконання даної умови, показники потужності паяльного пристрою повинні бути вище 100 вт.

Паяльні приналежності для пайки пластику. Вибираємо паяльник для бамперівдо другого вимогу відноситься комфортність і простота в експлуатації. Дана вимога стосується і розташування паяльника в руці фахівця, і його можливостей по якісній спайці, і матеріалу, з якого зроблено дане пристосування. Виходячи з цих вимог, найбільш підходящим варіантом є паяльний інструмент, який має дерев’яну ручку , адже, на відміну від пластикової, при тривалій експлуатації в умовах підвищених температур вона менш схильна до зносу.

2. Типи паяльників

Багато автомайстрів, для того щоб відновити пластиковий бампер, використовують як традиційні паяльники,Які призначаються для спайки радіо — і електричних схем, так і спеціальні пристрої, які розроблені для ремонту бамперів. Давайте розглянемо, які види паяльників ви можете зустріти на автомобільному ринку, а також власниками яких технічних характеристик вони є.

Отже, для початку варто згадати традиційний паяльник, який використовується для робіт з електроприладами. такий паяльник буває з прямим або зігнутим жалом, може мати пряму конструкцію або форму пістолета. Традиційний паяльник прийнято використовувати в роботі з пластиком, коли виникає необхідність з’єднання шляхом термічного впливу окремих частин або уламків пластикового бампера. Також його використовують при необхідності заварки швів або ж спорядження оброблюваного виробу армованою сіткою.

Паяльні приналежності для пайки пластику. Вибираємо паяльник для бамперівіншим видом паяльника є термофен, або, як його ще прийнято називати, термопістолет або повітродувний пістолет. Завдяки такому інструменту пайка здійснюється за рахунок подачі оброблюваної точці струменя повітря, що нагрівається до температури в межах від 80 до 600°с. Для того щоб даний інструмент можна було використовувати в різних температурно-технологічних режимах, він був обладнаний спеціальною системою плавного терморегуляції. Крім того, термофен, як правило, укомплектований набором різних насадок. Такі насадки забезпечують точний напрямок потоку розпеченого повітря на місце пайки.

Найбільшою ефективністю володіє термопістолет, потужність якого досягає не менше 1600 вт. нарешті, третім, найбільш продуктивним типом паяльників, є паяльна термоповітряна станція. Вона являє собою своєрідний комплекс, який об’єднує в собі вдосконалену модифікацію стандартного паяльника і фен-повітродувку.

Головною відмінною рисою даної станції є той факт, що при її використанні оператор має можливість регулювання робочої температури точно відповідно до технологічного завдання, яке покладено на ту чи іншу операцію. Станція, як правило, комплектується різними насадками-наконечниками. Тепер давайте розбиратися в тому, як коректно використовувати паяльник для бампера.

3. Принцип роботи паяльником

Для того щоб успішно відремонтувати бампер автомобіля, спочатку необхідно визначити, з якої саме пластмаси він виготовлений. Найбільш популярними прийнято вважати тверді або ж м’які пластмаси. До м’якої пластмасі відноситься безпосередньо склопластик без маркування. Всі види твердих пластмас мають маркування abs, gf30 і gf15 або pag6. Точно визначити вид матеріалу, керуючись виключно зовнішнім виглядом, у вас навряд чи вийде, тому вам слід шукати відповідну вказівку, яке знаходиться зі зворотного боку комплектуючих автомобіля.

Паяльні приналежності для пайки пластику. Вибираємо паяльник для бамперівнайбільш міцними деталями, на думку фахівців, вважаються виконані з поліпропілену. вони добре виглядають на автомобілі з естетичної точки зору, і, до того ж, відмінно переносять спайку або вирівнювання. Після того як ви визначили, з якої саме пластмаси виготовлений бампер, беремося за роботу паяльником. Перед тим як взяти в руки цей «диво-інструмент», не забуваємо попередньо помити бампер, а також за необхідності демонтувати його.

Також, перш ніж приступити до спайки, необхідно виконати ряд підготовчих робіт:

1. знежирити робочу поверхню і зашкурить її.

2. нанести на місце спеціальну ґрунтовку для таких робіт, а також клей і спеціальну склотканину. Дотримуйтесь техніки безпеки і виконуйте всі роботи в захисному костюмі.

3. після того як тканина стане твердою, необхідно повторно нанести один шар клею і рівномірно розподілити його, скориставшись шпателем.

4. коли поверхня повністю висохне, необхідно обробити її за допомогою шліфувального паперу.

5. нарешті, необхідно нанести на оброблену ділянку шар лаку, а потім емалі, яку необхідно закріпити тим же лаком.

Тепер можна приступати до самої роботи паяльником. Важливо пам’ятати про те, що пайку необхідно проводити під кутом в 45 градусів. не варто поспішати, робіть спайку послідовно і акуратно. При ремонті бампера важливо використовувати відповідну насадку, для того щоб робота проводилася максимально якісно. Якщо необхідно, зварювальний шов може повторно створюватися на одному і тому ж місці.

Бампер є складовою кузова, яка найбільш часто піддається пошкодженням різного роду зважаючи захисної ролі самої деталі. Так як сьогодні захисна функція часто поступається місцем естетичної, автолюбителі стали звертати набагато більше уваги на стан цієї запчастини, та й матеріали для виготовлення виробу змінилися. Найчастіше пристрій деформується внаслідок:

  • неправильної парковки;
  • наїзду автомобіля на бордюр;
  • зіткнення з іншим автомобілем.

Замінювати постраждалу від аварій деталь недешево, та й не завжди потрібно — сьогодні існує безліч апаратів для виправлення нерівностей пластика авто.

Паяльні приналежності для пайки пластику. Вибираємо паяльник для бамперівтріщина на бампері машини

Звичайний кузовний ремонт для цієї частини вашої машини не підійде. Від обраних апаратів для ремонту комплектуючих залежить успішність робіт.

На ринку можна зустріти спеціальні набори для бамперів, які включають в себе спеціалізований паяльник.

Він допомагає нагріти потрібну ділянку пластику до високої температури. Таким чином, це обладнання допомагає або тріщини на комплектуючих або ж виправити нерівності за короткий час. Потужність інструменту повинна бути не менше 100 вт.

Існує 3 стадії нагрівання пластику:

  • пластичність (можна змінювати форму предмета);
  • плавлення (є можливість з’єднання деталей з пластмаси);
  • руйнування (шов зварювання за допомогою інструменту виявляється ненадійним, що робить експлуатацію неможливою).

Паяльні приналежності для пайки пластику. Вибираємо паяльник для бамперівруной паяльник

Існує 2 вимоги, які важливі для якісного функціонування паяльника:

  1. його жало має швидко нагріватися.
  2. обладнання повинно легко використовуватися (зручно лежати в руці, бути виготовленим з жароміцного матеріалу).

Типи інструменту

Щоб виправити пошкодження або з’єднати розламані частини поверхні автомобіля, використовуються наступні типи виробів:

  • традиційний паяльник. має вигнуте або пряме жало (відповідно, конструкцію у вигляді пістолета або труби). Використовується для термічного з’єднання уламків пластику (в тому числі і застосовуваного для авто), зварювання швів;

Паяльні приналежності для пайки пластику. Вибираємо паяльник для бамперівкласичний паяльник

  • термопістолет (фен). споює деталі за рахунок подачі гарячого повітря (від +80 до +600 градусів). Має систему плавного регулювання температури, забезпечується великою кількістю насадок, що допомагають направити повітря на місце споювання комплектуючих. Вибирайте такий пристрій з потужністю не менше 1600 вт;

Паяльні приналежності для пайки пластику. Вибираємо паяльник для бамперівтермопістолет для ремонту пластику

  • паяльна термоповітряна станція. ця сукупність інструментів об’єднала в собі модифікацію фена і звичайного паяльника. Майстер, працюючи з обладнанням, може проводити регулювання температури згідно технологічної задачі. У комплекті до інструментів йде велика кількість насадок.

Паяльні приналежності для пайки пластику. Вибираємо паяльник для бамперівтермоповітряна паяльна станція

Принцип роботи інструментом

Для успішного ремонту автомобіля визначте, з якої саме пластмаси виготовлений бампер вашої машини. Найпопулярнішими вважаються тверді і м’які пластмаси. До м’якої відносять склопластик без маркування. Тверді види пластмас мають маркування abs, gf30 і gf 15 або pag6. За зовнішнім виглядом вам навряд чи вдасться безпомилково визначити вид матеріалу, так що потрібно буде знайти зі зворотного боку комплектуючих авто відповідну вказівку.

Найміцнішими фахівці вважають моделі з поліпропілену (пп). Вони естетично виглядають на будь-якому авто і добре переносять вирівнювання або спайку.

Далі вам потрібно ознайомитися з технологією робіт з пластмасою, приготувати для роботи обладнання та помити комплектуючі авто, які збираєтеся ремонтувати. Якщо потрібно, демонтуйте комплектуючі. Після цього порядок підготовчих робіт для вирівнювання поверхні з пластика такий:

  • знежирте робочу поверхню і зашкурьте її;
  • нанесіть на виріб спеціальну ґрунтовку для подібних робіт, клей і склотканина. Обов’язково працюйте в захисному костюмі;
  • після затвердіння тканини нанесіть ще один шар клею і рівномірно розподіліть його за допомогою шпателя;
  • після висихання поверхні обробіть її шліфувальним папером;
  • нанесіть шар лаку, емалі і закріпіть її лаком.

Паяльні приналежності для пайки пластику. Вибираємо паяльник для бамперіврезультат пайки пластиковогоБампера

Якщо вам потрібно запаяти тріщини на поверхні автомобіля, просто зачистіть тріщину, засвердлите її кінці і поглибите розкол до глибини 5 мм, щоб утворився жолоб у вигляді букви v. При розпаді компонентів деталі можна з’єднати між собою за допомогою струбцини.

На дорозі з автомобілем може трапитися неприємність. Невелике зіткнення або наїзд на нерухоме перешкоду — і на бампері або на елементах пластикового обважування з’явилася потворна вм’ятина або розрив. Зняття бампера на сучасному автомобілі означає розбирання половини машини, та й коштує ця деталь великих грошей. Інженери розробили пристрій, що дозволяє ремонтувати пластикові деталі без їх демонтажу. Паяльник для пластику економить власникам багато часу і коштів.

паяльник для пайки пластику

Бампер призначений для захисту корпусу від зіткнень і приймає всі удари і пошкодження на себе. Традиційна» бляшанка » правка металу, шпаклівка, фарбування — для цієї частини корпусу не підходить. Для ремонту знадобиться спеціальне обладнання.

Паяльник для пластику нагріває пошкоджену ділянку до певної температури. Пластмасу можна нагріти до різного ступеня:

  • до температури пластичності. Матеріал деталі стає м’яким і пластичним, його форму можна змінювати руками. Застосовується для ремонту западин, виступів, викривлення та інших деформацій деталі без порушення її цілісності.
  • до температури плавлення. Кромки деталей оплавляються, їх можна споювати в єдине ціле. Використовується у випадках розриву пластика.
  • до температури руйнування. Плавиться не тільки кромка, але і великі ділянки матеріалу бампера. Навіть якщо вдалося сформувати шов, він буде неміцним і недовговічним. Відремонтований виріб не зможе витримувати експлуатаційні навантаження.

Паяльне обладнання забезпечується системами контролю температури нагріву.

типи паяльників для пайки бампера з пластика

На ринку представлено кілька різновидів паяльного обладнання для виробів із пластику:

  • звичайний. Потужний паяльник для пайки пластику з прямим або загнутим наконечником. Призначений для спайки відбитих і відірваних шматків бампера. Таким приладом можна надійно і надовго з’єднати розрізнені осколки в єдине ціле.
  • термопістолет. Застосовується як для спайки деталей, так і для виправлення деформованих ділянок. Забезпечений системою точного регулювання температури нагріву. Це дозволяє підібрати робочі параметри до кожного конкретного типу матеріалу, конфігурації і товщині бампера. До пристрою надається широкий набір насадок і пристосувань, що полегшують пайку і правку.
  • універсальна паяльна станція. Мультиінструмент об’єднує в собі кілька приладів. До загального блоку живлення підключені і фен, і електропаяльник з жалом. При необхідності їх можна використовувати як по черзі, так і одночасно, для ремонту найскладніших комплексних пошкоджень.

Більшість станцій і термопістолетів мають стандартний діаметр сопла, що дозволяє користуватися насадками один від одного.

вимоги до паяльників для пластику

Основною характеристикою інструменту служить його потужність. Щоб мати можливість ремонтувати будь-які пошкодження, потужність повинна бути від 100 ват. При недостатній потужності прилад не зможе розплавити товсту пластмасу. Для фенів потужність починається з 1500 ват.

Крім потужності, важливим параметром є швидкість прогріву жала паяльника. Звичайні електропаяльники, що застосовуються для електромонтажних робіт, не годяться — їх прогрів займає наскільки хвилин. Для робіт по пластику час розігріву має бути не більше 10 сек. Інакше вся робота перетвориться в очікування розігріву.

І ще одна вимога відноситься до ергономіки. Прилад повинен зручно лежати в руці, не затуляти робочу зону, дозволяти точно підводити жало до робочої зони і управляти ним з великою точністю. Надмірна вага, швидко стомлюючи руку, не дозволить працювати довго і продуктивно

принцип роботи паяльником

Перед початком роботи поверхню необхідно очистити від забруднень і ретельно знежирити, кромки потрібно зашкуріть.

При використанні паяльника його наконечником слід розплавити кромки деталей, що з’єднуються. Далі їх потрібно притиснути один до одного і зафіксувати до повного охолодження. Найкраще заздалегідь стиснути краю разом і обробляти їх одночасно. Після охолодження формується зварювальний шов, що з’єднує дві заготовки в єдине ціле.

При роботі феном потік нагрітого повітря направляють на пошкоджену область, рівномірно прогріваючи її до досягнення температури пластичності. Тепер можна надавати розм’якшеному пластику будь-які необхідні форми. Для зварювання на фен надягають щілинну насадку, що формує вузький плоский потік нагрітого повітря. Цим потоком діють так само, як жалом паяльника.

Ще один різновид ремонту — скріплення скобами. В апарат для пайки вставляють скоби, вони розігріваються і вдавлюються в матеріал таким чином, щоб з’єднати частини бампера в єдине ціле, забезпечуючи зварному шву додаткову міцність.

При ремонті тріщин їх слід зачистити і поглибити до глибини в півсантиметра до утворення v-образного жолобка. В кінцях тріщини слід просвердлити отвори, щоб запобігти подальшому поширенню. Далі паяльником з’єднують краю до повного зникнення тріщини.

Шов слід спочатку пройти з внутрішньої сторони, другий прохід виконується з лицьової.

Якщо форму поверхні не вдалося відновити повністю, на проблемні ділянки наклеюють шматки склотканини. Після відновлення форми і цілісності бампера його фарбують так само, як і металеві деталі. На зашкуренную і знежирену поверхню наносять шар грунту, після його висихання-два шари фарби. В якості фінішної обробки проводять полірування.

Пістолет фен

Під час роботи паяльником матеріал розрівнюється і перерозподіляється жалом. При роботі феном застосовуються пластмасові присадні прутки, які є аналогом припою при пайку або присадного дроту при зварюванні.

Такі прутки купують в магазинах або виготовляють самостійно, нарізаючи відходи пластику. Важливо стежити за тим, щоб пруток був з того ж матеріалу, що і ремонтується виріб. Пруток загострюють з одного боку, а іншою стороною вставляють в фіксатор на соплі термопистолета.

Пристрій ведуть уздовж лінії спайки повільно, нахиливши пруток-присадку під кутом 40-50°. Для з’єднання розрізнених осколків пайку виконують в кілька проходів. Спершу потрібно з’єднати осколки між собою короткими швами, з розрахунку один — два на сторону. Далі вийшла збірку прикладають до цілої частини бампера. Якщо контури збігаються, проводять спайку по контуру. В останній прохід остаточно споюють осколки між собою.

технологія підготовки пластмасових деталей до пайки

Перш за все, потрібно з’ясувати, з якої пластмаси зроблена підлягає ремонту елемент. Всі вони діляться на дві великі групи:

  • тверді. Маркуються символами abs, gf 15, gf 30, pag.
  • м’які. Зазвичай не маркуються.

Розрізнити їх за зовнішнім виглядом, не маючи багаторічного досвіду, складно. Тому варто пошукати маркування на зворотному боці бампера або елементи обважування. Найбільш міцним пластиком є поліпропілен. Вироби з нього добре тримають форму, мають гарний зовнішній вигляд і успішно піддаються ремонту.

Процес підготовки складається з наступних операцій:

  • очистити від забруднень і залишків старого лакофарбового покриття. Механічне очищення супроводжується промивання теплим мильним розчином.
  • знежирити. Тут підійдуть поширені органічні розчинники, такі, як уайт-спірит. Ацетон і т.п.
  • Ремонт пластика

    Ретельна підготовка поверхні дозволяє домогтися високої якості робіт. Відремонтований виріб буває просто не відрізнити від нового.

    область застосування

    Найширша область застосування паяльника для пластику — це автосервіс, і перш за все — для ремонту бамперів. Використовують їх також для ремонту інших пластмасових елементів — обважування кузова, корпусу дзеркал заднього виду, пластикових елементів обробки торпеди і салону.

    Паяльник дозволяє ремонтувати будь-які пошкоджені деталі з пластику — для велосипедів і мотоциклів, снігоходів і квадроциклів.

    Останнім часом все ширше метод використовується при ремонті деталей різноманітних плавзасобів — риболовецьких катерів і навіть яхт, на яких традиційне дерево все більше поступається місцем пластикам і композитним матеріалам.

    На ділянці приватного будинку паяльник може стати в нагоді дляРемонту обладнання та трубопроводів систем водопостачання, опалення, зрошення та каналізації, пластикових каркасів парників і теплиць.

    Важливо пам’ятати, що зварюються таким чином тільки вироби з однакових матеріалів.

В даний час частка полімерних матеріалів в конструкції автомобіля становить вже більше 10% від його загальної ваги (автодеталі салону, корпусу фар, зовнішні панелі кузова і зовнішні елементи – бампери, решітки радіатора, крила і т.д.) і при цьому продовжує зростати. У більшої частини мототехніки (скутери, мотоцикли, квадроцикли, снігоходи) обвіс повністю виконаний з автопластика. Найбільші світові виробники транспортних засобів по достоїнству оцінили переваги використання полімерних деталей-корозійну стійкість , малу вагу, стійкість до утворення вм’ятин (за рахунок еластичності), економічні переваги, естетичність і аеродинамічні характеристики, оскільки деталям із пластику можна надати найрізноманітніші форми.

Більшість пластиків, що застосовуються в автомобільній промисловості, є термопластами. При нагріванні термопласти стають м’якими і можуть бути багаторазово переформовані і з’єднані методом зварювання без втрати міцності елемента. На практиці це означає, що пластикові деталі автомобіля можуть бути відремонтовані за допомогою зварювання гарячим повітрям. До термопластичних матеріалів відносяться, наприклад, поліпропілен (пп, pp), абс-пластики (abs) і все ширше застосовуються в автомобілебудуванні пбт — полібутілентерефталат (pbt), поліамід (па, pa), полістирол (пс, ps), полівінілхлорид (пвх, pvc). Великого значення набуває термопластичний поліолефін ( тпо) — ударостійкий сополімер, в якому до 50% етиленпропіленового каучуку вбудовано в пп матрицю. Зварюються тільки однойменні матеріали, тобто поліпропілен з поліпропіленом, а полістерол з полістеролом.

Зварювання-найпростіша і надійна технологія ремонту пошкоджених елементів з термопластичних матеріалів. Навіть сильно деформований бампер в більшості випадків можна відремонтувати, і ремонт обходиться набагато дешевше покупки і установки нової деталі. За допомогою зварювання паяльником відновлюються тріщини, розломи в пластикових деталях, пошкоджені кріплення. Технологія зварювання дозволяє відновити деталь навіть в тому випадку, якщо не вистачає одного або декількох фрагментів (осколків) пошкодженої ділянки.

В технології ремонту пластикових автомобільних бамперів задіюється ручний зварювальний апарат triac s (тріак s) з необхідними насадками і аксесуарами виробництва швейцарської фірми leister (ляйстер). Цей фен здатний нагрівати прокачується через нього повітря від 20°с до 650°с, причому температура плавно регулюється вбудованим блоком електроніки.

Найбільш зручним для зварювання пластикових частин транспортних засобів є ручний апарат hot jet s (хот джет s) . Даний апарат більш легкий і компактний, ніж тріак (вага hot jet s становить всього 375 г без кабелю, 600 г включаючи кабель 3 м, а обладнання серії triac важить без кабелю від 1 кг). Завдяки невеликим габаритам (на сьогоднішній день це найменший у світі ручний зварювальний апарат з вбудованою подачею повітря) hot jet s (хот джет s) дозволяє легко ремонтувати деталі складної форми, їм зручно працювати у важкодоступних місцях.

Температура також плавно регулюється вбудованою електронікою. Крім плавного регулювання температури у hot jet s (хот джет s) присутній плавне незалежне регулювання потоку повітря, що дозволяє зварювати навіть тонкі матеріали. Якщо пошкоджена пластикова автомобільна деталь знаходиться за декоративними елементами (накладками, молдингами), то їх слід видалити. У разі якщо декоративний елемент приклеєний, речовина, що клеїть можна розм’якшити струменем гарячого повітря при температурі близько 300°с. Далі необхідно видалити фарбу уздовж тріщини приблизно по 15 мм з кожного боку від майбутнього зварювального шва. Зняти фарбу можна за допомогою шліфмашинки або спеціального шабера. Потім за допомогою торцевої фрези проводиться v-подібна розшивання шва так, щоб кромки утворювали кут 90°, а глибина становила від 2/3 до 3/4 товщини зварюваного матеріалу. Після фрезерування профіль зварювального прутка повинен збігатися з v-подібним профілем шва, і округла верхня поверхня зварювального прутка повинна на 1-2 мм виступати над ремонтованої поверхнею.

Остання підготовча операція-засвердлювання кінців тріщини для запобігання її збільшення. Сама зварювання проходить в два етапи. Спочатку необхідно за допомогою насадки для прихватки зафіксувати зварювані деталі — провести так звану скріплює пайку, при якій гаряче повітря розігріває низ розшитої тріщини, після чого її краю з’єднують, провівши розігрітим жалом паяльника. Під час цієї операції зазвичай виправляють невеликі зміщення поверхонь.

Найважливіше правило зварювання полімерів полягає в тому, що зварюватися можуть тільки однойменні матеріали. Тому особливо відповідально необхідно підійти до ідентифікації матеріалу деталі, що підлягає ремонту. Іноді виробник наносить на деталь маркування із зазначенням матеріалу. Якщо маркування відсутнє, слід використовувати «тестовий пучок», послідовно приварюючи до деталі еталонні прутки. Тільки однакові за складом матеріали дадуть міцне з’єднання. Після того, як однозначно визначений матеріал, за допомогою насадки швидкого зварювання вваривается пруток в розшиту тріщину. Щоб відбулася якісна зварювання, необхідно строго витримати три найважливіших параметра:

  • температуру, необхідну для перекладу поверхні обробленого шва і прутка в вязкотекучее стан (пруток цілком розплавлятися не повинен!); швидкість зварювання, тобто час впливу гарячого повітря на матеріал-таким чином здійснюється прогрів поверхневих шарів;
  • тиск на матеріал, під впливом якого відбувається швидке і досить повне злиття поверхневих шарів.

Якщо є доступ до зворотної сторони деталі, рекомендується провести зміцнюючу зварювання плоским прутком. За допомогою цього прутка також можна проводити зварювання тонких деталей. У важкодоступних місцях рекомендується проводити так звану маятникову зварювання — в цьому випадку насадка швидкого зварювання не використовується, гаряче повітря подається на зварювані поверхні маятниковими рухами, тиск руки на присадний пруток орієнтовно становить 2,5 кг. Після успішного зварювання і повного охолодження робочої поверхні подальша обробка не представляє особливої складності, полімерні матеріали добре піддаються шліфовці і фарбуванню.

Обладнання гарячого повітря їх комплекти та набори можуть послужити не тільки для ремонту бамперів.в автомобілебудуванні велике поширення мають всілякі тентові конструкції, наприклад, тенти вантажних автомобілів. Матеріал-технічна пвх-тканина-відноситься до добре зварюються матеріалом. Тому ремонт пошкоджень, так і виготовлення тентових конструкцій не представляє великої праці – необхідна спеціальна «щілинна» насадка leister, що формує потік гарячого повітря, який буде подаватися між двома полотнами зварюваного матеріалу (укладеними з невеликим перекриттям), і силіконовий прікаточний ролик leister, з допомогою якого створюється необхідне для зварювання тиск.

Якщо мова йде про серйозне тентовому виробництві, то для зварювання довгих прямих швів має сенс використовувати один зі зварювальних автоматів leister. В цьому випадку оператор виставляє необхідні температуру і швидкість зварювання, позиціонує апарат на шві, вводить зварювальну насадку між зварюваними полотнами і апарат, переміщаючись із заданою швидкістю, виробляє зварювання в автоматичному режимі. Переваги автоматичного зварювання очевидні-стабільність всіх зварювальних параметрів гарантує високу і повторюване якість зварного шва, швидкість самого процесу в п’ять-десять разів вище ручного зварювання. При експлуатації вантажного автотранспорту актуальна проблема наварки так званої митної стрічки на тентові шви. І в цьому випадку просте і надійне рішення – використання ручних апаратів і автоматичних зварювальних машин leister (ляйстер).

гаряче повітря виключно ефективний при усадці спеціальних термоусадочних кембриків. Також є можливість здійснювати безконтактну пайку, адже температура повітря на апаратах leister плавно регулюється і підтримується в діапазоні від кімнатної до 650°с.

Спрямований потік гарячого повітря допоможе легко і без пошкоджень видалити старе захисне покриття, зняти запресовані або «прикипіла» підшипники, болти, муфти тощо.

В автомобільному промисловості існує величезна кількість завдань, легко вирішуваних за допомогою гарячого повітря. Різноманітні апарати leister, їх якість іНайвища надійність яких перевірена десятиліттями світового лідерства, допоможуть впоратися з будь-якою проблемою.

Усунення тріщини на бампері за допомогою термофена пістолетного типу ghibli (гинули) усадка термоусадочної муфти у важкодоступному місці за допомогою компактного ручного апарату hot jet s (хот джет s) з регулюванням температури і витрати повітря.

Ручний фен triac at (тріак ат) з цифровим інтерфейсом швидко впорається з ремонтом тентової тканини. потужний апарат гарячого повітря electron st (електрон st) широко використовується в автосервісах для прискорення сушіння лаку і фарби.